به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی درباره گزارش بی‌بی‌سی از وضعیت کرونا در ایران در توییتر نوشت:

کرونا در ایران؛ آمار بنا به ملاحظات بنا به ملاحظات سیاسی و امنیتی مهندسی می‌شوند. آمار واقعی "بیست برابر" است! این نوشته، تیتر صفحه اول سایت بی‌بی‌سی است! گذشته از مضحک بودن این ادعا و فارغ از اینکه دستکاری آمار در این سطح در هیچ کجای دنیا و حتی در بسته‌ترین جوامع هم امکان‌پذیر نیست ابتدا بد نیست با جناب محمدرضا محبوب‌فر آشنا شویم که بی‌بی‌سی برای اثبات ادعای خود به مصاحبه ایشان تحت عنوان "عضو ستاد مقابله با کرونا" با روزنامه جهان صنعت استناد کرده است. نخست اینکه پیگیری‌های اولیه نشان می‌دهد اساسا نه تنها ایشان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیست، بلکه حتی مدرک تحصیلی ایشان هم کوچکترین ارتباطی با پزشکی و حتی پیراپزشکی هم ندارد و ایشان در حوزه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تحصیل کرده‌اند! اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و شخصیت منبع موثق بی‌بی‌سی زوایای مختلفی پیدا می‌کند که به یک وجه و دو وجه خلاصه نمی‌شود!

از جامعه‌شناس گرفته تا اپیدمیولوژیست، جامعه‌شناس سیاسی، عضو انجمن علمی بهداشت محیط، عضو انجمن آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، کارشناس محیط زیست، فعال سیاسی، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی، عضو انجمن آمایش سرزمینی ایران و هر پُست و سمتی که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شود، جناب محبوب‌فر با خودش یدک می‌کشد و با این عناوین در رسانه‌های مختلف مثل بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و حتی رسانه سازمان مجاهدین خلق مورد استناد قرار می‌گیرد! به عنوان مثال در اینجا جناب محبوب‌فر در نقش محقق گردشگری روستایی و جاذبه‌های گردشگری روستایی ظاهر می‌شود

ایشان در اینجا در نقش متخصص اقتصاد مقاومتی ظاهر می‌شوند

در جایی دیگر متخصص بررسی پدیده تتلو و تتلیتی می‌شوند و به چرایی ازدیاد طرفداران تتلو می‌پردازند

در اینجا در نقش آسیب‌شناس ظاهر شده و به افزایش پدیده کودک‌آزاری و ارتباط آن با کرونا می‌پردازند!

استاد محبوب‌فر در یک جای دیگر از تخصص خود در حوزه فالگیری و رمالی رونمایی می‌کنند!

تخصص استاد در حوزه صید ترال، شیلات و آبزیان خلیج‌فارس تخصص بی‌بدیل استاد و مصاحبه ایشان در مورد خواص دارویی کروکودیل و تجارت پرسود این خزندگان را در زیر مشاهده می‌کنید!

در اینجا محبوب‌فر در کنار شخصی دیگر به نام "محمد بهشتی شیرازی" به عنوان کارشناس آثار باستانی و میراث فرهنگی ظاهر شده و به اظهار نظر در مورد مفقود شدن آلبوم ناصری (عکس‌های ناصرالدین‌شاه) می‌پردازد (ربطش را به کرونا و جغرافیا و ... پیدا کنید)!

رسانه 70 ساله bbc فارسی، سعودی اینترنشنال و البته برخی رسانه ها و سایت های خبری، بد نیست قبل از درج مصاحبه با افراد شیرین عقل، حداقل یکبار نام طرف رو در اینترنت جستجو کنید و این همه مشاغل ساختگی و تخصص های گوناگون و عضو ستاد ملی کرونا اختراع نکنید! مایه شرمساری است به خدا!

یکی دیگر از تخصص‌های استاد محبوب‌فر و ارائه آمارهای عجیب و غریب در رابطه با آرامستان‌ها و حاشیه‌نشینی!

متاسفانه با توجه به گستردگی دامنه تخصص‌های استاد محبوب‌فر، بنده قادر به ارائه تمامی مصاحبه‌های ایشان در حوزه‌های مختلف و کاملا بی‌ربط (حتی با مدرک ادعایی خود ایشان) نیستم. اما در پایان باید عرض کنم که تکلیف بی‌بی‌سی و ماموریت آن برای دشمنی با ایران کاملا مشخص است. اما مایه تاسف است که رسانه‌های داخلی بدون کوچکترین تحقیق در مورد پیشینه چنین افرادی که حتی از لحاظ سلامت روانی هم مورد تایید اکثریت جامعه خبرنگاران نیستند در رسانه‌های خود به آنها پر و بال داده تا اینگونه مورد سوءاستفاده امثال بی‌بی‌سی قرار بگیرند!

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس