کد خبر 1105475
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
بنزین نمایه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تازگی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد که طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تا کنون این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.

به گزارش مشرق، در طرحی که مجلس طراحی کرده است، پیشنهاد شده که سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده که سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

بیشتر بخوانید:

طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین

خودروهایی که با شروع مردادماه سهمیه بنزین دریافت نمی‌کنند

 از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند که طبق گفته مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی  کمسیون مجلس این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد؛ چراکه بر اساس شیوه سهمیه بندی جدید حدود ۵۰ درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی نیز بی‌بهره‌اند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.

در این راستا فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: در حال حاضر شرایط تخصیص سهمیه بنزین همچون گذشته است و اگر هیات دولت تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ کند پس از تصویب، ملزم به اجرای آن هستیم.

وی افزود: تا کنون مصوبه ای ابلاغ نشده و باید جزییات و روند پیشرفت این طرح را از کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جویا شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    4 11
    احمقانه ترین طرحی است که طرح شده. خوب یارانه کسانی که سهمینه بنزین ندارند به حمل و نقل عمومی تخصیص می یابد. مثل سهمیه تاکسیها. بهترین طرح آن است که سهمیه بندی حذف شود
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 0
      1---مردم عقلشان برای هزینه کردن بهتر از هرکسی میرسد 2----سهم هر ایرانی بابت یارانه بنزین ، گازوییل ، گاز، برق ، اب و کالاهای اساسی وغیره اولا شفاف سازی شود 3---- وماهانه بابت سهم یارانه هر ایرانی ، از سهام کارخانجات سود ده به هر ایرانی سهام بدهند 4---اولا هر ایرانی میتواند از فروش سهام یا سود سالانه سهم نفع ببرد 5---این سهام کارخانجات میتواند بعنوان پشتوانه مالی برای وام و ضمانت استفاده شود 6---نقدینگی بی هدف و لجام گسیخته بابت یارانه نقدی به جامعه تزریق نمیشود 7---تورمی اگر بوجود اید در سهام متعلقه خنثی میشود
  • یاسر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    10 0
    گاروییل وگاز ونفت سفبد هم ار مشتقات نفت هستند چرا به خانوارها تعلق نمیگیرد چرا از نغت خام سهمی به مردم نمیدهید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    10 2
    با این طرح کاملا موافق هستم. اینجوری کمکی به قشر مستضعف میشود و با فروش سهمیه بنزین مقداری پول بدست می آورند. امیدوارم زودتر تصویب بشود و در پیچ و خم اداری نماند.
  • saeed IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    11 5
    خفه شید روزی نیست که با ذهن مردم بازی نکنید نمیزارید مردم یه کم ثبات تجربه کنن هر روز یه طرح و یه تز مزخرف که در عمل یا اجراشون نمیکنید یا وضعو بدتر میکنه.به جای حرف زدن یه کم سکوت کنید و کاراتون را با کارشناسی و متقن پیش ببرید
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    5 3
    دوباره یک داستان جدید سر بنزین دوباره گرانی تورم بدبختی. و ........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس