کد خبر 1103528
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: وندی شرمن عضو تیم مذاکره کننده دولت آمریکا شهریورماه ۱۳۹۷ طی یک رشته توئیت، خاطراتی را از مذاکرات خود با تیم ایرانی بیان کرد که خیلی معروف شد. آنگونه که شرمن روایت کرد، او حین گفت‌وگو سر یک موضوع مهم با طرف ایرانی، وقتی با اعتراض آقای عراقچی مواجه می‌شود، چشمانش از اشک پر می‌شود و در نتیجه این اظهار ضعف و زبونی، آقایان "عراقچی و تخت روانچی مبهوت شده بودند. آنها برای اولین بار طی یک ماه، ساکت شده بودند...بعد از یک لحظه طولانی سکوت، عراقچی اعتراض خود را پس گرفت."

همان شهریور ۹۷، این ماجرا را همه شنیدیم و خواندیم و تحلیل‌هایی هم انجام شد. اما در این داستان یک نکته حیرت‌انگیز وجود دارد که من امشب با آن مواجه شدم: اسفندماه سال ۱۳۹۳ یعنی ۱۶ ماه پیش از امضای برجام رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره چنین خدعه‌هایی از طرف آمریکا هشدار داده بودند!

امشب مشغول مطالعه بیانات حضرت آقا در دیدار اسفندماه ۹۳ با اعضای مجلس خبرگان رهبری بودم. همان دیداری که ایشان مذاکره‌کنندگان ایرانی را امین و دلسوز خواندند. اما نکته اینجاست که بلافاصله پس از متصف کردن تیم ایرانی به این صفات، از یک مسئله بسیار مهم ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که به ماجرای گریه شرمن مربوط است: "درعین‌حال من نگرانم؛ چون طرف مقابل، طرف حیله‌گری است. از جمله‌ی چیزهایی که غالباً پنهان میماند از چشمها، حیله‌گری اشخاص یا جهاتی است که دارای ظاهر بزرگ و فربهی هستند؛ آدم فکر نمیکند که اینها هم حیله‌گر باشند. خب امروز آمریکا ظاهر فربهی دارد؛ قدرت مالی، قدرت اقتصادی، قدرت سیاسی، قدرت نظامی، قدرت امنیّتی، و غفلت میشود از اینکه همین دستگاه صاحب قدرت، اهل موذی‌گری‌های آدمهای ضعیف هم باشد، ولی هست".

آگاهی و هشیاری درباره امکان تمسک آمریکا به "موذی‌گری‌های آدم‌های ضعیف"، کلیدواژه‌ای بود که اگر به آن دقت می‌شد، گریه شرمن آقایان عراقچی و تخت‌روانچی را مبهوت نمی‌کرد و دچار غفلت نمی‌شدند.

انس با بیانات رهبر فرزانه انقلاب، و ایمان به راهی که ایشان نشان می‌دهد، شرط پیروزی است...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    22 2
    # سرطان اصلاحات؟
  • آرش IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    13 1
    احسنت. عالــــــــــــــــــــــــــی بـــــــــــــــــــــــــــــــــــود!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    15 2
    اگر مذاکره کنندگان رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری را جلوی چشمان خود قرار می دادند، خدعه دشمن آنها را کور نمی کرد. مذاکره با هر دشمنی بغیر از رزیم صهیونیستی مانعی ندارد اما اینکه اینگونه فریب بخوریم و بعدا ظریف ادعا کند که ترجمه کلمه انگلیسی را اشتباه فهمیده، جای تعجب دارد!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    17 0
    مشکل گول خوردن ایشان بیشتر به قلبشان ربط دارد!چرا که هم مسلکهای انها در مجلس قبلی برای یک عکس سلفی موگرینی ،مثل پنگوئن که انتظار غذا دارد! دست به سینه ایستاده بودند.
  • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    14 0
    سخنان رهبری پیش کش حضرات آخه این ضرب المثل اشک تمساح رو که از پیش دبستانی به بچه هاتو شعر وبازی های کودکانه یادشون داده بودن !نداده بودن؟
  • محسن بختیاری IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 10
    سلام اینکه شما هر خبری را منتشر میکنید و در آخر می‌نویسید ما نه رد میکنیم نه تایید آزار دهنده و مغرضانه هست. اگر فقط انتشار دهنده هستید یک دنیا خبر هست خاکستری رنگ نفاق است و کسانی که سودشان در آب گل‌آلوده
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    2 2
    حالاک برجام توسط ی دیوانه پاره شدوضررهای ایران کردولی تجارب خوبی درپی داشت
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    17 1
    سلام بر رهبرم حفطکم الله یاسیدی براستی سردار دلها چه زود فهمید که حضرت آقا غریب است و دولتمردان ما هیچگاه نخواستند باور کنند راه نجات مذاکره نیست بلکه گوش بفرمان ولی امر بهترین پشتیبانست
  • سکووت IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    7 0
    فقط و فقط همان ک رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند را باید آویزان گوش ومغزمان کنیم ..فرمایشات رهبر بدون کوچکترین اشکالی ک یک انسان روشنفکر میتواند واگر بتواند پیداکند!!کاملا مشخص و عملیست !! و با توکل ب اول خداوند و دوم رهبر فرزانه انقلاب ک همان سید اولاد بحق پیغمبر اسلام وانسانیت!!!!و ولی خداوند برای ما در زمین است ک هدیه رب عظیم را باید دستوراتش اجرا شود ک هر ک از دستور رهبر سید علی اطاعت و عملی کرد ب ماد علی ع هم این دنیا وهم آن دنیای خود را خوش و آباد میکند ..رهبر راست میگوید نباید ب اجنبی سرخم کنیم و بخدا قسم با آنکه در تحریم هستیم ولی خداوند خودش آنچنان کارها را درست میکند ک مردم مثل همیشه زندگی میکنند ب رهبر اتکا بکنیم ک خداراشاهد میگیرم در روز قیامت در محضر الله پیامبرش ک حق با ما و رهبر ما هست و انشاالله ب فضل الهی مابرنده این دوئل و جنگ روانی خواهیم بود .محکم سر جاهایمان بایستیم و مثل سنگ سخت باشیم ک دشمن قدرت ایرانی را بشناسد وبفهمد ک ایران عراق نیست ک چن روزه عوض بشود اگر ایران نباشد امکان ندارد زندگی در کره خاکی امکانپذیر باشد ونبااااااااید هم باشد .چون زندگی بی رهبر سید علی را خداوند هم دوست ندارد پرندگان و حیوانات هم بخدا قسم طرفدار سید هستند همه کائنات باسید علی رهبر من دوست هست !!...سید علی دست خداوند وقران ک چراغ هدایت ما مسلمانان است ب خاطر حرمت نام مقدس محمد امین و رسول الله مملکتمان ب آن امام زمان امام حجت !!ب خاطر وجودتان ک از نسل پیامبر هستید! گذر خواهد یک گذر سرنوشت ساز و تاریخی .انشاالله ب حق محمد و آل اجمعین والطاهرین وعلی ولی بحق الله .انشالله تعالی
  • سکووت IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    6 0
    درود بر شرفت!اون ک نوشته سلام حفطکم الله یاسیدی.?انرژی ب من دادی خداوند بهت انرژی بدهد درود بر شرف پاک مثل آب زلال مثل برف سفید ..درود بر تو ایرانی الاصل ک زاده حلالی از نسل این خاکی و حلال زاده ک وطنت رو نمیفروشی ب اجنبی ..مرد صفتی اگر هم فرستنده این پیام خواهرم باشند ک لایق تبارک الله احسن الخالقین هستید یاحق
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    سید دمت گرم. مخلصیم به مولا. ایشالا وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه و بودجه یا تو جمعی مثل حلقه نیاوران ببینمت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس