کد خبر 1104209
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
دادگاه نمایه

دادگاهی در ونزوئلا دو نفر از سربازان سابق نیروی ویژه آمریکا را به دلیل مشارکت در پرونده کودتا برای سرنگونی حکومت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «تارک ویلیام صائب»، دادستان ارشد ونزوئلا در پیامی توییتری اعلام کرد دو نیروی ویژه سابق آمریکا (نیروهای کلاه سبز) با نام‌های «لوک دنمن» و «ایرن بری» اعتراف کردند که در عملیات ۴ مه  یک نیروی سابق دیگر آمریکا، دست داشتند. هر یک از این دو نفر به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، او در توییتر نوشت: آن‌ها مسئولیت اقدامات خود را پذیرفتند. وی افزود رسیدگی درباره ده‌ها متهم دیگر این پرونده ادامه خواهد یافت اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در پی عملیات «گیدون» که از کمپ‌های آموزشی در کلمبیا آغاز شد، دست کم هشت تن از سربازان شورشی کشته شدند و در مجموع ۶۶ تن زندانی شدند. «جوردن گودرو»، از نیروهای کلاه سبز سابق آمریکا برنامه‌ریز این حمله علیه دولت ونزوئلا بوده است.

آمریکا بعد از به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، هدایت کمپین خلع مادورو از قدرت را به دست گرفته و از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به مادورو به امید خلع وی از قدرت مضایقه نکرده است.

در ادامه تنش‌ها میان واشنگتن و کاراکاس، روابط دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا سال گذشته میلادی با ونزوئلا قطع شد و آمریکا در کاراکاس سفارت ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس