دنیای تجارت امروز دنیای تلاش بی‌وقفه برای معرفی خدمات و محصولات به مشتری‌ها است؛ کسانی که به طور مداوم با انبوهی از رسانه‌های تبلیغاتی مواجه هستند. برای گذاشتن بهترین تاثیر بر ذهن آنها، شما باید از تمام رسانه‌های تبلیغاتی در دسترس‌تان به ایده‌ال‌ترین شکل ممکن استفاده کنید.

تبلیغات و بازاریابی نقشی بسیار مهمی در میزان فروش محصولات یا خدمات دارند. شما هر چه قدر هم محصولی با کیفیت تولید کنید یا بهترین خدمات را در زمینه کاری خودتان ارائه دهید، اگر نتوانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید و به آنها انگیزه کافی بدهید محصولات یا خدمات شما را بخرند، در آخر شکست خواهید خورد. در میان تمام ابزارهای پیش رویتان عکاسی صنعتی، طراحی کاتالوگ و طراحی لیبل اهمیت ویژه‌ای دارند؛ بهره‌گیری درست از این ابزارها می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب‌تان که همان نقش بستن تصویر برندتان در ذهن مشتری است برساند.

چگونه از عکاسی صنعتی در موفقیت بازاریابی بهره ببریم؟

تصاویر می‌توانند نقش‌های مهمی را ایفا کنند، از جذب نگاه مشتری گرفته تا ساده کردن مفهوم‌ها، تقویت جذبه و دلپذیری یک محصول یا تنها جمع کردن یک ایده و ارائه آن به بهترین شکل. استفاده از عکاسی صنعتی در جریان بازاریابی و تبلیغات می‌تواند فاصله بین "اوکی بودن" تا "موثر بودن" باشد. عکس‌ها می‌توانند یک داستان را تعریف کنند، داستانی که به احتمال قوی پایان خوشش موفقیت برند شما و رونق کسب و کارتان است.

به جای این که به عکاسی صنعتی و حرفه‌ای به چشم یک خرج اضافی در هزینه‌های تجارت‌تان نگاه کنید، باید آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در برندتان تصور کنید. استفاده از عکس‌های با کیفیت برای تبلیغات و بازاریابی تضمین‌کننده افزایش فروش شما است.

یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ عکاسی صنعتی و حرفه‌ای از محصولات و خدمات‌تان سنگ‌بنای اولیه برای ساخت یک تصویر بزرگ و تاثیرگذار از برندتان در چشم مشتری و مخاطب است. با عکس‌های حرفه‌ای است که شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مخاطب پیدا کنید، یک کاتالوگ حرفه‌ای و چشم‌نواز طراحی و چاپ کنید و وبسایتی داشته باشید که مخاطب را جذب کارهایتان و البته تشویق به خرید کند.

عکس‌های تکی محصولات به کنار، سعی کنید عکس‌های محصولات‌تان در حال استفاده و زندگی روزمره را هم نشان دهید. این دو نوع تصویر در کنار هم می‌تواند بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب بگذارد و او را به خرید تشویق کند.

نورپردازی در عکس گرفتن از محصولات اهمیت بالایی دارد. نور خوب تمام بخش‌های محصول شما را به خوبی نشان می‌دهد. حتی برای عکس‌های محصولات در حال استفاده در زندگی روزمره، نورپردازی خوب را رعایت کنید. عکس‌های محصولات باید از پس‌زمینه جدا شوند؛ در این حالت است که مخاطب می‌تواند بر روی خود محصول تمرکز کند و آن را به راحتی در هر رسانه‌ای (چه کاتالوگ چاپی، چه وبسایت) پیدا کند.

مشتری شما دوست دارد محصولی با کیفیت بخرد. شما می‌توانید این اطمینان را در مورد کیفیت محصولات‌تان در او ایجاد کنید، زمانی که نشان دهید در تمام جنبه‌های کاری‌تان رویکردی حرفه‌ای دارید و به کارتان اهمیت می‌دهید. قدم اولیه در ایجاد این تصویر ذهنی عکاسی صنعتی است.

دقت کنید که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها مهارت‌های متفاوتی را نیاز دارند. عکاسی غذا به سادگی قرار دادن یک مقدار غذا در بشقاب و عکس گرفتن از آن نیست. برای این که خوراک لذیذ و خوشمزه به نظر بیاید، عکاس باید تکنیک‌های کار را بداند.

به یاد داشته باشید ما هر روز با انبوهی از پیام‌های تبلیغاتی برخورد می‌کنیم. به خاطر همین بمباران تبلیغاتی بی‌وقفه، مشتری‌ها به بروشور، کاتالوگ یا وبسایت شما تنها چند ثانیه دقت می‌کنند، قبل از این که به سراغ گزینه بعدی بروند. اینجا است که اهمیت عکاسی صنعتی و عکس‌های حرفه‌ای بیش از پیش به چشم می‌آید. عکس‌ها می‌توانند این ثانیه‌های ارزشمند را برای شما به سود تبدیل کنند.

چطور یک طراحی کاتالوگ موفق داشته باشیم؟

عکس‌های محصولات یا خدمات خود را به صورت حرفه‌ای گرفته‌اید و حالا نوبت به مرحله بعدی می‌رسد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی کاتالوگ عکس‌ها هستند. حالا که عکس‌های با کیفیت را در اختیار دارید می‌توانید بر روی دیگر بخش‌های طراحی تمرکز کنید. یک کاتالوگ خوب یک کاتالوگ بصری است، کاتالوگی که مخاطب با ورق زدن آن می‌تواند به راحتی و با کمترین تلاش به اطلاعات مورد نظرش برسد.

فراموش نکنید که مخاطب‌تان با مفهومی به نام کاتالوگ به هیچ عنوان غریبه نیست. در طراحی کاتالوگ انتظار او را برآورده کنید؛ همه چیز باید سرجایش باشد: یک جلد رویی جذاب طراحی کنید، محصولات خود را در صفحات مختلف همراه با عکس‌ها و توضیحات و اطلاعات فنی آن بگنجانید و در آخر اطلاعات تماس با خودتان را قرار دهید.

پیروی از این رویکرد، به هیچ عنوان به معنی نداشتن خلاقیت نیست. متفاوت بودن است که می‌تواند شما را در کانون توجه مشتری قرار دهد و باعث شود مخاطب شما را به رقیب‌تان ترجیح دهد. در زمینه استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، المان‌های گرافیکی و شکل کلی کاتالوگ، خواسته‌ها و تمایلات مخاطب را مد نظر قرار دهید تا به بهترین نتیجه برسید.

در طراحی کاتالوگ سفارش محصول را آسان کنید. شما بخش مهم جلب توجه مخاطب را پشت سر گذاشته‌اید و حالا باید راحت‌ترین راه ارتباط او با خودتان را در اختیارش قرار دهید. اطلاعات تماس خود شامل شماره تلفن‌ها، وبسایت، ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی را در کاتالوگ خود قرار دهید و مسیرهای سفارش محصول را آسان کنید. محصولات کاتالوگ را کدگذاری کنید تا اگر مخاطب قرار است تماس تلفنی با شما داشته باشد بتواند به راحتی محصول مورد نظرش را بدون نیاز به ارائه توضیحات اضافی از شما بخواهد.

در مورد سفارش‌های اینترنتی هم به همین شکل؛ کاری کنید تا مشتری نیازی به جستجوی دوباره محصول‌تان در وبسایت‌تان نداشته باشد. این کار را می‌توانید با قرار دادن لینک‌های کد QR در هر صفحه محصول انجام دهید تا مخاطب با اسکن کردن آن کد مستقیم به صفحه محصول در وبسایت‌تان هدایت شود.

نکته‌هایی مهم برای طراحی لیبل و چاپ آن

چرا به نظر می‌آید بعضی محصولات حتی در آن سوی فروشگاه توجه شما را به سمت خودشان جلب می‌کنند، در حالی که بعضی دیگر در قفسه‌ها خاک می‌خورند و تا تاریخ انقضایشان در همان جا می‌مانند؟ پاسخ به این سوال ساده است: طراحی لیبل حرفه‌ای و مخاطب‌پسند. در روزگاری که خریداران و مشترهای شما تصمیم‌های نیم‌ثانیه‌ای و تنها با تمرکز بر ظاهر برای خرید یک محصول می‌گیرند، سخت (و البته بسیار حیاتی) است که محصول شما نگاه‌ها و توجهات را در جا از آن خود کند. تحقیقات نشان می‌دهد یک‌سوم تصمیم‌های ما برای خرید یک محصول، فقط و فقط بر اساس بسته‌بندی یک محصول است.

بسته‌بندی و لیبل یک محصول خیلی بیشتر از تنها یک جعبه نگهدارنده آن محصول است. شما مدت زیادی را برای تولید یک محصول با کیفیت و پر فایده برای مشتری صرف کرده‌اید و به آن افتخار می‌کنید. حالا سوال این‌جا است که آیا طراحی لیبل و بسته‌بندی محصول شما به گونه‌ای هست که مخاطب را متقاعد کند محصول‌تان ارزش خرید را دارد یا نه؟ نکته‌های مهمی وجود دارند که باید در طراحی لیبل به آنها توجه کنید.

اولین آنها این است که مخاطب خود را بشناسید. هر چه قدر مشتری خود را بیشتر بشناسید، آسان‌تر می‌توانید لیبل محصول خود را طراحی کنید. باید به انگیزه‌ها و محرک‌های او برای خرید فکر کنید. چه چیزی می‌تواند شما را از رقیب‌هایتان متمایز کند؟ مشتری‌ها به چی رنگ‌هایی جذب می‌شوند؟ از چه چیزهایی در مورد بسته‌بندی و لیبل محصولات رقیب‌هایتان بدشان می‌آید؟ پرسیدن سوال‌هایی از این دست می‌تواند شما را در طراحی لیبل به سمت مسیر درست هدایت کند.

وقتی طراحی لیبل را انجام می‌دهید، باید اطمینان حاصل کنید که تمام نوشته‌ها اندازه و رنگ درست دارند و به راحتی قابل خواندن هستند. رنگ فونت باید تضاد کافی با رنگ پس‌زمینه داشته باشد تا خوانایی آن حفظ شود. در این میان فراموش نکنید که لیبل شما باید به اندازه محصول و برندتان خاص و منحصربه‌فرد باشد؛ سبکی را در طراحی انتخاب کنید که با تصویر کلی برندتان همخوانی دارد.

عکس‌ها و المان‌های گرافیکی می‌توانند به مشتری‌ها کمک کنند سریع‌تر محصول شما را با نیازهایشان ارتباط دهند. وقتی از المان‌های گرافیکی مانند الگوهای هندسی، رنگ‌های پس‌زمینه و خطوط هدایت‌کننده به درستی استفاده شود، محصول شما در قفسه‌های فروشگاه‌ها و در میان انبوهی از محصولات رقیب خودنمایی می‌کند.

وقتی ایده‌ای کلی از آن چه قرار است بگویید به دست آوردید، خلاقیت خود را به کار بیاندازید. ما انسان‌ها، با داستان‌ها است که بهترین شکل، بدون مرز و بدون واسطه با هم ارتباط برقرار می‌کنیم. هزاران سال تاریخ ادبیات و داستان‌گویی و حالا در این زمانه رسانه‌های بصری مانند تلویزیون، سینما و بازی‌های ویدئویی گواه این موضوع هستند. در طراحی لیبل هم این گزاره مهم را مد نظر قرار دهید؛ یک داستان را بازگو کنید و سعی کنید با تصاویر یا جمله‌های مختلف حس نوستالژی مخاطب را برانگیزید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس