کد خبر 1105561
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
ترکیه یونان

در ادامه تنش بین یونان و ترکیه، وزیر خارجه یونان گفت که از حق حاکمیت و حقوق این کشور در شرق مدیترانه دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه یونان عصر سه شنبه مجددا به ترکیه هشدار داد تا کشتی‌های تحقیقاتی خود را از منطقه مورد مناقشه خارج کند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: ترکیه به نقشه‌هایش در مدیترانه ادامه می‌دهد

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان در سخنانی که از شبکه‌ یونانی «ERT TV» پخش شد از ترکیه خواست تا کشتی‌های خود را از فلات قاره یونان خارج کند.

دندیاس گفت: «یونان از حق حاکمیت و حقوق خود دفاع خواهد کرد. ما از ترکیه می‌خواهیم که فوراً فلات قاره یونان را ترک کند

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه از تداوم فعالیت‌های اکتشافی کشتی‌های  این کشور در شرق دریای مدیترانه و در منطقه مورد مناقشه با یونان خبر داد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای آذربایجانی خود در نشستی خبری گفت، ترکیه قرار است مجوز حفاری در غرب فلات قاره خود واقع در شرق مدیترانه را صادر کند. رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در ادامه گفت که دولت ترکیه حسن نیت خود را به منظور کاستن از تنش‌ها در این منطقه پرتنش و توجه به خواسته‌های آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نشان داد اما یونان مواضع نامتناسبی اتخاذ کرده است.

چاووش اغلو با اشاره به انجام تحقیقات لرزه‌نگاری در منطقه از سوی کشتی‌های ترکیه‌ای گفت: «ما از حقوق ترکیه و  ترک‌های قبرس  در شرق مدیترانه دفاع کرده و هیچ امتیازی نخواهیم داد.»

روابط ترکیه و یونان در دهه‌های گذشته به دلیل ادعای هرکدام درباره حقوق دریانوردی در دریای اژه مرتب دچار تنش بوده است. یونان و ترکیه بارها همدیگر را به نقض مرزهای هوایی و زمینی خود متهم کرده‌اند. چندی قبل نیز نیروهای مسلح یونان مدعی نقض گستره حریم هوایی خود از سوی جنگنده های ترکیه و در چند نوبت رویارویی هوایی با آنها شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فردین IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    49 1
    یونان با اون شکست پستت به همراه چند قدرت جهانی در مقابل عثمانی ها زیاد حرف نزن اردوغان یوقت دیدی یه شبه ارتشش رو ریخت سرتون...
    • خلیج پارس iran IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 24
      امیدوارم دولت یونان پیام شما رو دریافت کند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    31 2
    یونان هیچ ارتباطی ب شرق مدیترانه نداره چون فاصله مرزیش با شرق مدیترانه خیلی دوره ولی ترکیه با مرز وسیعی که با شرق مدیترانه و بخصوص اینکه مرزش ب مدیترانه شرقی نزدیکه بیشتر در فلات قاره ای ترکیه قرار داره و جزایر مورد مناقشه ک توسط یونان اشغال شده هم نمیتونه دارای مرز دریایی وسیعی باشه
  • علی خان IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    11 2
    یونان باید آتن را به ترکیه بده تا ترکیه اونارو اذیت نکنه . ترکیه لج کرده . یونان باید رفتار مناسب در پیش بگیره و سیاست بر مبنای منطق را اجرا کند. سیاست سم پاشی سفید و سیاه دیگه جواب نمیده . از ما گفتن بود .زنده باد ایران اسلامی.
  • ایرانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 27
    عثمانی چیه اشغال جزایرهم که دروغه تاریخ را هم که یانخوانده ای یابنفعت نیست بیاد آوری ببینیم میتوانی ازترکهای سینکیانگ یادکنی یااز تاتارها ی کریمه دفاع کنی؟ آن وقت شخص کاترین کبیراز مزارش برمی‌خیزد وپدر جد سلیمان شاهت رامیسوزاندگفتم که ضعیف کشی مثل کفتاراماادای شیررا درمیآوری خدا بدادت برسداگردراین معرکه گیرت به خرس روسیه بخوردتکه بزرگت گوشت است زبان دراز
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      7 3
      اجداد کاترین کبیر وقتی اسم هونها و خزرها رو میشنیدند دنبال سوراخ موش بودند البته مجارها و بلغارها و قزاقها سالها اونها رو برده خودشون کرده بودند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 32
    یونان منتظر بهونه است تا خاکشو پس بگیره
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 10
    یونان!!!! خخخخخ
    • US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 27
      طورچیه خخخخخ
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      13 1
      انگار متوجه نشدید. گفتم تهدید یونان برعلیه ترکیه شبیه جوک هست.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 2
      بسندگی فارسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس