قالیباف

تخریب‌ها نشان میدهد همان جریانی که با اسم «دموکراسی» و «قانون‌گرایی» دو دهه است که بازیگر میدان سیاست هستند، بر خلاف دعاوی خود، هیچ علاقه‌ای به نقش‌آفرینی مجلس در استیفای حقوق عامه ندارند.

سرویس سیاست مشرق- در حالی که روز چهارشنبه (۲۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی جلسه مهمی برای رای‌ اعتماد به وزیر وزارتخانه مهم و استراتژیک صنعت، معدن و تجارت، در دستور کار داشت، رییس جمهور، در اقدامی غیرمتعارف به مجلس شورای اسلامی نرفت و حاضر نشد به دفاع از وزیر پیشنهادی بپردازد. طبیعی بود که در غیاب معرفی‌کننده و همچنین اقناع‌کننده‌ نبودن برنامه‌های گزینه پیشنهادی (مدرس خیابانی)، مجلس به او رای اعتماد نداد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که در روزهای اخیر، ماجرای تعویق یا عدم تعویق زمان کنکور (که میلیون‌ها نفر را که شامل دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان می شود، تحت تاثیر قرار می دهد)، یک مورد عجیب در تصمیم‌گیری در سطح کلان را به نمایش گذاشت که علامت بسیار بدی به کف جامعه از بابت سردرگمی و آشفتگی در سطوح بالای مدیریتی کشور می دهد.

ماجرا از این قرار بود که در آخرین جلسه وزرای علوم و بهداشت با سازمان سنجش و کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس، تصمیم وزرا و نمایندگان بر این شد که با توجه به اصرار وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل های سختگیرانه، کنکور سراسری یک ماه به تاخیر بیافتد تا مجریان آزمون، برای رعایت دستورالعمل‌ها آماده شوند.

این اتفاق نظر، باعث شد تا در پایان جلسه روز دوشنبه، خبر تعویق کنکور از طرف وزیر بهداشت و وزیر علوم اعلام شود. این اعلام البته یک تبصره داشت: تصویب در ستاد ملی کرونا. با توجه به این که وزیر بهداشت و وزیر علوم دو عنصر اصلی برای تصمیم‌گیری برای کنکور بودند، همه رسانه‌ها و داوطلبان (حتی دو وزیر) تصویب موضوع را قطعی می‌دانستند. اما سه شنبه شب و بعد از پایان جلسه ستاد ملی کرونا، ناگهان انتشار خبر برگزاری کنکور در تاریخ ۳۱ مرداد، همه را شگفت‌زده کرد.

طبق اعلام وزارت علوم و بهداشت، پیشنهاد مشترک دو وزارتخانه برای تعویق کنکور در ستاد کرونا به تصویب نرسید.

در جلسه ستاد ملی کرونا، ‌ حسن روحانی به عنوان رییس ستاد تاکید می‌کند که کنکور باید در همان تاریخ مقرر برگزار شود و هیچ تعویقی در کار نیست.

این نوع تغییر ۱۸۰ درجه‌ای تصمیمی که با سرنوشت ده‌ها هزار نوجوان و خانواده‌های ایشان سر و کار دارد، شاید یکی از نادرترین موارد از اغتشاش مدیریتی و تصمیم‌گیری در تاریخ چهاردهه جمهوری اسلامی باشد. اما پشت پرده‌ی این تصمیمات دفعی و آشفتگی در اعلام عمومی چیست؟ در این‌باره می توان گمانه‌های جدی با درصد احتمال بالا مطرح کرد.

به احتمال قوی، ریشه ماجرا به روز ۱۹ مرداد بازمی گردد که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، در نطق پیش از دستور خود به طور تفصیلی به ماجرای برگزاری کنکگور سراسری پرداخت و ضمن یادآوری تعهدات دولت در فراهم کردن زمینه رعایت پروتکل‌ها در جریان برگزاری آزمون، از روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاون نظارت مجلس خواست که ظرف ۴۸ ساعت در جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و علوم  مشکلات موجود را بررسی و برای نحوه رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند. [۱]

 قالیباف همان روز با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری،  بر نظارت جدی مجلس نسبت به روند برگزاری کنکور تأکید کرد و گفت که معاونت نظارت و نمایندگان مجلس بر روند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نظارت کاملی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع بخشی از مشکلات در حین برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نسبت به آزمون دکتری تصریح کرده بود:

" با توجه به تعداد داوطلبان که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند لازم است اصلاحاتی در زمان برگزاری و روند آزمون سراسری انجام شود. "

این نوع پیگیری جدی رییس مجلس برای تامین حقوق صدها هزار داوطلب کنکور سراسری و خانواده‌های ایشان در برگزاری یک آزمون ایمن، ظاهرا در حوالی پاستور چندان مقبول نبود.

به نظر می‌رسد حسن روحانی به دلیل ورود قالیباف رئیس مجلس به موضوع کنکور و درخواست برای تعویق آن، با این تصمیم مخالفت کرده و قصد ندارد اجازه دهد دستاوردی از مجلس یازدهم در افکار عمومی ثبت شود؛ ولو به قیمت به خطر انداختن سلامتی صدها هزار نفر.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد افکار عمومی قالیباف را برنده موضوع کنکور می‌دانست که با ورود به موضوع، وزرات علوم و بهداشت را به تعویق کنکور مجاب کرد.

اما نکته مهم این‌جاست که درست همزمان با همین کنش‌ها و واکنش‌ها میان روسای قوه مجریه و قوه مقننه بر سر برگزاری کنکور یا تعویق آن، عملیات تخریب قالیباف توسط چهره‌هایی که اصولا هویت رسانه‌ای خود را مرهون خصومت با قالیباف هستند، کلید خورد.

محور این عملیات تخریبی، ادعای پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی توسط تیم قالیباف به نمایندگان مجلس دهم بر سر تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری است. این ادعا اولین بار توسط مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس مطرح شد. ظاهرا میرسلیم به واسطه برخی روحیات خاص و برآوردهای نه چندان درستی که از جایگاه و وزن سیاسی خود دارد، سودای ریاست مجلس را در سر داشته و احتمالا در همین راستا، در پازل تخریب قالیباف قرار گرفت.

این در حالی است که اصولا اگر میرسلیم در فهرستی که قالیباف در راس آن قرار داشت، قرار نمی گرفت، حتی ورود او به مجلس هم با هیچ برآوردی محتمل نبود، چرا که نه او و نه تشکیلاتی که به آن تعلق دارد(موتلفه) به طور مستقل، وزن و نفوذ چندانی حتی در بین اصولگرایان ندارند. وزن واقعی میرسلیم و جریانی که نمایندگی می کند را از همان ۴۷۰ هزار رایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می توان فهمید.

وقتی روزنامه شرق(از اصلی‌ترین مطبوعات حامی دولت) تبدیل به تریبون میرسلیم می شود!

اعلام خبر بازداشت یک نماینده سابق مجلس در ارتباط با ادعای رشوه ۶۵ میلیاردی توسط اسماعیلی سخنگوی قوه، بهانه‌ای به دست «ی. س» و «ص. آ» دو مثلا «خبرنگاری» داد که به صورت پروژه‌ای و با حمایت‌های مرموز درون-تشکیلاتی مدعی افشاگری درباره فساد هستند، لیکن عمده‌ی فسادیابی آن‌ها روی تخریب قالیباف و جریانات و چهره‌های منتقد دولت متمرکز است.

درباره این دو «خبرنگار» شایان ذکر است که اسناد پروژه مشترک یکی از آنان با وزارت ارتباطات چند ماه قبل منتشر شد و دیگری مورد حمایت برخی مقامات ارشد دولتی است، به نحوی که در جریان رسیدگی به شکایاتی که بر سر ادعاهای دروغ او در قوه قضاییه ثبت شده، یکی از اعضای کابینه به طور خستگی‌ناپذیر و بی وقفه به دنبال پیگیری و بستن پرونده قضایی اوست.

این در حالی است که معلوم شده حسین موسوی برادر نماینده سابق مجلس که اسماعیلی خبر بازداشت او را اعلام کرد، به نمایندگی از آیت الله موسوی اردبیلی برای مدرسه مفید(از پایگاه‌های مهم جریان اصلاحات) درخواست تراکم داشت که در یک روال نادرست  در شهرداری دوره قالیباف صادر می‌شود، اما قالیباف پس از اطلاع از این روند، شهرداری را ملزم به ابطال آن می‌کند و سال ۹۶ در روال قانونی، باطل می‌شود ...

این در حالی است که افشاگران «پروژه‌ای»، بخش اول ماجرا را بیان می کنند، اما از روند ابطال این تخلف و این که طرف اصلی که این هالوگرام‌ها را دریافت کرده چه کسی بوده، هیچ نمی گویند. وگرنه در مجموعه ای به وسعت شهرداری تهران(که به نوعی یک دولت است)، قطعا در هر دوره‌ای تخلفات(حتی بزرگ) ممکن است، صورت گیرد، لیکن مهم اراده مدیریت کلان برای برخورد با رویه‌های نادرست است که در همین مورد، این اراده وجود داشته و منجر به ابطال شده است.

همچنین، اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در همان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری مهر، برای رفع ابهام درباره سخنان خود در جلسه مطبوعاتی گفت:

" همانگونه که در نشست خبری امروز اعلام شد، این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و بر اساس بررسی‌ها و تحقیقاتی که از ناحیه بازپرس مربوطه انجام شده تا کنون هیچ اظهار و اعترافی دایر بر ارتباط بین متهمین و موضوع اتهامی پرونده با مدیریت وقت شهرداری مطرح نشده است. "

اسماعیلی تاکید کرد:

" هر گونه گمانه زنی و نسبت دادن اتهام به اشخاص بدون دلیل و قبل از احراز توسط مراجع قضائی اقدام غیر اخلاقی و غیر قانونی است. "[۲]

به هر حال، همان جریانی که با اسم «دموکراسی» و «قانون‌گرایی» نزدیک دو دهه است که بازیگر میدان سیاست هستند و در بزنگاه‌های انتخاباتی با همین شعارها رای جمع کرده‌اند، ظاهرا بر خلاف دعاوی گل‌درشت خود، هیچ علاقه‌ای به نقش‌آفرینی مجلس(به عنوان یکی از مجاری اصلی تحقق اراده ملت) ندارند و تنها زمانی که قوای حکومتی در اختیار و سیطره آنان باشد، باید از همه ظرفیت‌های قانونی(و فراتر از آن) برخوردار باشند، در غیر این صورت، مجلس باید زینتی و نماینده باید وکیل‌الدوله باشد. ایستادگی رییس مجلس بر سر حقوق اولیه داوطلبان کنکور و همچنین مخالفت و انتقاد او نسبت به طرح گشایش اقتصادی رییس جمهور و ایستادگی در برابر تلاش آشکار روحانی برای دور زدن و نادیده گرفتن مجلس، بار دیگر توپخانه‌های تخریب را به راه انداخته است، لیکن قالیباف بارها ثابت کرده که بنا ندارد با این نوع عملیات تبلیغاتی از میدان به در برود.

 

[۱] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۹/۰۵/۱۹/۲۳۲۳۵۷۸

[۲] https://www.mehrnews.com/news/۴۹۹۶۴۹۴/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    51 61
    فقط مشرق طرفدار دکتر خلبان ۴ درصدی...
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      42 4
      اصلاح طلبان بیایند درباره 250 شرکت خانواده نعمت زاده و خیریه مولی الموحدین مرعشی از اقوام هاشمی و خیریه ابتکار توضیح بدن -خیریه را به نام مادرش گرفت. از نفوذش استفاده کرد و زمین خیریه را تغییر کاربری داد و مجتمع مسکونی کرد. دوباره تصمیم گرفت خیریه را اداری تجاری کند و یک طبقه آن را در اقدسیه پاساژ کند. اینها بخشی از تخلف خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست است. خیریه ها هم از مالیات معاف هستن
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      48 3
      شما تنها هنرتون عوض کردن اسم خیابونهاست چقدر مفت حقوق میگیرید
    • مهی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      29 2
      با این حساب میر سلیم هم اصلاحطلب نفودی بود و ما خبر نداشتیم... و موتلفه هم که در بی وزنی به سر میبرد..
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      20 1
      از چهاردرصدی ها بر میاد خونه غیر قانونی جماران بزنن
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      31 12
      درود بر دکتر قالیباف.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      23 8
      درود برمشرق وبصیرتش.
    • امین US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      17 2
      خطاب به 16:20، جناب قالیباف هم دکتر هستند و هم خلبان و هم سردار ، هر مجموعه ای هم که کار کرده اند( فرمانده لشگر در زمان جنگ، فرمانده نیروی هوایی سپاه که بعدها به نیروی هوافضای سپاه تغییر نام داد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار تهران و حال هم رییس مجلس) ، منشاء تحولات بزرگ و موثر بوده اند، جنابعالی کی هستی که می خواهی ایشان را زیر سوال ببری؟!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب قالیباف مثل برخی افراد نیست که با مردم فریبی و شعارهای عوام پسند به دنبال جمع کردن طرفدار برای خود باشد تا افراد ساده لوح و زودباوری مثل تو طرفدارش باشند.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      12 2
      اصلاح طلبان تهوع آور را تا دق مرگ نکنیم راحت نمی شویم! خاطرشان جمع!!
  • GB ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    40 22
    دوستان، بجای دفاع سیاسی و ایدولوژیک از قالیباف آیا بهتر نیست گفته های میرسلیم در مورد آقای قالیباف توسط تیمی از حقوقدانان و بازپرسان مستقل مورد تحقیق قرار گیرد؟ بارور کنید مبارزه با فساد، سیاست بازی نیست وگر نه فساد هرگز از بین نخواهد رفت.
    • سعید US ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      10 1
      خطاب به 16:22، این اتفاق افتاده است و هیچ رابطه ای بین متهم و مدیریت اسبق شهرداری پیدا نشده استف و گر نه، همه مثل جنابعالی اعتقاد دارند که مبارزه با فساد راست و چپ ندارد، البته مبارزه با فساد با انگ زدن سیاسی برای لاپوشانی فساد یک جریان خاص( مدرسه مفید) ، خیلی متفاوت است.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    22 39
    اخه قالیباف نیاز به تخریب داره؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      23 6
      پس چرا برای تخریبش خودتون رو جر می دین!؟ :)))))))))
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 1
      نه محترم.!!!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    13 19
    یک کنکور چیه انقدر به آب و آتیش می زنید برگزار کنید بره نمی تونید برگزار نکنید یه موضوع غیر مهم چطوری مهم میشود دیگه کشور درگیر کروناست واکسنشم کشف نشده خانواده ها باید این اداها را بزارند کنار عمر دست خداست این همه کرونا گرفتند آیا همشان مردند خیر
    • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      2 0
      کنکور مورد خوبی برای عوام فریبی و پرت کردن افکار از دزدی های ..... انگار مملکت هیچ مشکلی نداره به جز کنکور
  • مجتبی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 37
    هر کسی نگران سلامتیشه 1400 امتحان بده آقا ما میخواییم امتحان بدیم مریض بشیم مجلس اگه میتونه پراید 100 میلیونی و سکه 12 میلیونی رو درست کنه لازم نیست به فکر سلامت ما باشه هدف اونایی که میگن تعویق اینه که کامل لغو بشه تا بچه‌های تنبل خودشون بدون آزمون برن بهترین رشته ها درود بر رئیس جمهور و وزرای علوم و بهداشت که از حقوق دانش آموزان نخبه حمایت کردن.
    • ID ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 4
      برات فاتحه میخونم مُجی جونم. نگران نباش راحت برو.
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      36 1
      چ قدر بیکاری که همه خبرها نظر میدی مثلا تو نخبه‌ای؟ ب نظرم ن اصولگرایی ن اصلاح طلب فقط ماله کش مافیا کنکوری
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      47 1
      پس دولت کلید سازتون چارست
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 0
      پس دولت کلید سازتون چکارست
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      9 0
      مجلس دو سه ماهه سرکار هست، وکارش قانونگذاریه، و نمیتونه فاجعه 7 ساله دولت رو چند ماهه درست کنه به عهد پاریینه سنگی برگشتیمه باید شرکت فراری یه ماشینی مافوق زمان اختراع کنه شاید شاید شاید ها بشه برگشت.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      8 0
      آدمی که به خودش میگه نخبه ،نخبه نیست
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    26 1
    # حسن بحرانی.
  • کنکوری IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    34 16
    امیدمون اول به خدا بعدش به آقایه قالیبافه اگه چهار نفر مثل ایشون تو مملکتمون وجود داشته باشه این وضعمون نیست.به عنوان یه کنکوری که تا سه روز پیش فقط میگفتم کنکور بدیم راحت شیم الان میگم خواستار تعویق کنکورم به طور جدی.توشرایطی که خودوزیر بهداشت و...همگی اعتراف کردن تواین فرصت کم نمیتونن جون خودمون وخانواده هامونو تضمین کنن حتی منیکه اماده ام برا کنکور نمیتونم سر جلسه تواین شرایط حظور پیدا کنم چون اصلا خودمون به درک اگه خدایی نکرده پدرمادرپیرمون کرونارو از ما بگیرمگن تا اخر جهان خودمونو نمیبخشیم بخاطر اینکه تواین شرایط حساس که خودشونم اعلام خطر رو نشون دادن ما فقط به فکرخودمون بودیم.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      28 6
      لطفا آقای قالیباف خودتون یه کاری کنید مگر جان بچه ها رو شما بتونین نجات بدین لطفا تعویق
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 2
    درست است این میان مجلس دولت را ملزم به تعویق کند. مگر این اندازه کشک است که همه پارامترهای منطقی، تصمیم به تعویق بگیرند و یک نفر بگوید باید برگزار شود! جوانان این مملکت چه گناهی کرده اند که گوشت قربانی جریانات و ندانمکاری های سیاسی شوند!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 23
    در مورد کنکور قطعا دانش اموزانی که مطالعه کرده اند با تعویق مخالف بودند و فقط اونایی که می خواستن کنکور لغو بشه و به کمک سوابق وارد رشته های خوب بشن موافق بودند و البته انهایی که دوس داشتن ذهن مردم درگیر کنور بماند همچنان !! در مورد تخریب هم شما خودتون می گین سخمگوی ق ق میگه در مرحله ی تحقیق است و چیزی نمیشه گفت چطور قبل از ق ق دارین تبرئه می کنین!!!
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      14 3
      ببند نیشت رو! از جانب ما حرف نزن من هم ممتاز هستم تو گرایش ریاضی فیزیک. به شخصه از قبل از اسفند آماده بودم. اما شوهر یکی از دوستان خانوادگی در مشهد فوت کرد. این آقا یه پسر هم سن و سالم داره یه پسر نه ساله. خیلی جوان بود. ازون موقع فهمیدم کرونا شوخی بردار نیست. من حاضر نیستم کرونا به خانوادم هدیه بدم. شما رو نمیدونم چه قبیله ای هستین!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 5
      اثای بی ادبی که به من گفتی نیسشتو ببند من ثابت می کنم شما نه دانش اموزین نه نخبه!!اکه دانش اموز بودین و نخبه الان باید می نشستین تست می زدین نه طرفداری از قالیباف!!1بعدش میگین شوهر یکی از دوستان خانوادگی!!!!پس سنتون ماشالله سه برابر کنکو.ریاست /اگه نخبه بودین اینهمه تابلو بازی در نمی اوردی /در ضمن دانش اموز نخبه هیچ ئقت بی ادب نمیشه هیچوقت وقتی میگی نیشتو ببند نشون میده موقع درس خوندن چی بوده وضعیت تحصیلیت !!!
    • کتایون IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 1
      اتفاقا طرز فکرتون درست نیست. در اطرافین من تمام کسانی که مشتاق عدم تعویق هستن افرادی هستن که میگن زودتر کنکور رو بدیم تموم بشه بره. که چی؟ به تفریحاتشون برسن. و اونقدر هم نخوندن و براشون اهمیتی نداره نتیجه چی بشه. برای ما افرادی که واقعا درس خوندیم و زحمت کشیدیم و داریم مبتلا شدن و مرگ عزیزانمون رو هم از نزدیک میبینیم (پدر، مادر، خاله و شوهر خاله ی من که جزو کادر پزشکی و کادرآموزشی هستن بیمار شدن. و عموی من و دو نفر دیگه از افراد نزدیکم طی چند هفته ی گذشته به دلیل ابتلا و داشتن بیماری زمینه ای فوت کردن...) خود من میانگین بالای 7 هزار دارم و قطعا از نظر درسی اگر قوی هم نباشم، حداقل میدونم ضعیف محسوب نمیشم. الان هم چشم به راه ذره ای امید، بین تایم مطالعاتیم دنبال اخبار جدید بودم. نه از روی بیکاری. ما هایی که خوب درس خوندیم با یک ماه وقفه قرار نیست چیزایی که خوندیم رو فراموش کنیم. حتی میتونیم یه برنامه جدی برای دوره توی بازه طولانی و با فشار کم هم بچینیم و دو دور دیگه تا آخر شهریور مرور کنیم. ما فقط نگران سلامتی اعضای خونوادمون و خودمون هستیم. و اینکه توی استان ما هم وضعیت قرمز اعلام شده و هم هوا به طرز ظالمانه ای داغه! تا اواخر شهریور کرونا قرار نیست کم بشه و باور کن بعنوان کسی که افراد زیادی از خانوادش جزو کادر پزشکی هستن کاملا از این موضوع مطلع هستم....اما خنک تر شدن نسبی هوا باعث میشه رعایت پروتکل ها برای همه استان ها مقدور بشه. از طرفی بیشتر از یکماه وقفه هم عاقلانه نیست. بهترین زمان تا اواخر شهریور هست. وگرنه اگر وارد پاییز بشیم دوباره سرمای هوا مشکل ساز خواهد شد...
    • IT ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 1
      21.27. خیلیییی اسکلی!!!!!! خودت فهمیدی اصلا چه چرندی گفتی؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ قاطی کردیا حسابی!!!!! کافر همه را به کیش خویش خواند حتما ذاتت و هویت خودت دروغه که به مردم تهمت میبندی.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      کسانی که می ترسن امتحان ندن ،فعلا تا ازمون برگزار نشده همه نخبن،بزارید حق به حقدار برسه،در ضمن رعایت پروتکل ها باید اجرایی بشه والا معلوم نیست این وضع که تموم شه،از طرفی چرا باید کنکورو حذف کنند در صورتی مردم اعتقادی به احقاق حقشون ندارن
  • وطن پرست DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 9
    خب کی الان باید پاسخگویی وجود میرسلیم در لیست و حذف یامین پور و رسایی از لیست نامزدهای تهران باشه؟ ایا اصولگرا ها به بدنه مردمی خود پاسخو هستند یا این که عین اصلاحطلب ها سکوت می کنند؟
    • اسی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      اصولگراها مگه بدنه مردمی هم دارن.همه جا مردم رای میدن مجلس تشکیل شد این آقایون مجلسی هم با رای ندادن مردم اومدن سر کار.وگرنه مردم مشارکت میکردن هیچکدومشون الان تو مجلس نبودن.از مجلس انتصابی خیلی توقع نداشته باشید
  • بصیرت IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 7
    جناب مشرق چرا اینقدر برآشفته شدید سخنگوی قوه قضائیه امروز فرمودند یک نماینده مجلس دهم برای پرونده 65 میلیارد بازداشت شده . شما خواهشن به جای دفاع بد با این نوشتارتان بگذارید مسیر قانونی رسیدگی به این ادعا طی شود . نکند از چیزی میترسید !!!!!!!!
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 6
    مشرق جان حالا اگر این موضوع رشوه فساد 65 میلیاردی مربوط به یک اصلاح طلب بود شما این همه توجیه ودلیل براش می آوردی؟قطعا نه چون در جبهه مقابل شماست .مملکت شده توپ بازی اصلاح طلب واصولگرا .جفتشون هم بدرد نمی خورند که اگر خوب بودند اوضاع این نبود.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 0
      همینو بگو حالا من بیام میلیارد دزدی کنم بعد آیا با دفاع حرفی از حقوق ملت فسادم خاک میشه؟!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    12 3
    اصلاحات با امضای برجام مرد. بی خود دست و پا نزنین. چند سال دیگه ایران قدرتمند خود به خود شما رو حذف می کنه.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 5
    آینه چون نقش تو بنمود راست،،، خود شکن آیینه شکستن خطاست/ کاش به جای سرازیر شدن در خاکی بیراهه ها و جدای از تعلقات سیاسی و در پناه امن وحدان ، مشکلات و اختلافات را تسطیح میکردید، موتلفه هر جه نباشد بی لغزشترین و صراط المستقیم ترین حزب سیاسی تاریخ معاصر ایران است ، و دلیل دارد ، جریانات زیادی سوار بر شعار مردمگرایی آمدند و پس زده شدند ولی موتلقه انگار در خون مردم متدین جریان دارد، همیشگیست، موتلفه نام آور نیست چرا که در ساز و کارهای سیاسی تبلیغاتی و صد در صد وارداتی غرب جایی برای صداقت و سادگی نیست. شما طوری بنویسید که نقطه اتصال باشد نه اسباب افتراق، به مردمی فکر کنید که هر دو جریان را دوست دارند و آنها را در کنار و مکمل یکدیگر آرزو میکنند.
    • محمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      14 0
      خخخخههههه
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    22 5
    عمله های اسلاحتلب حریف حضرت قالیباف نمی شید اینو بفهمید
  • ID ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    16 0
    باباااااااااااااا ،آقاااااااااااااااااااااااااااااا تو رو خداااااااااااااااااااااااا این کنکور لعنتیوو. ووووووووووو حذف کنین، هر سال همین وباله. ترکی بگیم؟ عربی بگیم؟ آلمانی بگیم؟کنکور یُخ/لا /no آزمون دانشگاهی غیرمتمرکز بلی /yes/ نعم!!! آخه چرااا به چه گناهی کچلمون کردین؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 0
    فقط میتونم بگم #تعویق.....هیچکی عین خیالش نیست که یک میلیون داوطلب داره میره برا کنکور....بعد کافیه چن نفر مبتلابشن همه رو بگیره...حالا هم بگیرین یا نگیرین من یکی نمیام
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    18 3
    درود به این مرد ارادتم بهش بیشتر شد
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 4
    درد و بلای قالیباف بخور تو سر آنهایی که جز حرف زدن هنر دیگری ندارند و ملت را بیچاره کرده اند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 1
    اوباش 2 خردادی فرزند خلف منافقین هستن حتی روش های رسانه ایشون هم مشابهه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    17 4
    چقدر از سلاخی عمله های خاتمی لذت می برم خدایا زودتر اون روزو بیار
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      اقای 18:11فکر کنم از تبار داعشی این جوری عقده داری سیاهی قلبت رو نشون دادی
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      ( سلاخی ) من جای شما معذرت میخام خیلی زشته
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      18:11واقعآ تو انسانی
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 0
    این اصلاحطلب ها درسته کار نمی کنند و مردم رو با هفت برابر کردن دلار بیچاره می کنند اما دو کار خوب بلدن، دروغ و تهمت. اما این وقیحان با وجود فاجعه دولت شان برای ما مردم، باز زبان دراز دارند حاکی از امیدی است که در سکوت و حیای بیجای ما دارند. یادمان نرود، قالیباف عزیز، در انتخابات، با دو تا افشاگری، شد خار چشم این وقیحان. انقدر کم طاقت و خانه عنکبوتی اند.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 5
    تو سایت مشرق مهم نیست کی چی میگه مهم فقط اینه اون حرفو به کی میزنه مثلا میرسلیم اگر بگه قالیباف رشوه گرفته میشه آدم دروغگو و جاسوس و... اگه همین حرفو به مطهری بگه میشه سیاستمدار فهیم و رو کننده فساد
  • مادر کنکوری IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 1
    ترو خدا تعویق کنین ##بجه من بیماری زمینه داره تواین شرایط بد کرونا واقعا براش خطرناکه . اینقدر بی وجدان نباشین و خودخواه خدا ازباعث وبانی ش نگذره جوونای مردم رو می‌فرستید قتلگاه حتی خانواده هاشونو و مخصوصا افراد دارای بیماری زمینه ای
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      10 1
      میرسلیم جون قالیباف رازیرسوال‌برده‌‌غربگداهامیگویندادم‌خوبی‌هست‌واگربه طیف‌انهاحرفی زده‌بود‌طوردیگری‌برخوردمی کردند
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 1
      تف بروت BBC
  • داوطلب IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 8
    خاک بر سرت با این تحلیلت افکار عمومی کجا از قالبیاف حمایت کرده عوضی چرا نظر خودتو بجای افکار عمومی قالب می کنی علت همه اینا دخالت بی مورد و نشناختن فضای عمومی جامعه از طرف شما و مجلسیاس که نمی دونن داوطلبا خسته شدن از این همه تعویق و با اعصاب و روان خانواده ها و فرزندانشون بازی می کنن
    • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      6 0
      الهی به حق جدم کرونابگیری احمق،خطربیخ گوشته،یه عمرخودمونو قرنطینه کردیم حالا سرونه لجولجبازی یه سری احمق بریم کرونا بگیریم،الهی دولت تدبیروامید همشون کرونا بگیرن ازقالیباف متنفربودم ولی حالا داره ازش خوشم میاد لاقل یه ذره وجدان داره مث بعضیا نیس
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 7
    دکترجان هنوز هم به اون 45 درصدی هایی که تو تبلیغات ریاست جمهوری میگفتی اعتقاد داری و رو حرفت هستی یا ریس مجلس شدی دیگه 4 درصدی نداریم مشرق فورا زنگ بزن ازش سوال کن در خصوص 4 درصدی ها
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    یکی ار همین سایتهای تحریف کننده فراروست کامنت ما روهم منتشر نمیکنه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 2
    نحوه استفاده مردم از مترو واتوبوس جلو چشم مردم است وكسى انرا زير سؤال نمى برددرامتحان صندلى ها با فاصله ميگذارند وفاصله اجتماعى بيشتر ازجاهاى ديگر امكان پذير است حذف كنكور شبيه ماجراى افزايش بهاء بزين مسئله دار است
    • کتایون IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      4 2
      ما هم با حذف کنکور مخالفیم. بالاخره باید آزمونی باشه که اندکی بتونیم در اون ارزیابی بشیم... حرف حرف تعویق هست نه لغو. کجای مفهوم این دو شبیهه؟ در اطرافین من تمام کسانی که مشتاق عدم تعویق هستن افرادی هستن که میگن زودتر کنکور رو بدیم تموم بشه بره. که چی؟ به تفریحاتشون برسن. و اونقدر هم نخوندن و براشون اهمیتی نداره نتیجه چی بشه. برای ما افرادی که واقعا درس خوندیم و زحمت کشیدیم و داریم مبتلا شدن و مرگ عزیزانمون رو هم از نزدیک میبینیم (پدر، مادر، خاله و شوهر خاله ی من که جزو کادر پزشکی و کادرآموزشی هستن بیمار شدن. و عموی من و دو نفر دیگه از افراد نزدیکم طی چند هفته ی گذشته به دلیل ابتلا و داشتن بیماری زمینه ای فوت کردن...) خود من میانگین بالای 7 هزار دارم و قطعا از نظر درسی اگر قوی هم نباشم، حداقل میدونم ضعیف محسوب نمیشم. الان هم چشم به راه ذره ای امید، بین تایم مطالعاتیم دنبال اخبار جدید بودم. نه از روی بیکاری. ما هایی که خوب درس خوندیم با یک ماه وقفه قرار نیست چیزایی که خوندیم رو فراموش کنیم. حتی میتونیم یه برنامه جدی برای دوره توی بازه طولانی و با فشار کم هم بچینیم و دو دور دیگه تا آخر شهریور مرور کنیم. ما فقط نگران سلامتی اعضای خونوادمون و خودمون هستیم. و اینکه توی استان ما هم وضعیت قرمز اعلام شده و هم هوا به طرز ظالمانه ای داغه! تا اواخر شهریور کرونا قرار نیست کم بشه و باور کن بعنوان کسی که افراد زیادی از خانوادش جزو کادر پزشکی هستن کاملا از این موضوع مطلع هستم....اما خنک تر شدن نسبی هوا باعث میشه رعایت پروتکل ها برای همه استان ها مقدور بشه. از طرفی بیشتر از یکماه وقفه هم عاقلانه نیست. بهترین زمان تا اواخر شهریور هست. وگرنه اگر وارد پاییز بشیم دوباره سرمای هوا مشکل ساز خواهد شد...
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 0
    چرا اینها ماسک نزدن؟
  • DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    7 0
    اقایون محترم بجای به سروکله هم زدن دنبال انجام کارهای روی زمین مانده مردم باشید. این چه وضعشه؟ در مسابقه فوتبال هم برد و باخت هست. کسی که تحمل باخت و قبول کم کاری خودش و اصلاح روش غلط اش رو نداره نمیتونه در مسابقه بعدی شرکت کنه. یک دسته اصلاح طلبی روحداقل از فوتبالیست ها یاد بگیرند و دنبال بهانه های اسرائیلی برای شانه خالی کردن از کار نباشندو کارشکنی نکنن برای کارنامه خودشون واقعا بده! وقتی تهمت میزنید بفکر اون دنیا و حساب و کتاب خودتون هم باشید! اینکه یک عده بخوان به هر قیمتی همیشه سر قدرت باشن عین اینه تو مغزشون نظام سلطنتی و استبداد سفت شده. انقلاب کردیم چنین تفکر استبدادی از بین بره و هرکس با هر توانمندی درجایگاه خودش خدمتگذار ملت باشه. زیرا خدمتگذاری افتخاره نه تصدی صندلی به هر قیمت!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    بسمه تعالی شمامگرقاضی شعبه دادگاه مربوطه هستی که داری راجع به 65میلیاردازقبل قضاوت میکنید چرانمیخواهیدازمراجع قانونی رسیدگی شود تازه امروز یک نفرراجع باین مسئله دستگیرشده وسخنگوهم گفته کاملا رسیدگی میکنیم اصلاح طلب واصولگراندارد هردومیتوانندخلافکارباشند هردهم میتوانندخلافکارنباشند.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 2
    بیسوادی قالیباف محرز ست
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      شما؟؟؟!!!
  • احسان معتمدی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    مشرق دروغگو خود شما هم میدانید کسی که شهردار بشه یعنی حقه باز عالم و حقه باز ها هر کاری میکنند حالا برای منافعت میفرمایی میرسلیم به اصلاح طلب ها کمک می‌کنه فساد از در و دیوار در تجلی است یا الولابصار
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      هرچی گفتی خودتی برو ادب یاد بگیر بعد نظر بده.!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    دکتر قالیباف خدارو داره کفی بالله وکیلا.
  • احد IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 2
    قالیباف مرد میدان و مبارز خستگی ناپذیر در دوران سخت هیچوقت تسلیم اینگونه جوسازیهای ناجوانمردانه نخواهد شد قالیباف این مافیای کنکور را متلاشی خواهد کرد دیر و زود داره سوخت و سوز نداره
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    کاملا تابلویه دادستان کل طرف قالیبافه ... حتی حفظ ظاهر هم نمی‌کنه!
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      اگر کسی طرفدار آقای قالیباف باشه فرد حقی احسنت.!!! درود برسردار قالیباف.
  • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    قالیباف و روحانی دو روی یک سکه اند خیلی با هم فرق ندارند نیاز به توپخانه برای تخریبشان نیست وضعیت جامعه مثل یک بمب اتمی اماده تخریب کل ساختار حاکمیتی هست
  • سارا IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    امیدوارم آقای قالیباف جواب ارادت واعتماد ما رو بدن و کاری کنن امید توی دل مردم ایران جوونه بزنه. اقای روحانی هم کم کم چمدونشو ببنده که همه ملتو مدیون خودش کرد با این وضع مملکت داریش.
  • محمدایوب IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    میرسلیم بدنش داغه نمیدونه اون وحزبش دیگه مردن اوردن تو لیست قالیباف یه نفس مصنوعی بود به اون. که با قدرنشناسی. پاسخ داد. جدا براش متاسفم پاش لب گوره برای ریاست تن به خودفروشی به اصلاح طلبان میده چقدر احمقن عاقبت مغروق استخر فرح را نمی بینند
  • احمدرضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    قالیباب واقعا کارش درسته..مجلس ک انقلابی شده.قوه قضاییه هم ک انقلابی..ملت همت کنن1400دولت انقلابی هم بیارن عالییی میشه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      مجلس ۱۵ درصدی اعتباری نداره ،اگه دولتم به همین اندازه رای بر مسند کار بشینه اونم از اعتبار ساقطه
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    با سلام نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی لطفاً کنکور را به تعویق بیندازید به خدا قسم از مرگ فرزندانمان در هراسیم خواهش میکنم تا حصول اطمینان از سلامت فرزندان این مملکت با برگزاری کنکور مخالفت فرمایید تا وزارت بهداشت و سازمان سنجش همه موارد ایمنی فرزندان این کشور را برای حضور در جلسه فراهم کنند مگر میشود در سر جلسه امتحان هم استرس کنکور داشت هم استرس بیمار شدن با ویروس کرونا لطفاً به داد خانواده ها و فرزندانمان برسید
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    قالیباف دست پاک است.
  • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    درهردوره ای در مجلس افرادی حاشیه ساز هستند دراین دوره هم فعلا جناب میرسلیم هست که سالها بود در سکوت مطلق و سر در اخور کسب وکار بود تشریف دارن تا ببینیم در اینده چه کسی یا کسانی به ایشان ملحق می شوند.
  • CA ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    باسلام رهبر معظم انقلاب هم فرمودند من هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستم بنابر این آنچه ستاد برای کنکور تصمیم می گیرد مورد حمایت رهبری است
  • مهدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام خواهش میکنم کنکورروبه تعویق بندازین چون ۲نفرازفامیلامون کروناگرفتندوفوت کردندپدرومادرم نمیزارن کنکوربدم ازطرفی هم خودم زیاددرس خوندم دوست دارم کنکوربدم.خواهش می کنم تصمیمی بگیریدکه ماهم بتونیم باخیال راحت کنکوربدیم.
  • . IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    آقای قالیباف اجازه نده جون و آیندمون رو بگیرن
  • زهرا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا با جون یک میلیون جوان کنکوری باری میکنید...بدتر از آن بازی با روح است...کنکور را تا فراهم شدن شرایط ایمن تعویق بیندازید...نباید فراموش کرد کنکوری های امسال همان رای دهندگان انتخابات۱۴۰۰خواهند بود و همگی قطعا با چشم باز رای خواهند داد.....
  • انا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    نه به اوصول گرا نه اصلاح طلب همشون دزدن چهل ساله دارن این کشور رو چپاول میکنن بعد شما ابله ها میاین زیر این متن روزنامهی دروغگو مشرق به هم میپرین . مشرق اگه مردی این متن منو منتشر کن اگه مردی
  • ایدا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    هر کی مشکل داره میتونه کنکور نده . منکه اگه کرونا هم بگیرم دیگه نمیتونم ادامه بدم و با تعویقش به شدت مخالفم هر کی نخوکده امتحان نده بابا
  • جواد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    کسی اجازه ی دخالت در کنکور مارا ندارد وباید سر تاریخش برگزار شود.اگه تو چاه هم باشد ما کنکور میدهیم
    • فرناز IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      بعله اگر به قیمت مردنمون و عزادار شدنمون و دیدن مرگ عزیزامون و خستگی کادر درمان بیچاره هم باشه باید کنکور بدیم جناب شما باید اول زنده باشی که بعد بتونی بری دانشگاه.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    بزار کنکور برگزار بشه بهتره روحانی رأیم حلالت کارت بیست رییس جمهور به این پر قدرتی و جذبه داری تالا ندیدم که یه تنه جلو. همه ایستاده همه اونایی که بهت رای دادن هنوزم پشتتن به این تعداد اندک اصولگرا اصلا توجه نباید کرد
  • فرناز IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    هیسسسسس هیسسسسس کنکوری ها حق اعتراض ندارند کنکوری ها حق مردن اما دارند بچه ها بیاین قبول کنیم که اینجا هر کس به فکر منافع خودشه چه اونایی که خواستار تعویق اند چه اونایی که نیستند و ما بدبخت هم کالای با ارزش این مملکتیم هستیم که اینا دارند با پریشان کردن افکارمون سود میریزند به جیب خودشون از این دولت و مملکت و کشور هیچی به هیچ وقت نرسیده و نخواهد رسید
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 1
    تو رو خدا جان عزیزانتون کنکور سیاسی نکنید کنکور به اندازه ی کافی سهمیه داره نماینده ها خواهان لغوش هستن تا همون چن تا صندلی باقی مونده رو بدن کسایی که دلشون میخواد نماینده های مجلس سکوت کنید تا بچه ها با آرامش آزمون بدن نه به تعویق بسه دخالت نکنید دلسوز نخواستیم
  • Mahdi IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    این وسط دیواری کوچیک تر از دیوار دانش اموزان بدبخت گیرنیاوردن
  • A IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    اقای قالیباف ازتون خواهش میکنم به داد ما بچه ها برسید و پشتمونو خالی نکنید. التماستون میکنم کنکورو تا زمانی که وزارت علوم و سازمان سنجش شرایطشو داشته باشن عقب بندازید. شما رو به حق فاطمه زهرا قسمتون میدم.
  • A IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    اقای قالیباف خدا به نفستون برکت بده. امید ما دانش اموزا اول خداست بعد شما.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    در زیر سم اسب وحشی سیاست تنها جوانان مظلوم باید تلف شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس