دلایل عقد قرارداد «بد» با ویلموتس/ فدراسیون فوتبال شکست نمی‌خورد!

اعضای تیم حقوقی پرونده سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کردند که فدراسیون فوتبال در این پرونده شکست نخواهد خورد.

به گزارش مشرق، رضا شاه منصوری و علی ملیح زاده اعضای تیم حقوقی پرونده ویلموتس، در گفت و گو با برنامه چهار چهار دو رادیو جوان درباره دلیل عدم حضور وکیل یا مشاور در زمان عقد قرار دادهای فوتبالی اظهار داشت: قرارداد نویسی در فوتبال ایران اتفاق جدیدی‌ست. از زمانی که فوتبال ما در مسیر حرفه ای قرار گرفت، قرار داد ها بار مالی پیدا کرد و انعقاد آن ها نیز حرفه ای شدند بنابراین حضور وکلا و مشاوران فوتبالی ضرورت یافت.  این اقدام علم جدیدی در دنیاست اما متاسفانه در ایران به آن بها داده نشد.

وی افزود: پس از کی‌روش فوتبال کشور شرایط خاصی را داشت و به دلیل عجله زیاد هنگام عقد قرار داد با ویلموتس تدابیر لازم اندیشیده نشد. هنگام نوشتن قرار داد با اشخاص خارجی اعم از بازیکن و مربی شاهد کیفیت بالای حقوقی نبوده ایم و همیشه ایرادات فاحش حقوقی در آن دیده می‌شود و این امر به کل جامعه فوتبال برمی‌گردد.

شاه منصوری با اشاره به اینکه هدف تیم حقوقی این پرونده دریافت بهتریم نتایج بوده است بیان کرد: برای دریافت نتیجه مطلوب اولین گام ما تشکیل تیم حقوقی بود قوی بود تا توانایی بررسی تمامی جوانب را داشته باشیم. علاوه بر بنده دکتر ملیح زاده دارای مدرک حقوق فوتبال از اسپانیا و دلاشاد با تابعیت سوئیسی اعضای این تیم هستیم. 

عضو تیم حقوقی پرونده ویلتموس ادامه داد: این پرونده دارای ۶۰ صفحه لایحه و با پیوست های آن ۲۰۰،۳۰۰ صفحه را شامل می‌شد. تیم ما ۱۵ بار پرونده را مطالعه کرده و هیچ نکته‌ای را از قلم ننداخته ایم.

بیشتر بخوانید:

جانشین ویلموتس؛ مردی که شبیه او نیست

وی با تاکید بر اینکه این تیم حقوقی توانایی کسب موفقیت در این پرونده را دارد گفت: اگر تیم ما به کسب موفقیت باور نداشت این پرونده را قبول نمی‌کرد. با توجه به تعریف مردم ایران از شکست ما شکست نخواهیم خورد و پرداخت غرامت دور از ذهن خواهد بود.

شاه منصوری درباره مطلب ذکر شده برای فسخ این قرار داد، تصریح کرد: روال معمول قراردادها در فوتبال به این صورت است که اگر قرار داد توسط یکی از طرفین فسخ شود طرف مقابل می‌تواند مبلغی را به عنوان غرامت ناشی از تقض قرار داد دریافت کند. فدراسیون فوتبال بر این باور است که این بند را با حسن نیت مطرح کرده است. اما در ادامه این بند شیطنتی از طرف مقابل مبنی بر یک شبه جمله و نوشتن یک مبلغ مشخص را درج کرده اند و هدف انان مبهم گذاشتن این بند بوده است اما از نظر ما به اندازه کافی گویاست.

عضو تیم حقوقی پرونده ویلتموس با اشاره به اینکه قرار دادهای فوتبال برا اساس قوانین فیفت دو طرفه‌ و نیازمند ایجاد یک توافق هستند، گفت: اگر قرار بر اجرایی شدن یک‌ مبلغ مشخص بود، طرفین باید به این توافق می‌رسیدند.

شاه منصوری به توانایی های اعضای این تیم برای این پرونده اشاره کرد و افزود: ما به عنوان طرف ایرانی پرونده بر این باور بوده ایم که توان و پتانسیل های داخلی را برای این ماجرا داریم و نیازی به وکیل خارجی نیست اما تمایل برای این کار وجود داشت بنابر این ما سراغ تاپ ترین های این رشته از جمله مارکوس ماتا رفتیم و با او وارد مذاکره شدیم اما باتوجه به تحریم ها پرداخت دستمزد این افراد برای ما مقدور نبود.

وی به کارنامه های موفق مارکوس ماتا در حوزه حقوق فوتبال اشاره کرد و گفت: هنگام اظهار نظر در این مورد باید این نکته را در نظر داشت که پرونده هایی که در ارکان قضایی فیفا توسط قاضی رسیدگی می‌شوند رویکرد حمایتی از بازیکنان و مربیان را دارند بنابر این در پرونده هایی که موضوع مطالبه وجه در ارکان قضایی فیفا مطرح می‌شود برجسته ترین وکلا نیز می‌بازند و در صورت عدم پرداختی باشگاه محکوم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس