کد خبر 1103759
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برای بازسازی بندر بیروت در کنار دولت و مردم لبنان هستیم.

به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی در نشست خبری عصر امروز خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲ هواپیمای حاوی اقلام مورد نیاز به بیروت اعزام شده است و از این طریق سعی داریم بتوانیم گوشه ای از درد و رنج مردم بیروت را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید:

کمک‌های بشردوستانه ایران به لبنان رسید +عکس

وی ضمن ابراز همدردی و همراهی با مردم بیروت، تصریح کرد:  در این میان عده ای خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و ریاکاری کنند ولی تمام اینها ریاکاری بیش نبوده و ملت ایران آماده کمک به دولت لبنان است.

سخنگوی وزیر امور امور خارجه ادامه داد: برای بازسازی بندر بیروت در کنار مردم و دولت لبنان هستیم و با مقاومتی که در مردم لبنان شاهد هستیم، به زودی بازسازی این بندر عملیاتی می شود.

این مسوول با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکایی ها، گفت: از ساعات اولیه تهدید هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران رایزنی و هماهنگی با نهادهای نظامی و سازمان هواپیمایی کشور جهت تهیه شکوائیه و ارائه به سازمان ملل انجام شد.

موسوی با بیان اینکه این اقدام آمریکایی ها اقدام تروریستی و تهدید علیه جان مسافران هواپیمای غیرنظامی بود، گفت: در این راستا هشدارهای لازم به متجاوزان داده شده است و این اقدام تروریستی را محکوم کرده ایم.

وی ضمن اشاره به کشف واکسن کرونا و سیاستگذاری ایران در تهیه این واکسن، گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای سلامت ملت ایران فروگذار نمی کند و متخصصان برای ساخت واکسن کرونا در تلاش هستند.

این مسوول افزود: در بسیاری از کشورها به دنبال ساخت این ویروس هستند ولی با توجه به چموش بودن ویروس کار سخت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: کشورهای دوست کارهایی کرده اند و حتما اگر متخصصان واکسن را در داخل کشف نکنند تمام امکانات بسیج می شود تا واکسن وارد کشور شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه بحث ویزا حاکمیتی است، افزود: دولتها بر حسب شرایط موجود ملاحظاتی دارند که در ایران نیز تسهیل در این امور در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس