کد خبر 1104995
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
محیط بان

اظهارات اخیر کلانتری حکایت از آن دارد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در حوزه مسائل تخصصی محیط زیست از اطلاعات کافی و یا مشورت مشاوران آگاه برخوردار نیست.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی سه سال گذشته که ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را بر عهده گرفته در بسیاری از گفت‌وگوهایش با رسانه‌ها اظهاراتی داشته که مورد تعجب و حتی تاسف مخاطبان قرار گرفته است: مثل اینکه قوچ‌های پیر زیاد آب می‌خورند پس باید شکار شوند تا به جوانترها و ماده‌ها آب برسد. یا اینکه آتش بخشی از طبیعت است و طبیعت می‌تواند خود را کنترل کند و ما نباید با اینگونه مسائل هیجانی و احساسی برخورد کنیم.

اما اظهارات اخیر کلانتری در گفت‌وگو با «رادیو گفت‌وگو» حکایت از آن دارد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان نه تنها در حوزه مسائل تخصصی محیط زیست از اطلاعات کافی و یا مشورت مشاوران آگاه برخوردار نیست بلکه حتی آماری از شهادت نیروهای تحت امرش ندارد.

کلانتری در مصاحبه ۹ مرداد خود با رادیو گفت‌وگو گفت: «خوشبختانه با آموزش‌هایی که به محیط بانان داده ایم، در دو سال گذشته هیچ محیط بانی جان خود را از دست نداده است».

این در حالی است که طی دو سال گذشته یعنی از مرداد ۹۷ تا به امروز دو محیط‌بان بر اثر اصابت گلوله از سوی شکارچیان به شهادت رسیده‌اند؛ دو محیط‌بان حین عملیات تعقیب و گریز با شکارچیان بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسیده‌اند و دو محیط‌بان دیگر حین انجام وظیفه تک‌نفره در پاسگاه محیط‌بانی جانشان را از دست داده‌اند که نام آنها در ادامه به منظور توجه بیشتر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کارکنان سازمان متبوعش یادآوری می‌شود:

شامگاه ۵ مرداد ۱۳۹۷ خودروی محیط‌بان مهدی احمدی نیک، طی عملیات تعقیب و گریز با شکارچیان در منطقه سرخ قلعه استان کرمان با تپه شنی برخورد کرده و به شهادت این محیط‌بان منجر شد.

عصر روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ علی خواجوی محیط‌بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راور در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات خورند شهرستان راور از ناحیه شکم مورد اصابت سه گلوله جنگی قرار گرفت و روانه بیمارستان شد اما متاسفانه به علت شدت جراحت به شهادت رسید.

بامداد روز ۲۵ مهر ۱۳۹۷ تاج محمد باشقره محیط بان پارک ملی گلستان در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شب ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ بهروز رخش بهار محیط بان هرمزگانی حین ماموریت در ارتفاعات منطقه حفاظت شده گنو در اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید.

شب ۳۰ آبان ۱۳۹۷ میلاد عباس‌زاده محیط‌بان پاسگاه محیط بانی مکرش در منطقه حفاظت شده کویر حین انجام وظیفه درگذشت.

صبح ۱۷ مهر ۱۳۹۸ محیط بان مهدی صالحی منصورآبادی در پاسگاه محیط بانی سد درودزن استان فارس درگذشت.

اینکه سوختن جنگل‌های زاگرس از دید کلانتری اتفاقی است طبیعی که نباید با آن هیجانی برخورد کرد، اینکه وی طی سه سال گذشته با پشت کردن به توصیه‌های کارشناسان و متخصصان، در راستای جلب رضایت شکارچیان و برگزارکننده تورهای شکار، در گفت‌وگوهایش از صدور مجوزهای شکار حمایت کرده است، اینکه وی در اظهاراتش مدعی شده که پتروشیمی پسماند ندارد و حالا هم بی‌توجهی او نسبت به شهادت محیط‌بانان طی دو سال گذشته این باور را بیشتر از هر زمان دیگری تایید می‌کند که کلانتری یکی از نامناسب‌ترین گزینه‌ها برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست است که کوچکترین مسئولیتی در قبال حفاظت از محیط زیست کشور احساس نکرده و اصولا علاقه‌ای به محیط زیست و حفاظت از آن ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    11 0
    حتی محیط زیست هم برای کلانتری بی اهمیت است تا چه رسد به محیط زیست بانش! آموزش هایی را هم که ادعا می کند این است که به محیط بانان توصیه کرده است که اگر با شگارچیان تمساح صفت روبرو شدید انگار کنید شتر دیدید ندیدید !!!!
  • محمد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 0
    کلانتری هم خودش دیگه پیر و فرتوت شده
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    9 0
    بجاش حفظ جان جاسوسان محیط زیستی مثل کاوه مدنی و لو نرفتن اطلاعات خیانتهایشان در اولویت است
    • وطن پرست DE ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 4
      خدا خیرت بده. طرف طرح نکاشت و کلی خسارتی که به کشور ایران زده ول کرده به چی گیر داده. اینم راهیست برای فرار از پاسخگویی. نیروی انتظامی با تمام کاستی ها در مقابل اصلاحطلبان مظلوم هست.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 0
    بی در و پیکرتر از سازمان محیط زیست وجود نداره
  • مرصاد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 0
    " سازمان خسارت محیط زیست " !!
  • احمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    واقعا قحط الرجاله این پیرمرد بیسواد بشه رییس محیط زیست
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    آقا نقل و قول زیاد میشه ولی هیچکس هیچ چیز سرجایش نیست شما بگید یا نگید همینجوری جان آدما می‌ره هیچ کسم مهم نیست براش پیگیر این موضوع نیست که نیست حقوق که معلوم نیست مزایا که فقطبرا ریس هاست ما هم حق اعتراض نداریم قرار بود طرح همسان سازی اجرا بشه حقوق محیط بانو آوردن پایین در مقابل کارشناسا بردن بالا چند میلیون اختلاف شده نمی‌دونم از کجاش بگم والا ماهم ادمیم در مقابل زن و بچه مون مسولیم و نمی‌دونیم خواسته بحق شأن رو برآورده کنیم از بس که گروهی شده اگه کسی هست صدا مونو بشنوه وبه گوش مسولیت برسونه ممنون میشم . با تشکر
  • غلامحسین IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    محیط بانان و محیط زیست خیلی مظلومند. علی ع یارشان
  • مرصاد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    " سازمان تجارت محیط زیست " !!
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    خاک بر سر همچین مسعولی باید در اون نهادهایی که مسعولیت تایید این افراد برای رسیدن به مناصب دارن گل گرفت
  • اشنا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    خوب این مردک رو بردارین به جاش یه کار بلد بزارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس