شهید قاسم سلیمانی

سازمان ملل متحد در گزارش خود پیرامون ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، اقدام آمریکا در این خصوص را خودسرانه و غیرقانونی برشمرده است.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد در گزارش خود پیرامون ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی، این اقدام واشنگتن را خودسرانه و غیرقانونی توصیف کرد.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

- برای نخستین بار، در ژانویه ۲۰۲۰، یک پهپاد مسلح یک مقام ارشد یک دولت خارجی را در خاک یک کشور ثالث هدف قرار داد که این یک تحول مهم و تنش‌زا بود.

- هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی و افراد همراه ایشان، مصداق قتل خودسرانه است که به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی، آمریکا مسبب آن است.

- حمله به سلیمانی تغییری بنیادین در اجرای حملات و قتل‌های هدفمند فراسرزمینی محسوب می‌شود.

- اینکه بتوان تصور کرد انجام حمله‌ای مشابه علیه یکی از مقامات نظامی یک کشور غربی اقدام جنگی تلقی نشود و اقدام احتمالی شدید نظامی، سیاسی و سایر اقدامات علیه کشور آغازکننده حمله را در پی نداشته باشد، دشوار است.

- هیچ ادله‌ای مبنی بر اینکه ژنرال سلیمانی در تدارک حمله‌ای فوری علیه منافع آمریکا به خصوص در عراق بوده و برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام فوری بوده، وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    چند سال پیش در کارتون سمپسون ها ترور و مرگ ترامپ را پیش بینی کرده بودند که دیروز در بعضی از سایت ها دیدم صد در صد ترور این عوضی کله زرد توسط ما ایرانی ها انجام خواهد شد حتی یک تحلیلگر عربی از ترور ترامپ خبر داده بود چون این دست خداست راست هم میگه چون عوضی سردار ما را به ناحق ترور کرد و ما هم با دست خدا ترامپ را به درک خواهیم فرستاد #انتقام-سخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس