به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت: اخیرا برخی رسانه‌های وابسته به ضدانقلاب و به ویژه رسانه‌های جریان سلطنت‌طلب، با استناد به مصاحبه منتشرشده در یکی از نشریات داخل کشور، ضمن معرفی او به عنوان پزشک متخصص و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدعی غیرواقعی بودن آمار اعلامی وزارت بهداشت از مبتلایان به کرونا شدند.

در این مصاحبه که در روزنامه جهان صنعت منتشر شد، مصاحبه‌کننده فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر معرفی شد که اپیدمولوژیست بوده و عضو ستاد ملی مقابله با کروناست و مدعی‌ست که آمار واقعی ابتلا به کرونا در کشور، بیست برابر آمار اعلامی وزارت بهداشت است و آمار اعلامی مهندسی‌شده و غیرقابل اعتماد است!

همچنین نامبرده مدعی شد که کرونا، اوایل دی ماه در ایران مشاهده شده اما دولت به دلایل سیاسی و امنیتی، پنهان‌کاری نموده و بعد از ۲۲بهمن و انتخابات اعلام داشته است.

طبق بررسی های به عمل آمده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، روشن شد که محمدرضا محبوب‌فر، نه تنها عضو ستاد مقابله با کرونا نیست که اپیدمیولوژیست هم نبوده و تخصصی در حوزه پزشکی ندارد که این موضوع به تایید کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت نیز رسیده است.

در بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری همچنین مشخص شد محبوب‌فر پیش از این نیز با عناوینی چون جامعه‌شناس، اپیدمیولوژیست، جامعه‌شناس سیاسی، عضو انجمن بهداشتی محیط، کارشناس محیط زیست، فعال سیاسی، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی و عضو انجمن آمایش سرزمینی ایران خود را معرفی کرده و مواضع او در رسانه‌های معارض انقلاب همچون بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و حتی در رسانه سازمان مجاهدین خلق مورد استناد قرار می‌گیرد!

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که محبوب‌فر در معرفی خود در سایت حکیم مهر، مدرک تحصیلی خویش را دکترای «جغرافیا با محوریت محیط زیست» اعلام نموده‌است که با مراجعه به وب‌سایت محل تحصیل وی(دانشکده علوم جغرافیایی و برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان) و همچنین وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به وضوح می‌توان مشاهده نمود که اساسا چنین رشته‌ای در کشور وجود خارجی ندارد و رشته تحصیلی واقعی نامبرده نیز «جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری» است که هیچ ارتباطی با کروناویروس ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    یارو "جغرافی" خونده اونوقت ادعا هم داره
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      جغرافی بالاتر از رشته های زپرتی ای مثل مهندسی مکانیک، کامپویتر، برق و پزشکی و دندانپزشکی و با نسبت آرای بسیار زیاد پرطرفدارترین رشته در میان رشته هاست. رتبه های برتر همه میرن جغرافی
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      1.07 از کجا فهمیدی رتبه های برتر میرن جغرافی؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! منبع پِلیز!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس