به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت: از روز گذشته و در ادامه انتشار اخبار ضد و نقیض از انفجار لبنان و همچنین جریان سازی کاذب رسانه ای عناصر ضدانقلاب علیه جریان مقاومت، ویدئویی در برخی اکانت های اینستاگرامی و توییتری منتشر شد که از  کشف تونلی متعلق به حزب‌الله لبنان در محل انفجار بیروت توسط یک تیم جستجو فرانسوی خبر میداد. طی انتشار این ویدئو، رسانه های معارض مدعی شدند که انفجار در بندر بیروت، به دلیل فعالیت های مخفیانه و زیرزمینی حزب الله در این بندر و دپوی مهمات و موادمنفجره صورت گرفته است.

با بررسی های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص گردید که ویدئوی منتشره مربوط به ساختمانی زیر سیلوهای غلات در بندر بیروت است که از طریق تونلی که از ورودی شرقی سیلوها به طرف غرب امتداد دارد می توان به آن دسترسی پیدا کرد و وجود آن در سیلوهای بزرگ امری طبیعی هست.

بنابر بررسی های به عمل آمده، این راهروهای زیر زمینی برای دسترسی به زیرساخت های سیلو نظیر بالابر و... روشی مرسوم و عادی به نظر می رسد در نتیجه این راهرو ها به مناطقی خارج از محدوده سیلو وصل نیستند.


همچنین طبق بیانیه ی ارتش لبنان، فرماندهی ارتش این کشور، ادعاهای منتشر شده درباره وجود تونل زیرزمینی متعلق به حزب الله را رد نموده و تاکید کرد که راهروهای مذکور متعلق به سیلوهای غلات مستقر در بندر بیروت بوده و در طول شبانه روز، کارمندان شاغل در بخش عملیاتی این سیلوها هم، در سامانه های راه اندازی و کنترل آسانسورها و دستگاه های مکنده غلات از داخل کشتی تعبیه شده اند، فعالیت می کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    هر تیتر یعنی رو مخ رفتن طرف مقابل. حتی به دروغ توجه کن مشرق جون
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    تقصیر خودتونه ، شما هم باید از صبح تا شب بر علیه غربی‌ها از همین اراجیف منتشر کنین تا حال کنن وگرنه منتظر ضربات سخت تر از دشمن باشید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس