کد خبر 1105304
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ویدئوی جنجالی از دستبند زدن پلیس آمریکا به دست کودک 8 ساله

در ادامه رفتارهای خشونت آمیز پلیس آمریکا، ویدئویی به تازگی منتشر شده است که دو افسر پلیس در مدرسه‌ای به دستان یک پسربچه ۸ ساله که دچار ناتوانی‌هایی نیز بوده، دستبند می‌زنند.

به گزارش مشرق، «بنجامین کرامپ» یک وکیل آمریکایی اواخر یکشنبه شب به وقت محلی ویدئویی را از طریق دوربین‌های نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا ضبط شده، در فضای مجازی منتشر کرد که حاوی تصاویر دلخراشی از اقدام دو افسر پلیس فلوریدا در زدن دستبند به دستان یک پسربچه ۸ ساله در مدرسه بود.

شبکه «ان بی سی نیوز» در این خصوص گزارش کرد، ویدئوی منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۸ می‌شده است که به تازگی در توییتر منتشر و به سرعت در میان کاربران دست به دست شده است.

بیشتر بخوانید:

ویدئوی منتشر شده مربوط به افسران پلیس شهر «کی وست» ایالت فلوریدا بعد از انتشار در شبکه اجتماعی «توییتر»، ۱.۱ میلیون بار تا روز گذشته (دوشنبه) مورد بازدید قرار گرفت.

کرامپ روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این پسر ۸ ساله، یک دانش‌آموز استثنائی بوده که به دلیل ناتوانی‌هایش تحت برنامه آموزش فردی قرار داشته است.

وکیل این خانواده توضیح داد:‌«به جای احترام و اجرای این برنامه، مسئولان مدرسه، او را با یک معلم کمکی که هیچ آگاهی یا نگرانی درباره نیازهای این پسر نداشت، رها کردند و این معلم زمانی اوضاع را بدتر کرد که با توسل به زور تلاش کرد تا دستان پسر را بکشاند و او را وادار به حرکت کند و وقتی که این پسر امتناع کرد واکنش منفی نشان داد، معلم به پلیس زنگ زد و پلیس او را تهدید کرد که او را به زندان خواهد انداخت و به دستانش دستبند زد».

کرامپ در ادامه با اشاره به این داستان تأکید کرد که این رخداد، نشان می‌دهد که چطور نظام آموزش و پلیسی کردن مدارس «از طریق برخورد مجرمانه با کودکان به آنها آموزش می‌دهد که مجرم باشند».

طبق این گزارش، در این ویدئوی کوتاه، یکی از افسران پلیس بعد از زدن دستبند به دستان پسربچه آمریکایی مشاهده می‌کند که دستنبد برای دستان کوچک او بسیار بزرگ است و سپس مجبور می‌شوند به او بگویند که دستانش را مقابل خود نگاه دارد و با آنها به سمت بیرون از مدرسه برود.

در یک لحظه از فیلم، یکی از افسران پلیس به این پسر می‌گوید: «خیلی متنفرم که مرا در چنین موقعیتی قرار دادی که چنین کاری بکنم. مسئله این است که تو مرتکب اشتباه شدی. حالا وقت آن رسیده که از این مسئله درس بگیری و بزرگ شوی و دیگر این اشتباه را تکرار نکنی».

یک زن نیز در ویدئو مشاهده می‌شود اما آنطور که شبکه ان بی سی گزارش کرده است، نقش وی در این ماجرا نامشخص است.

در گزارش بازداشت پسربچه فوق آمده بود که این پسر که به واسطه خردسال بودن، هویت وی فاش نمی‌شود در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ بعد از حمله به سمت معلمش در دبستان «جرالد آدامز» بازداشت شد. معلم در حین بازدید و نظارت از ناهارخوری از او خواسته بود که درست و صاف روی نیمکتش بنشیند و او دائماً امتناع کرده بود.

در ادامه گزارش بازداشت این پسربچه آمده بود، معلم سپس از این پسر میخواهد کنار او بنشیند و او باز هم امتناع می‌کند و وقتی معلم به سمت او می‌رود تا او را با خود به جایی که خودش نشسته بود بیاورد، پسربچه به معلم می‌گوید: «دستت را به من نزن» و به معلم ناسزا می‌گوید.

پلیس مدعی است که این کودک با مشت به سینه معلم ضربه وارد کرده است و سپس این کودک به بازداشتگاه منطقه «مونرو» منتقل می‌شود.

طبق گزارش شبکه ان بی سی، در گزارش بازداشت پلیس به هیچ‌ عنوان به وضعیت نیازهای ویژه این کودک و ناتوانی‌های او اشاره‌ای نشده است.

این اولین بار نیست که پلیس آمریکا چنین رفتار غیرانسانی با کودکان انجام می‌دهد و مهرماه سال ۹۸، دادره تحقیقات فدرال آمریکا گزراشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در یک بازه زمانی پنج ساله، ۳۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در امریکا بازداشت شده و با آنها در طول بازداشت مانند افراد بزرگسال رفتار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    6 79
    همینه.قانون برای همه یکسانه.درود بر نیروهای امتیتی ایالات متحده
    • قریشی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      41 10
      معلومه از جایی اومدی که از دو سه سالگی سر ریختن لیوان آب پدرت با کمربند سیاه و کبودت می کرد ، یا از خرابه هایی اومدی که صبح می فرستادندت گدایی سر چهارراه و شب وقتی برمی گشتی اگر کمتر از سهمیه خودت میذاشتی کف دست پدر اون شب از شام خبری نبود ... چرا نمیری ایالات متحده امریکا هم کاسه توالتشون رو بشوری هم ایشالا قسمت بشه یه روزی فیلمت دربیاد که یه دونه از این پلیس های قانونمند زانوش رو گذاشته روی گردنت تو هم داری التماسشون می کنی؟!
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      31 5
      قانون برای همه است؟؟ اگر این اتفاق در ایران افتاده بود و این بچه نه ۸ ساله که ۱۸ ساله بود تو یکی که خودت رو جر داده بودی ؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      18 2
      جناب قریشی خوتو ڪنترل ڪن !
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      21 3
      ۱۲:۳۰ عجب اوسکولایی اند این آمریکایی ها تو هم یکی از اون اوسکولا
    • آدم IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      3 10
      شمایی که آمریکایها را خاطی میدانید چقدر حاضرید بدهید که فقط یک ویزای یک هفته ای بهتون بدهند؟؟ آخه چرا اینقدر تظاهر میکنی نا مسامان.
    • ایرانی GB ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      6 2
      خطاب به دوست عزیز قریشی : عجب جواب عاج شکنی دادی به این یارو عاشق نیروهای امنیتی ایالات متحده !! آرواره های گزافه گویی رو بستی ... واقعا" مستحق دریافت سمت و پست سخنگوی وزارت خارجه هستین چون مملکت به استعدادهایی مثل شما الان نیاز داره
    • مهرداد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      5 0
      من برای اخبار بین الملل اکثرا بعد از خوندن اصل مطلب بعدش میرم دنبال کامنت های "قریشی" . البته نمیدونم آقا هستن یا خانوم ولی بعضی وقتها تحلیل ایشون از محتوای متن قویتره
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      6 1
      قانون برای همه یکسانه؟ پس درود به اون خانم پلیسی که تو پارک جلوی اون دختر بی حجاب رو گرفت. درود به اون پلیسی که ماشین اون یکی خانوم بی حجاب رو جریمه کرد. با این نگاه پلیس های ایرانی خیلی بهترن.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    19 4
    وحشی ها
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    19 4
    وای... باورم نمیشه...خداروشکر آمریکا به دنیا نیومدم...
  • دانشجوی شریف DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 15
    اصلا خودتون رو ناراحت نکنید . طبیعی هست . ایالات متحده بیشترین قوانین حمایتی از کودکان رو داره . فردا خبرش در میاد که همین پدر و مادر این بچه چند صد هزار دلار غرامت گرفتن بابت این کار پلیس و مدرسه . حالا بشین و نگاه کن .
    • حامد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      9 4
      یعنی بگیم خوش به حالش؟
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    16 5
    شایدم مث اون فیلمه که بچه هه پیر به دنیا اومد و هرچی بزرگتر میشد، جوونتر میشد، این جقله هم ۷۰ ۸۰ سالش باشه. پیرمردِ چایچیِ دفترِ آلبانیِ درونم میگه همینطوره.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 12
    اینطوری باعث میشه این کودک بره زیر پوشش بیمه،درمان وآموزش لازم که دراینده برای خودشو جامعه مشکل ایجاد نکنه-بفهم که درایران کودکهای کارو حتی نگاه نمیکنید،بعد که بانک وطلا فروشیهارو مسلحانه زدجد،اعدامشون میکنید
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    7 0
    گاوچرونای وحشی کثافت وحشیگری تو ذاتشونه
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    4 0
    مهناز افشار کجائی ؟
    • قریشی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      در آغوش آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس