ویژه ها

برای شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران اصلا مهم نیست که مردم در دوران کرونا در ازدحام مترو و اتوبوس، در معرض خطر هستند. برای این جماعت صرفا «سیاسی بازی» و «سیاسی کاری» اولویت دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**حجاریان:نیازمند برجام موشکی و اصلاحات ساختاری در داخل هستیم

«سعید حجاریان» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «خشمگین از امپریالیسم، ترسان از انقلاب» نوشت: «در سال‌های گذشته، از سر تغافل یا شاید خوش‌بینی از ارتباط تنگاتنگ سیاست خارجی و سیاست داخلی چشم‌پوشی می‌شد و گمان می‌رفت می‌توان یکی را بدون دیگری مدیریت کرد و سامان داد؛ اما مدتی است این دو فاکتور به‌شدت به یکدیگر پیوند خورده‌اند تا حدی که می‌شود ادعا کرد هر پروژه اصلاح‌جویانه‌ای باید توأمان از سیاست داخلی و خارجی سخن بگوید...واقعیت آن است که سیاست خارجی ما، الگویی مشابه سیاست داخلی‌مان دارد. نتیجه آنکه می‌بینیم چه در خارج و چه در داخل با نوعی تعلیق مواجه هستیم».

‌حجاریان در ادامه نوشت: «در بررسی ربط و نسبت سیاست داخلی و خارجی با چهار متغیر تأثیرگذار مواجه هستیم؛ «داخل»، «خارج»، «مذاکره» و «جنگ» ...در این شرایط به‌گمان من باید به‌طور عاجل و در دو جبهه مذاکراتی صورت بگیرد. در الگوی مذاکره با خارج، ابتدا باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه. مهم آن است که مذاکره شفاف باشد، پیش‌شرطی از جانب غرب پذیرفته نشود و منافع ملی هم کاملا لحاظ شود».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای، موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود».

حجاریان در ادامه تصریح کرد: «در داخل نیز باید جمعی از اصلاح‌طلبان متشکل از کارشناسان اجرائی، سیاست‌مداران حرفه‌ای و نخبگان آکادمیک مذاکره را در دستور کار قرار دهند و با بیانی منطقی و مبتنی بر داده‌های کارشناسی مسائل را موشکافی کنند و راهبردهایی را برای اصلاح ذهینت تصمیم‌سازان و سپس بهبود وضعیت پیشنهاد دهند. جنس این فعالیت از سنخ نامه‌های سرگشاده نخواهد بود اما ضرورت دارد با دقت و صراحت به قلب ماجرا وارد شد. به‌عنوان مثال این جمع یک موضوع عاجل و استراتژیک را بررسی خواهد کرد، آسیب‌ها و ضعف‌هایش را استخراج می‌کند و بسته خروج از بن‌بست را ارائه می‌دهد. اگر پذیرفته شد، گامی به سود کشور برداشته شده است و اگر نشد، لااقل می‌توان فشارهای اخلاقی مبنی بر عدم اجرای مسئولیت ملی را از دوش اصلاح‌طلبان برداشت... بخشی در داخل معتقد است که نباید از سطح اصلاحات نمایشی فراتر رفت. غافل از آنکه چنانکه گفته شد، زمان به ضرر کشور در حال سپری‌شدن است و چنانچه اصلاحات ساختاری کلید نخورد، شاید خیلی زود دیر شود! ».

وی در ادامه نوشت: «طرفداران نیمه پایین نمودار معتقدند باید به ایران فشار وارد کرد تا حدی که سرانجام تغییر رژیم صورت بگیرد. این نگاه برآمده از تحلیلی است مبنی بر اینکه در زمانه فشار اقتصادی استعداد جنبشی‌شدن افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که آنها التفات ندارند که جامعه مدنی ضعیف و مردم فرسوده شده‌اند و اساسا میل به خروج از منزل از بین رفته است چه رسد به خروج از حاکمیت! بنابراین باید گفت آمریکا و همفکران آن به اشتباه تحلیلی دچار شده‌اند ولی همچنان بر آن اصرار می‌کنند... امکان رخ‌دادن انقلاب مخملی و کلاسیک در بعضی کشورها و وضعیت‌ها از جمله ایران بعید و حتی غیرممکن است».

طیف تندرو اصلاح طلب به شدت تمایل دارد که به عنوان «یار داخلی آمریکا» به ایفای نقش پرداخته و نقشه های ضدایرانی آمریکا را به نتیجه برساند. مقامات آمریکایی(هم اوباما و هم ترامپ) بارها تاکید کردند که شرط رفع تحریم ها، پایبندی ایران به «روح برجام» است. در ادامه نیز به صراحت اعلام کردند که منظور از روح برجام «تغییر اساسی رفتار ایران در داخل و خارج» است.

حجاریان پیش از این دقیقا با بازی در پازل آمریکا تاکید کرد که «هدف از برجام، نرمال سازی(رفتار ایران) در داخل و خارج بود» . اساسا برای طرف غربی(آمریکا و تروئیکای اروپا) و طیف تندروی اصلاح طلب، رفع تحریم ها و همچنین گشایش اقتصادی برای مردم ایران، به هیچ عنوان اهمیت و موضوعیت ندارد. فصل مشترک خواسته طرف غربی و طیف تندرو اصلاح طلب، وادارکردن ایران به امتیازدهی یکطرفه و خالی شدن دست ایران از تمامی توانمندی های اساسی و دست کشیدن از تمامی اصول و آرمان ها در داخل و خارج است. به عبارت دیگر، هدف مشترک این دو، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن و تبدیل شدن ایران به لقمه ای راحت الحلقوم برای کشورهای غارتگر و سلطه گر غربی است.

حجاریان و همقطاران وی با نقش آفرینی در پروژه آمریکایی «استحاله جمهوری اسلامی ایران»، از یکسو بر کلیدخوردن مذاکرات جدید(چه با جمهوری خواهان و چه دموکرات ها) حول صنعت موشکی و توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران تاکید کرده و از سوی دیگر تاکید دارند که در داخل باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد.

نکته قابل تأمل اینجاست که حجاریان در یادداشت مذکور با اشاره به کلیدواژه «نامه سرگشاده» بر ضرورت ورود صریح و بی پرده اصلاح طلبان به «قلب ماجرای داخلی» تاکید می کند. ناگفته پیداست که منظور وی، مسئله ولایت فقیه و رهبری است. همان مسئله ای که موضوع اصلی «نامه سرگشاده موسوی خوئینی ها» بود. و البته همان مسئله ای که طیف تندروی اصلاح طلب در فتنه 88 بر آن دست گذاشت.

این طیف در سال 88 با دروغ تقلب، علیه جمهوریت و سپس اسلامیت شورش کرده و به پیاده نظام دشمن در کودتای مخملی بدل شد. این رفتار طیف تندرو اصلاح طلب در سال 88 با استقبال سران رژیم صهیونیستی و ذوق زدگی سرکرده گروهک تروریستی منافقین مواجه شد و حتی «عبدالمالک ریگی» نیز برای حجاریان و همقطاران وی سوت و کف و هورا کشید. اما در نهایت مردم فهیم و عزیز ایران، کودتای مخملی فتنه گران را ناکام گذاشتند. برای همین حجاریان در یادداشت مذکور، فرمول کودتای مخملی در ایران را غیراجرایی نامیده است.

حجاریان در پشت پرده به «تجارت گندم» و برداشت سودهای کلان و هنگفت حاصل از آن مشغول است و در این سو، خود را «تئوریسین سیاسی و حامی حقوق مردم» جا زده و راه حل گشایش اقتصادی را برجامیزه کردن صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ایران می نامد.

حجاریان و همفکران وی همواره از پاسخ به این سوال طفره می روند که «مگر قرار نبود بنابر وعده شما، با توافق هسته ای، گرانی و بیکاری و رکود از کشور رخت بربسته و آنچنان رونقی ایجاد شود که نگو و نپرس و هم چرخ کارخانه ها بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها و ارزش هر دلار به هزارتومان کاهش یابد و...»

حجاریان و طیف اصلاح طلب بانی اصلی دلار 20 هزارتومانی و پراید 90 میلیونی و سکه 11 میلیونی و گرانی 6 برابری مسکن و اجاره بهای مسکن هستند. اما با بی اخلاقی و بی مسئولیتی، خود را بی تقصیر جلوه داده و اصرار دارند که مردم ایران از یک سوراخ، چندین بار گزیده شوند.

**بجای ساخت مترو، اسم خیابانها را عوض می کنیم؛ علی برکت الله

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «تهران هم مصدق دارد و هم بازرگان...» نوشت: «تهران حالا هم خیابان مصدق دارد و هم بازرگان. از اسفند سال 96 که خیابان نفت به نام مصدق درآمد تا به امروز که خیابان سازمان آب به بازرگان تغییر نام داده است بیش از دو سال گذشته است. در این مدت نام‌های زیادی برای شهر انتخاب شده که روزی دیدن آنها روی تابلوهای آبی شهری به رویا شبیه بود.  اینکه روزی شورای شهر تهران خیابانی را به نام محمدرضا شجریان نام‌گذاری کند و با وجود سهم اندک خانم‌ها در میان نام‌گذاری‌ها در یک روز هم نام سیمین بهبهانی هم نام سیمین دانشور و هم فروغ فرخزاد را برای نام معابر تهران مصوب کند. حالا این نام‌ها ننشسته باشد روی خیابان‌های شهر. از شورای دوم تا پنجم زمان برد تا نام‌گذاری خیابانی به نام مصدق در تهران در صحن علنی شورا مطرح شود. خواستی که رسانه‌ها هر مرداد و هر اسفند از اعضای شورای شهر داشتند اما همیشه بی‌نتیجه مانده بود».

اکنون سه سال از آغاز به کار شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران سپری شده است. در هفته های گذشته، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران گفت: « شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند،  الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم».

محسن هاشمی در ادامه تصریح کرد: «در حوزه اتوبوس‌رانی، از گذشته دولت ناوگان اتوبوس‌رانی شهرها را خود عمدتا تأمین می‌کرد که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و مهر این اتفاق افتاد؛ اما در هفت سال سپری‌شده از این دولت، حتی یک اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده است. عمر اتوبوس‌های شرکت واحد در این دولت از پنج سال به ۱۱ سال افزایش پیدا کرده و تعداد آنها از حدود هفت هزار به پنج هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است و به‌ همین‌ خاطر حجم مسافر جابه‌جاشده با اتوبوس در تهران به دو میلیون نفر رسیده و وسایل نقلیه شخصی عمدتا جایگزین آن شده‌اند».

شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران در سه سال اخیر، بجای ساخت و توسعه مترو، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، توسعه فضای سبز، کاهش ترافیک، توسعه معابر شهری، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، زیباسازی شهر، توسعه اماکن ورزشی و...صرفا مشغول تغییر اسامی خیابان های شهر هستند.

همین رفتار عجیب و قابل تأمل موجب شده است که کارشناسان، شورای شهر اصلاح طلب تهران را «شورای اسم و فامیل» بنامند.

برای شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران اصلا مهم نیست که مردم در دوران کرونا در ازدحام مترو و اتوبوس، در معرض خطر هستند. برای این جماعت صرفا «سیاسی بازی» و «سیاسی کاری» اولویت دارد.  

اصلاح طلبان در شهرداری تهران هیچگاه به گرد پای «مدیریت جهادی قالیباف» هم نمی رسند. برای همین است که این بغض و خشم را با هجمه روزانه علیه مجلس یازدهم و قالیباف بروز می دهند.

**مقاومت در مقابل آمریکا هم حد و مرزی دارد

«سهیلا جلودارزاده» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ناکام انتخابات مجلس یازدهم- که 67 هزار رای آورد- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «هنوز نمی‌توان درباره عملکرد کلی مجلس یازدهم صحبت کرد؛ باید زمان بیشتری بگذرد. با این وجود نمایندگان مجلس یازدهم معتقدند باید به‌جای مذاکره در مقابل آمریکا مقاومت کـــــرد. ما امیدواریم این سیاست نتیجه‌بخش باشد. به همین دلیل نیز منتظریم که نتیجه عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم را ببینیم. به هر حال مقاومت در مقابل گفت‌وگو و مذاکره با جهان نیز دارای حد و مرز است. اگر این حد و مرز رعایت نشود نمی‌توان منتظر نتایج مطلوبی از این مقاومت بود. ما نمی‌توانیم همچنان با رویکرد تهدید به تعامل به کشورهای جهان ادامه بدهیم. تجربه تاریخی نشان داده این نوع سیاست‌ورزی نتیجه مطلوبی به بار نمی‌آورد».

جلودارزاده در این مصاحبه تاکید کرده است که مقاومت در مقابل خوی سلطه گری و غارتگری آمریکا هم حد و مرزی دارد! اکنون در هشتمین سال فعالیت دولت روحانی قرار داریم. دولت آقای روحانی با شعار تعامل با جهان، برجام را کلید زد. اما این توافق خسارات زیادی به کشور تحمیل کرد.

چندی پیش عراقچی صراحتا اعلام کرد که یکی از درس های برجام این بود که مقاومت بهتر از روش فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد. روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز چندی پیش در اعترافی دیرهنگام با نقد سیاست خارجی دولت روحانی نوشته بود: «به نظرم بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

رویکرد سیاست خارجی باید بر پایه «عزت، حکمت و مصلحت» باشد. اما متاسفانه دولت روحانی در اجرای این سه اصل مهم دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    26 1
    چیزشون خسته نشه فکرشون !!!!!! اسم خیابانها را عوض می کنند.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      11 9
      بریم مذاکره با عمو ترامپ
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      6 31
      موشک دو سه چهارهزار کیلومتری در جهان وجود خارجی نداره چرا ایران این نوع موشک ها را می سازد خودش داند تعریف موشک در دنیا دو حالت داره بالستیک قاره پیما و بالستیک کروز و موشک هایمان هیچ جایگاهی در این تعریف ندارد عقلا آمدن از نیروی هوایی به جای موشک دوسه چهارهزار کیلومتری بهره می برند چون ارزان تر از موشک است مثلا ایران برای زدن اسرائیل باید از جنگندها استفاده کند خوب ایران جنگنده ای ندارد چاره چیست به جای صرف کردن پول در طراحی موشک دو سه چهارهزار کیلومتری که تعریف جهانی ندارد باید آن پول را صرف طراحی جنگنده و هواپیما برای نیروی هوایی کرد یاد گرفتیم موشک دو نوع است قاره پیما و کروز چیزی به نام موشک دو سه چهاهزار کیلومتری در جهان نداریم
    • حجت IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 1
      استاد، هواپیمایی که داری می گی با موشک کاغذیایی که تو دبستان میساختی فرق داره
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      21 1
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      5 13
      حتی اگر تنها دستاورد این تغییر نام ها سوزش شما باشه، باز هم ارزشمنده :)
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      9 2
      اصلاح طبان تهوع آور در واقع کاسبان مذاکره با غرب و به ویژه آمریکا هستند و حیات و ممات شان بستگی به تداوم مذاکرات دارد! آن هم از نوع مذاکره برای پیشبرد مذاکرات!! تنها مهارت اصلاح طلبان تهوع آور در سیاست بین المللی! ولو به قیمت فروش عزت و مصلحت کشور! از نونه برجام مسخره شان!!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 10
    با این وضعیت مترو و اتوبس ها واقعا برام سواله این جماعت چرا اینقدر تاکید دارن روی مراسم عزاداری محرم.چرا سنگ نهضت آزادی و ملی مذهبی های سکولار رو به سینه میزنند؟چرا دارن نقش بازوی داخلی براندازان منافق و سلطنت طلب اسراییلی آمریکایی رو بازی میکنند؟مثل یک غده چرکین شدن که فقط با حذف این جریان موذی میشه امید به بهبود وضع ایران داشت.جز مزدور آمریکا کسی نسخه مذاکره با آمریکای تروریست و جنایتکار نمیده. حجاریان و جلودارزاده و ...دیگه چی باید بگن تا مثل یک غده چرکین حذف بشن
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      24 2
      ‏۶۰۰۰ بازرس بر برگزاری عزاداری های محرم ۹۹ نظارت خواهند داشت! بسیار عالی ! ولی ای کاش به اندازه نصف همین تعداد، مامور در بازار داشتیم تا شاهد افزایش قیمت بی سر و سامان در کشور نباشیم! خیلی ساده است هیئت را میخواهند کنترل بکنند بازرس میگذارند. بازار را نمیخواهند کنترل کنند بازرس نمی‌گذارند.
    • حامد GB ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 0
      آقای بینام در شهری مثل زنجان کل دسته های عذارای لغو شده است شما مرض دارین، مشخصا مرض دارین که ترافیکی که باعث میشه اتوبان شمال بسته بشه رو نمیبینین چون یک عده بی شعور تعطیلات رو میخوان برن شمال، اما عزاداری که انجام نشده رو بولد میکنید.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      17 0
      این اصلاح طلبا حتی یک کیلومتر مترو هم نساختن
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    27 3
    چرند مطلق. حتی سعودی اینتر نشنال رو هم نسبت به رسانه های اصلاح طلب ترجیح می دم. اصلاحات ضد ایرانی ترین جریان 300 سال اخیر ایران هست.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      24 1
      سعید حجاریان=سلطان گندم
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      15 1
      سلطان گندم رو خیلی خوب اومدی
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    20 0
    رذالت و بی شرفی خالص یعنی سلطان واردات گندم باشی و با گروگان گرفتن نان مردم دنبال تحمیل برجام موشکی و منطقه‌ای و فشار به نظام برای استحاله باشی
    • وطن پرست DE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      13 0
      سیاست رسانه ای اصلاح طلبان تا انتخابات این هست که هر روز صحبت از مذاکره بکنند و در زمان مناظره های انتخاباتی ازش میوه بچینن. تنها راه مقابله هم محاکمه مفسدان اقتصادی با در اولویت قراردادن فساد سیاسی اقتصادیست. یعنی هر مفسدی که در ستادهای انتخاباتی نقش داشته باید قبل از باقی مفسدان محاکمه شود.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    13 0
    اصلاح طلبان ازجمله حجاریان در برجام ثابت کردند مشکلات مردم ایران برای آنها کمترین اهمیتی ندارد هسته ای را واگذار کردند به امریکا حالا برای موشک ها خیز برداشته اند که نتیجه قطعی و حتمی آن نابودی ایران است پس خیانت امثال ایشان اظهر من شمس است و مستوجب عقوبت چرا .....
    • SE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      4 1
      وقتشه که اصلاحات را اصلاح و هرس اساسی کرد و علفهای هرز را از ریشه نابود کرد.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 0
    بازم این افسادطلبان لعنتی شروع کردند چرا اون گندکاریهایی که تو مذاکره هسته ای کردن توجیه نمیکنن
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    16 0
    بازم این افسادطلبان لعنتی شروع کردند چرا اون گندکاریهایی که تو مذاکره هسته ای کردن توجیه نمیکنن اما به لطف الهی مذاکره ای در کار نخواهد بود
  • ID ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    13 0
    حجاریان صهیونیست دهنتو ببند!!!!
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    21 0
    تاجزاده حجاریان جلودارزاد.......... این همه اجنبی امریکایی انگلیسی تو این مملکت چکار می کنند ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 0
    تا این اصلاح طلبان این مملکت رو به دست اربابهای غربی نسپرند ول کن نیستند
  • CA ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    12 0
    مگه خط قرمز نظام مشخص نشده پس چرا این آشغال ها رو دادگاهی نمیکنند؟! کی اصلا به اینها تریبون میده؟! آمریکا برای همیشه از نقشه سیاسی ایران حذف شده چون برده داری لیبرالیسم با ولایت فقیه در دو جهت مختلف هستند. وده. کشوری و یا هر فردی که بخواهد هم‌جهت با آمریکا گردد بایستی حذف گردد. من جمله این آشغال های وطنی خودمون.
  • کسری IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 0
    بودن حجاریان تو ایران مثل کرم تو معده است. باید سریعتر لهش کرد.
  • جلیل IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 0
    ظاهرا" پروژه از بین بردن خودکفایی گندم لو رفته و حجاریان و اربابانش به سلیته گری روی آورده اند . آخه شغال مگه مذاکره نکردید . مگه مملکت رهبر نداره ؟! گاهی اوقات میتوان رمز گشایی هایی از سخنان عوامل دشمن در داخل انجام داد . روحانی : دشمن اول بحران اقتصادی ایجاد میکند سپس آنرا به بحران اجتماعی تبدیل میکند و بعد نوبت بحران امنیتی می رسد ! همه ما فهمیدیم که بحران اقتصادی را هم خود این جریان به راه می اندازند تا به دو بحران دیگر برسند . انجام طرح بنزین 3 برابری در زمان و شرایط نا مساعد ، بخوبی دست عوامل داخلی دشمن را رو کرده است . که این 3 مرحله بحران بخوبی در آن مشهود بود . باید انفجار بیروت . آمدن مکرون به لبنان و ارتباط گرفتن روحانی با او . و همصدایی بوقچی های اصلاحات در مذاکره را کنار هم بگذارید تا به این نتیجه برسیم که جمله : ایرانی ها له له میزنند برای مذاکره . کد دستوری می باشد که از طرف فرمانده صادر شده و نورانی داخلی او در ایران به جنب و جوش و ذوق در آمده اند . آنها هنوز غافل هستند که اربابشان آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. اگر هم در داخل فقری تولید میشود ، دستپخت عامدانه سرآشپز بنفش است تا به دو بحران دیگر برسد . خصوصا" که به 1400 نزدیک میشویم و به احتمال خیلی خیلی قوی ، حسن آقا را پاسخگو خواهند کرد . تکلیف زیبا کلامها و حجاریان ها و .. نیز معلوم است .
  • SE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    20 0
    حفظ استقلال و امنیت کشور شدیدا نیازمند بدار آویختن خانین و مزدوران کدخدا در ایران است
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 0
    مرگ بر افساد طلبان.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 0
    حجاریان باامنیت کامل تایید صلاحیت کنید برای ریاست جمهوری،ببینیم چیکار میکنه!؟حتما میخواهد موشکی،اتمی،استقلال و...را بدهد برود وبجایش چی بگیره!؟
  • DE ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    16 0
    اقای حجاریان خجالت خوب چیزه ها! سران امریکابا اینهمه ورشکستگی و سرشکستگی و وحشی گری در داخل ایالت های خودشون که هر روز بالا اوردن و با اینهمه گندی که تو منطقه زدند باهاشون مثلا چه مذاکره ای بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطمئن باشید تا وقتی که نیروهای انقلابی تو ایران و بیرون ایران نفس میکشنن هشتاد میلیونی ایرانی سلیمانی باشرف زنده اند اجازه نمیدن امثال شما ایران رو لیبی دوم کنید.پس بهتره این کلاه گشاد رو بذارید رو سرمبارک خودتون هر ادمی تو دنیا می بینه امریکا خودش تو لجن بیکاری ، فقر مالی و بیماری داره دست وپا میزنه.هرایرانی چه در داخل و چه در خارج خصومت و زیاده طلبی کشورهای غربی استعماری رو از نزدیک علیه مردم ایران لمس می کنه شمادر مقابل دشمنان ملت ایران از قاجاری ها ذلیلانه تر رفتار میکنید. متاسفانه بزرگترین انتقاد به خود شمااینه بعلت کارنامه ناکارامدتون اب پاکی خیلی وقته رو دستون ریخته شده ولی خودتون رو به خواب زدیدو این واقعیت تلخ رو نمیخواهید قبول کنید! تمام سیاست های غلط تون منجر به انزوای اقتصادی ووابستگی اقتصادی بیشتر شده که با اصل استقلال قانون اساسی مغایرت داره. با این راندخواری گندم حداقل شما یکی بهتره سکوت کنید. خانم جلودارزاده محترم متاسفانه با این سران امریکا استعمارگر راه مصالحه ایی وجود نداره. زیرا اونا به زورگویی و تحمیل خواسته های نامشروعشون با هر عقب نشینی به شکلهای گوناگون بیشتر ادامه خواهند داد و جسور و نامردتر خواهند شد زیرا میخوان به منافع خودشون و اسرائیل به قیمت نابودی ملت ایران هرچه سریعتر برسن. از ترس زخم برداشتن خودکشی کردن کار احماقانه هستش. فراموش نفرمائید همین اقدامات تحمیلی تکراری رو سران غربی سر لیبی پیاده کردند و امروز می بینید لیبی با اینکه زیر بار هر مذاکره و تسلیمی در مقابل کشورهای غربی رفت و امضاشون کرد. تیکه پاره شده و کشور ثروتمند لیبی و مردمشون در جنگ های داخلی و تجاوز کشورهای خارجی داره میسوزه! چرا به توسعه تولید داخلی و جهش تولید بعنوان ادامه راه امام ره که همون استقلال اقتصاد ایران هستش توجه ندارید؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 0
    اقاى حجاريان مردم ما تصميم گرفته اند امريكارا از ايران بيرون كنند راهى را كه جهت تحقق اين هدف انتخاب حذف عوامل شناخته امريكا از طريق رأى عدم اعتماد دادن مردم به انها درانتخابات اعم از رياست جمهورى مجلس شوراى اسلامى خبرگان رهبرى وشوراى نكهبان است كشور ارمانى شما درتوليد ثروت وعلم وقدرت نظامى ازچين عقب مانده به حدى درخضور ژنرال هاى پاكستان كشور چين اجازه پيداميكندجهت توسعه پاكستان به كمك ان كشور بيايند دركشورما هم به كورى چشم شما درحال شكل گرفتن است
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 0
    روزی که اسهال طلبان در انتخابات ۹۶ شعار باروحانی تا قبرستان سردادند فکرش راهم نمی‌کردند که کل حیثیت نداشته شان را به پای او قربانی کنند خدایا عمر کابینه روحانی چه وقت تمام میشود عمرمان تمام شد اما اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    16 0
    بسمه تعالی امثال حجاریان راشما(مشرق)دارید بزرگ میکنید ایده های وی بدردهیچ کس نمی خورد بجزخودش.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    8 0
    حجاریان افساد طلبان برید بمیرید که اینطور تونظام اسلامی همش بفکر ضرر به نظام هستید. حقتون بود توآمریکا بدنیا میامدید وزیر زانوی پلیس آمریکا استخوانهایتان خورد میشد تا قدر عافیت بدانید. مطمئن باشید خدا زود ومحکم ازشما افساد طلبان انتقام می‌گیرد.!!!
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 0
    منافع ملی هم کاملا حفظ شودبر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای، موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود. حجاریان این دوتا باهم نمیخونه
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 0
    3میلیون تن گندم و درآمد فسادی از آن
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 0
    فقط بلدن اسم خیابان عوض کنن جشن تولد بگیرن
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      شورای اسم و فامیل
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    8 0
    خودش میگه آمریکا سلطه گر و غارتگره اما ما باهاش تعامل کنیم، در مقابل گرگ اگر بره باشی تیکه پاره ت میکنن در مقابل گرگ باید شیر باشی
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 0
    حَجَریان: نیازمند برجام موشکی برای از بین بردن قدرت موشکی ایران در مقابل امریکا و اصلاح افتضاحات ساختاری در داخل اصلاحاتچی ها هستیم/ علی برکت الله!
  • mohsen US ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 0
    ناکارآمدترین دولت، اصلاح طلبان بی مغزی که کشور را تاکنون دچار بحران کرده اند واین آزمون انشالله برای ملت ایران درسی آموزنده باشد.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 0
    تهرانی هایی که برای جماعت غش می کنند حقشون نوش جاناشون اصلاخات فقط مواظب باشند سلاخی نشوند
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      این غشی ها توهمه جا پراکنده بودند فقط تهران نبود ولی باید از گذشته عبرت بگیرند وتعقل کنند وبه این افراد دنیاطلب آخرت فروش رای ندهند.!!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    حجارین اگر تایید صلاحیت بشه-چیکار میتونه بکنه!؟جزاینکه باندشو بیاره ودزدی وغارت کنند!موشک واتمی واستقلال هم بده بره
  • سید۲ IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 0
    " مقاومت حد و مرز دارد " این حرف از دهان خانم سیاسی کار و نماینده سابق مجلس بیرون آمده . خانم جلودار زاده آشکار و بدون لفاضی بفرمایید " ملت وقتی دیدین در قامت و اندازه آمریکا ( ی تروریست و آدمخوار ) نیستید حد مقاومت خود را بدانید و مرزش تسلیم شدن است !!! بگذریم که ایشان اصلا و ابدا قائل به مقاومت نیستند و اعتقادی هم بدان ندارند و فقط لق لقه زبانشان هست . ملت ویتنام برای مقاومت شان در برابر همین آمریکا حد و مرز قائل شدند ؟ ملت الجزائر جهت مقاومت در برابر استعمار فرانسه برای مقاومت شان حد و مرز قائل شدند ؟ آفریقای جنوبی در برابر نژاد پرستان صحبت از مقاومت حد و مرزی کردند ؟ مثال بسیار است .و فرصت اندک . مردم و دولتمداران لیبیایی براه شما رفتند و برای مقاومت حد و مرز قائل شدند و می بینیم حال و روزشان را !!!
  • حمید IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 0
    از مشرق نیوز استدعا دارم سخنان افراد نادان را منعکس نکند.
  • امید IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 0
    حجاریان خائن به ملت..... خودفروش بی لیاقت..
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    وطن فروشی ممنوع . جناب حجاریان الان عقده های فرو خورده خودش را بیرون می ریزد انقلاب مال خانواده های شهداست مال شهداست مال جانبازان و ستمدیگان است شما برای این که دو روزی اخور خودت را پر کنی حاضری وطن فروش بکنی . انشا الله این ارزو را به گور خواهید برد که موشک ها را با امریکایی ها معامله کنید بعد مثل عراق و لیبی هر کار خواستند بکنند و شما بشوید نوکر امریکا و این ملت را پاره پاره کنید . خداوند بر شما لعنت کند و مایه هلاک شما را فراهم کند .
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    اسم جدید خیابانها ی تهران : 1- بزرگراه محمد علی فروغی 2- اتوبان تقی زاده 4- بزرگراه میرزا ملکم خان 5- تونل ابولحسن خان ایلچی و....
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    این حلقوم حجازیان همان حلقومی است که علی بن ابی طالب می فرمود : قلبم را جریحه دار کردید و سینه ام را مجروح ، لقد جرحتم قلبی و شرحتم صدری خداوند بر این حلقوم های که علی و خط علی را بیازرد لعنت کند که بدون شک لعنت کرده و انها نه تنها از اخرت از دنیا هم بهره ای نمی برند و گندم ری هرگز نصیب آنان نمی شود. خداون حجاریان و هم پیاله هایش را لعنت کند که جز صدای خیانت و دغل و بیرون ریختن کینه هایشان با امام رهبری چیزی در باطنشان نیست .
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    هرجای دنیا بود امثال حجاریان رو به دادگاه میکشوندند و محاکمه و اعدام میکردند! ا اشعث های زمان بایدبه دلیل خیانت به ملت و میهن محاکمه شوند! علی چه خون دلها از منافقان پنهان باطن خورد
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 1
    1 - منافع ملی هم کاملا لحاظ شود 2- بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای، موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود وقتی تهت به سرت پنالتی میزنه !
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 0
    ماحاضریم با بستن قراردادی تعدادی از اصلاح طلبان را با اسبهای آمریکایی عوض کنیم!!
  • حمید SY ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    باید قانونی توسط مجلس تصویب شود که در آن اسامی خیابان ها با هماهنگی و قبول شورای انقلاب فرهنگی صورت بگیرد
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    بدون تعارف و پنهان سازی جریانات و شبکه های نفوذی غرب در کشورهای مختلف مخصوصا کشورهای مستقلی که نمی خواهند زیر نفوذ محور غربی - عبری باشند مامور فشار به حاکمیت جهت سازش یا تسلیم و نهایتا براندازی حکومتها میباشند . غربگرایان بعنوان میلیشیا و سربازان خط مقدم ارتش و نهادهای امنیتی و سیاسی غرب در کشورهای خود خدمت میکنند . جرقه فتنه های سیاسی و امنیتی و اجتماعی و اقتصادی جهت شورشهای خیابانی و بحران سازی توسط همین شبکه ها ایجاد میشود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس