کد خبر 1105106
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
کرونا نمایه

سازمان جهانی بهداشت گفته که بارقه‌های امید در مبارزه جهانی با ویروس کرونا ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه از آنچه «بارقه‌های امید» در مبارزه جهانی با ویروس کرونا خوانده شده استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید:

WHO: آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «تدروس آدهانوم گبرسیوس»، مدر کل سازمان جهانی بهداشت گفته دنیا شاهد «بارقه‌های امید» در مبارزه با کووید-۱۹ است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: «می‌دانم بسیاری از شما سوگوار هستید و دنیا در مقطع دشواری قرار دارد.»

وی اضافه کرد: «اما می‌خواهم این را بگویم که بارقه‌های امیدواری در این خصوص وجود دارند و فرقی نمی‌کند مسئله مربوط به کدام کشور، منطقه، شهر یا شهرک است- هیچ وقت برای شکستن زنجیره کووید-۱۹ دیر نیست

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دو هفته پیش گفته بود شیوع «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) فاجعه‌ای است که اثرات آن تا چندین دهه ماندگار خواهد بود.

وی در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو گفت: «این بیماری همه‌گیر جهانی، نوعی بحران سلامت است که یک بار در قرن اتفاق می‌افتد و آثار آن تا چند دهه احساس خواهد شد.»

«کووید-۱۹»، از زمانی که برای اولین بار در شهر «ووهان» چین گزارش شد صدها هزار نفر را در دنیا به کام مرگ کشانده است.

ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس کشورهایی بوده‌اند که در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان بوده‌اند.

شیوع کرونا موجب تعطیلی کسب و کارها در بسیاری از کشورهای دنیا شده و از لحاظ اقتصادی نیز آثار زیان‌باری به جای گذاشته است.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت چند هفته گزارش داد بیش از ۱۵۰ شرکت دارویی در تلاش برای یافتن واکسن موثر در درمان ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس