سفارت آمریکا در عراق

سفارت آمریکا در بغداد به موضع گیری درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به واشنگتن پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، سفارت آمریکا در بغداد به موضع گیری درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به واشنگتن پرداخت.

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: این سفر در شرایطی خاص برای آمریکا و عراق انجام می شود و ما همکاری مان برای تضمین شکست داعش و مقابله با کرونا را ادامه می دهیم. آمریکا و عراق در راستای توسعه روابط خود در زمینه های امنیتی، انرژی، بهداشتی و همکاری اقتصادی حرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

محورهای سفر الکاظمی به آمریکا از زبان مشاور «ترامپ»

درباره دور دوم مذاکرات راهبردی میان بغداد و واشنگتن هم، سفارت آمریکا تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم آگوست ۲۰۲۰ در کاخ سفید میزبان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواهد بود.

این در حالی است که «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرده بود: مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور نباید اجازه دهد واشنگتن برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق، شروطی را برای بغداد وضع کند. الکاظمی در جریان سفر آتی خود به آمریکا و رایزنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق صحبت می کند. الکاظمی ملزم به اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی از کشور است. نخست وزیر عراق در جریان این سفر در خصوص پرونده های انرژی، بهداشت، برق و پایان دادن به توافقنامه امنیتی با آمریکا نیز رایزنی خواهد کرد.

پیش از این نیز بسیاری از نمایندگان پارلمان عراق خواهان مذاکرات الکاظمی با مقامات آمریکایی در خصوص اخراج نظامیان این کشور از عراق شده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس