کد خبر 1105706
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

چند نوع پکیج دیواری و زمینی:

پکیج دیواری یا زمینی؟

 پکیج­ها در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود هستند. هرکدام از این دو می­توانند با توجه به نیاز و مصرف شما، گزینه­ی مناسبی باشند. راهنمای خرید پکیج دیواری یا زمینی به شما کمک می­کند تا انتخاب مناسبی برای خانه خود داشته باشید. برای استفاده در محیط­هایی با زیربنای بالا، پکیج­های دیواری با توان حرارتی بالا یا پکیج­های زمینی مناسب­تر هستند.

پکیج دیواری به دلیل اندازه کوچک و ظاهر زیبایی که دارد، می­تواند در کنار کابینت­ها در آشپزخانه نصب شود. همچنین می­توان پکیج را در بالکن و یا تراس نیز نصب نمود. یکی از مزایای پکیج دیواری نسبت به موتورخانه، جداسازی سیستم گرمایشی هر واحد مسکونی است. کاربر با نصب پکیج در تنظیم درجه­ی حرارت مورد نیاز استقلال و آزادی عمل دارد.

دلیل کوچک بودن این وسیله­ی گرمایشی، استفاده از مبدل­های حرارتی برای گرم کردن آب، به جای ذخیره­ی آب گرم است. در راهنمای خرید پکیج، توصیه می­کنیم، به هنگام خرید پکیج دیواری، به پارامترهایی که در ادامه ذکر می­کنیم، توجه نمایید. از جمله عوامل مهمی که به هنگام خرید پکیج دیواری باید در نظر داشته باشید تا پکیج دیواری مناسبی با توجه به نیازتان تهیه کنید، می­توان از نوع پکیج دیواری مورد نیاز، در نظر گرفتن توان حرارتی نسبت به زیربنای واحد، میزان مصرف آب گرم، قیمت و خدمات پس از فروش پکیج مورد نظر، ابعاد پکیج، در نظر گرفتن نوع دودکش آلاینده­ها، و مشخصات فنی و ویژگی­های پکیج اشاره کرد.

نوع پکیج دیواری

پکیج­ها انواع تک مبدله و دو مبدله دارند. به طور خلاصه در راهنمای خرید پکیج به بررسی آن­ها می­پردازیم. پکیج­های دیواری دومبدله، دو مبدل حرارتی دارند که یکی از مبدل­ها وظیفه­ی گرم کردن آب مصرفی را بر عهده دارد و مبدل دوم وظیفه­ی تولید آب گرم برای مدار گرمایش خانه را عهده­دار است؛ درحالی­که در پکیج­هایی که یک مبدل دارند، هر دو وظیفه توسط یک مبدل انجام می­شود. همین ویژگی باعث می­شود که در مدل­های دو مبدله، به دلیل تقسیم کار بین دو مبدل، پکیج دیواری شما رسوب کمتری بگیرد و آب گرم مورد نیاز شما به شکل دائمی با دمای یکنواخت وجود داشته باشد.

همچنین برخی انواع پکیج هستند که بر روی صفحه نمایش کوچکی که دارند، خطاهای عملکردی را نمایش می­دهند. این پکیج­ها دارای سیستم­های عیب­یاب اتوماتیک هستند که مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد هستند. این انواع نیاز شما به سرویس­کار را کاهش داده و این امکان را برای شما فراهم می­کنند که در صورت بروز خطا، در اکثر مواقع با مراجعه به دفترچه­ی راهنمای پکیج بتوانید عیب­یابی را خودتان بدون نیاز به کمک تعمیرکار انجام دهید.

توان حرارتی با توجه به متراژ ساختمان

در هر راهنمای خرید پکیج یکی از مواردی که به شما توصیه می­شود، این است که در هنگام خرید پکیج باید به متراژ محل نصب آن توجه کنید تا گرمایش مطلوب حاصل شود. پکیج­های دیواری معمولا در توان­های ۲۴ کیلووات، ۲۸ کیلووات، ۳۰ کیلووات و ۳۵ کیلووات تولید می­شوند. هرکدام از این توان­ها با توجه به زیربنای مورد استفاده شما می­توانند مناسب باشند. شما می­توانید با استفاده از جدول زیر که راهنمای خرید پکیج دیواری با ظرفیت حرارتی مطلوب است، پکیج مناسب برای منزل مسکونی و یا واحد تجاری خود را انتخاب نمایید.

ظرفیت حرارتی مناسب

زیربنای مورد استفاده
۲۴ کیلووات تا ۱۵۰ متر
۲۸ کیلووات از ۱۵۰ تا ۲۲۰ متر
۳۰ کیلووات از ۲۲۰ تا ۳۰۰ متر
۳۵ کیلووات از ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر

جدول توان خروجی مورد نیاز با توجه به متراژ بنا

آب گرم مصرفی

چنانچه آب گرم مورد مصرف شما بالا است، بهتر است پکیج­های مخزن­دار را برای خرید خود در نظر بگیرید و یا پکیج با توان حرارتی بیشتر از ۳۱ کیلووات خریداری نمایید تا همواره دمای آب مورد مصرف شما در حد مطلوب قرار داشته باشد.

قیمت و خدمات پس از فروش

پکیج­های دیواری بنا به توان حرارتی، تعداد مبدل، اندازه و برند سازنده­شان، قیمت­های مختلفی دارند. شما می­توانید با استفاده از راهنمای خرید پکیج که برایتان آماده شده است، انتخاب مناسبی نسبت به امکانات و قیمت پکیج­ها انجام دهید.

به هنگام خرید پکیج دیواری، از خدماتی که شرکت سازنده پس از فروش، به شما ارائه می­دهد آگاهی کسب نمایید تا در صورت بروز مشکل، خیالتان از بابت خدمات پس از فروش راحت باشد و بتوانید از عیب­یابی و تعمیر دستگاه گرمایشی خود اطمینان داشته باشید. 

ابعاد پکیج

اکثر پکیج­های دیواری در آشپزخانه و گاهی در بالکن و یا تراس نصب می­شوند، با توجه به فضای محل نصب و نکات ذکر شده در راهنمای خرید پکیج که در اختیار شما قرار دارد، پکیج دیواری مناسب محل زندگی و یا کار خود را انتخاب و خریداری کنید.

در نظر داشتن نوع دودکش

اگر در طبقات پایینی یک ساختمان زندگی می­کنید و طول افقی لوله­ی دودکش مورد استفاده در منزل شما کمتر از یک متر می­باشد، پکیج­های بدون فن برای شما مناسب هستند و می­توانید از صدای فن به خصوص در فصل زمستان در امان باشید. اما اگر در طبقات بالایی یک ساختمان زندگی می­کنید به دلیل اینکه طول لوله­ی عمودی دودکش واحد شما از ۳ متر کمتر است، باید از پکیج­های فن­دار استفاده نمایید.

برای ایمنی بالاتر بهتر است از پکیج­های فن­دار با دودکش دوجداره استفاده نمایید تا از خطر احتراق گازهای سمی در امان باشید. چنانچه به هر دلیلی امکان استفاده از این نوع پکیج را ندارید، حتما باید پکیجی که خریداری می­کنید دارای سنسور حرارتی دودکش باشد زیرا این سنسور می­تواند با دریافت علائم حرارتی دودکش، انسداد و گرفتگی آن را تشخیص داده و پکیج را خاموش کند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

مشخصات فنی و ویژگی­های دستگاه

از نکات مهمی که در راهنمای خرید پکیج ذکر می­شود که به هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، مسیر لوله­کشی و افت فشار آن است. با توجه به نوع لوله­ی مورد استفاده در مدار لوله­کشی، افت فشار در سیستم متفاوت خواهد بود. کمترین افت فشار مربوط به لوله­های انعطاف پذیر چند لایه است که به دلیل کم بودن زبری و انعطاف بالای این نوع از لوله­ها و امکان کاهش اتصالات، افت فشار کمتری در آن­ها مشاهده می­شود.

نمونه­‌ی یک پمپ سیرکولاتور که درون پکیج­های دیواری مورد استفاده قرار می­گیرد

برخی پکیج­ها دارای فن هستند. این نوع، مناسب زمان­هایی است که پکیج در فضای باز مانند بالکن و یا تراس مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا این پکیج­ها دارای محفظه­ی احتراق بسته هستند، به این معنی که اگر در معرض طوفان یا باد قرار بگیرد، عملکردشان تغییر نمی­کند. مورد استفاده­ی دیگر پکیج­های در فن­دار زمانی است که مسیر دودکش افقی پکیج، بیش از یک متر باشد. با این وجود، توصیه می­شود برای خرید پکیج دیواری فن­دار و یا بدون فن با کارشناس مشورت نمایید.

مزایای خرید پکیج دیواری

در راهنمای خرید پکیج که برای شما تهیه شده است، به نکات مهم برای خرید پکیج دیواری پرداخته شده است، به شکل خلاصه مزایای خرید پکیج دیواری و جایگزینی آن به جای موتورخانه، از این قبیل است.

  • استقلال مصرف­کننده در تعیین دمای آب گرم
  • صرفه­جویی بیشتر در مصرف انرژی
  • کاهش هزینه­های مصرف انرژی
  • کاهش هزینه­ی تعمیرات
  • کاهش حجم فضای مورد نیاز
  • وجود آب­گرم دائمی
  • کارکرد آرام و بی­صدا

پکیج­های زمینی

پکیج­های زمینی، در دسته­ی پکیج­های فن­دار قرار می­گیرند اما برای نصب در بالکن و یا تراس مناسب نیستند چرا که مشعل فن­دار به کار رفته در آن­ها نباید در معرض  باد و باران قرار بگیرد. این نوع از پکیج، بیشتر برای نصب در خانه­های ویلایی یا آپارتمان­هایی با متراژ­های بالاتر از ۳۰۰ متر، مناسب هستند. این پکیج­ها می­توانند بنا به نوع ساختمان و فضایی که برای آن­ها در نظر گرفته شده است، درون آشپزخانه بین کابینت­ها، موتورخانه، انبار و یا پارکینگ نصب شوند.

نمونه­ یک پکیج زمینی

در ادامه­‌ی این راهنمای خرید پکیج، به نکات مثبت این نوع از پکیج، اشاره می­کنیم. پکیج­های زمینی، ظرفیت حرارتی بالاتری نسبت به پکیج­های دیواری دارند و آب گرم مصرفی شما را با دمای یکنواخت­تری فراهم می­کنند. این پکیج­ها ظرفیت­های حرارتی بین ۲۸ تا ۸۵ کیلووات دارند.

پکیج­های زمینی در دو نوع مشعل­دار و بدون مشعل ساخته می­شوند. پکیج­هایی با ظرفیت بین ۲۸ تا ۴۵ کیلووات، معمولا از نوع مشعل­دار هستند و برای استفاده در مکان­هایی با زیربنای کمتر مناسب هستند. ظرفیت­های بالاتر از ۴۵ کیلووات به دلیل داشتن دیگ چدنی، برای ساختمان­هایی با متراژ بالاتر مناسب هستند.

نوع سوخت این نوع از پکیج­ها می­تواند گاز، گازوئیل و یا دوگانه­سوز باشد. علاوه­بر این انواع، مدل­های پکیج برقی نیز در بازار موجود هستند. انواع دوگانه­سوز و گازوئیلی برای نصب در خانه و یا آپارتمان مناسب نیستند و بیشتر مناسب نصب در موتورخانه و یا انبار هستند. در مناطقی که دسترسی به گاز طبیعی وجود ندارد، استفاده از پکیج­های گازوئیلی یا دوگانه­سوز گزینه­ی مناسبی است. از جمله مواردی که استفاده از پکیج­های زمینی، بیشتر توصیه می­شود، استفاده از آن­ها در مناطق کوهستانی است که به دلیل سرمای بالا در اکثر مواقع سال، ظرفیت گرمایشی پکیج­های زمینی کاربردی­تر است.

این نوع پکیج­ها از نظر نوع مبدل نیز به دو دسته تقسیم می­شوند. در راهنمای خرید پکیج، به بررسی دو نوع با مبدل صفحه­ای و مخزن کوئل­دار می­پردازیم. مدل­هایی که مبدل صفحه­ای دارند، برای مناطقی که آب شهری املاح بالایی دارد، مناسب نیست چراکه در طولانی مدت باعث ایجاد رسوب و پایین آمدن توان پکیج خواهد شد. پکیج­های با مخزن کوئل­دار برای مکان­هایی با متراژ بالاتر و همچنین مناطقی که آب مورد مصرف املاح بالایی دارد، مناسب هستند.

https://fannisazan.com/

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس