سید عباس موسوی نمایه

معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار داد.

به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در راستای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، نگاه ویژه ای به جمهوری آذربایجان وجود دارد و بر این اساس استان‌های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارند.

بیشتر بخوانید:

ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان

هشدار ارمنستان به اسرائیل برای توقف فروش سلاح به آذربایجان

وی با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی، امنیتی و تجاری، اقتصادی و فرهنگی، تمدنی در هدف گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار می‌گیرد افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی، این استان می‌تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.

موسوی خاطر نشان کرد: برطرف کردن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به چشم اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

در این نشست مدیران فرهنگی و اقتصادی ضمن تبیین ظرفیت‌های استان مسائل و راهکارهای پیشنهادی برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح نمودند.

سید عباس موسوی به زودی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 1
    بدبخت ها! اینها استانهای مرزی ایران را به ویروس پان‌تُرکیسم دچار می کنند،به نظرم مرز رو باید با جمهوری جعلی آذربایجان و جمهوری جعلی تر و نسل کُش ترکیه بست
    • DE ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 0
      جعلی شما هستید دوره قاجار کشوری با نام ایران نبود
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    2 0
    برای اینکمهم باید از حکومت اشغالگر ارمنستان دور بشید که نشدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس