ظریف: حکومت و مردم لبنان باید برای آینده این کشور و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه این حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده کشور و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند، گفت:‌جمهوری اسلامی در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و به هر تصمیمی که اتخاذ کنند، کمک می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت در نشست خبری مشترک درباره علت سفرش به بیروت عنوان کرد:‌ همدردی و همبستگی خودمان را با مردم لبنان در این شرایط بسیار نگران کننده و این حادثه بسیار غمبار اعلام کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده لبنان و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و کمک می‌کنیم به هر تصمیمی که دولت و مردم لبنان اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: مطمئنیم تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نمی‌شود

فیلم/ تبریک ظریف به مناسبت شکست اسرائیل

ظریف با همتای لبنانی خود دیدار کرد

دوگانه آمریکایی در قبال لبنان و حزب الله

وی خطاب به مردم لبنان گفت: می‌خواهم به مردم لبنان تبریک بگویم. امروز سالگرد پیروزی مردم لبنان بر دشمن صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه است همانطور که لبنان بر تجاوزات دشمن صهیونیستی پیروز شد بر این حادثه هم پیروز خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در دیدار با وهبه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحان، آمادگی کشورمان برای کمک به بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی، خصوصا در حوزه‌های مربوط به تامین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    1. این حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آیندۀ لبنان ... تصمیم بگیرند. 2. جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود... به نظر شما این دو گزاره، یکدیگر را نقض نمی کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس