کد خبر 1104836
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود؟

فوق تخصص بیماری‌های کلیه در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می‌شود گفت: توصیه می‌شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.

به گزارش مشرق، حسن ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیه، درباره بیماری‌های کلیه اظهار داشت: علائم بیماری کلیه بستگی به نوع بیماری دارد، تنبلی کلیه و نارسایی کلیه به موارد حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شود و در موارد مزمن ممکن است علائم خاصی وجود نداشته باشد و خود را با علائمی مانند خستگی عمومی، ضعف بدن و کم اشتهایی نشان دهد، در بیماری حاد، تغییر رنگ ادرار، افزایش ناگهانی فشار خون و اختلال هوشیاری مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت سنگ‌ساز شدن یک کلیه، کلیه دیگر درگیر شود گفت: بله این موضوع ممکن است و در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه ممکن است کلیه دیگر نیز درگیر سنگ‌سازی شود، لذا لازم است این افراد هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند و داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

ارگانی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می‌شود گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می‌شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.

متخصص کلیه تصریح کرد: موضوعی به نام درد کلیه وجود ندارد، درد در شیت دور کلیه ایجاد می‌شود و دردهایی که با سرما و گرما تغییر پیدا می‌کنند به دلیل تغییرات عضلات دور کلیه و اسپاسم عضلات است که معمولا با انجام کارهای سنگین بروز می‌کند، این افراد لازم است توسط پزشک معاینه شوند و ورزش‌های لازم را دریافت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    آیا آبلیمو باعث حل شدن رسوبات کلیه میشود. آیا قهوه یک پاک کننده طبیعی کلیه هست؟ آیا مصرف ویتامین سی مصنوعی که اگزالات هست باعث سنگ کلیه میشود؟ آیا رنگدانه های ها گیاهی مثل چای باعث سنگ کلیه میشود؟
    • محقق سنگ کلیه IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      سلام در خصوص سنگ کلیه کلسیم اگزالات: آب لیمو سیتریک اسید دارد که به تنهایی در پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش قوی ای ندارد. ولی وقتی همراه منیزیم در کلیه به همراه ادرار دفع می شود، قدرت پیشگیری را چند برابر وقتی که منیزیم بدون سیتریک اسید هست، افزایش می دهد. متاسفانه قهوه و چای سیاه اگزالات زیادی دارند.(به خاطر عملیات حرارتی که روی آنها انجام شده.) درصد خیلی کمی از افراد با مصرف مکمل ویتامین سی در مقادیر زیاد (چند هزار میلی گرم در روز) دچار سنگ کلیه می شوند. در مقدار نرمال کمتر از 100mg (صد میلی گرم) روزانه (نه 500 و نه 1000) مشکلی نیست. گیاهان تیره تر که مفیدترند متاسفانه اگزالات بیشتری هم دارند. بخشی از اگزالاتی که در غذا میخوریم با ترکیب شدن با کلسیم در دستگاه گوارش تبدیل به کلسیم اگزالات شده و بدون جذب شدن دفع می شود. پس نباید نباید کلسیم را در غذا کاهش داد. اگر مجبور به مصرف مکمل کلسیم هستید، از نوع کلسیم سیترات استفاده کنید، به همراه ویتامین های K2 (پیشگیری از رسوب کلسیم)، D3(افزایش جذب کلسیم از غذا)، B6(افزایش جذب منیزیم از غذا) و سایر مواد معدنی مثل منیزیم، روی، منگنز و مس که در ترکیب کلسیم در تشکیل استخوان و دندان کمک می کنند. اگر همه ی موارد را در پیشگیری از سنگ کلیه رعایت کنید ولی مایعات کافی ننوشید فایده ای ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس