کد خبر 1103391
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
نوری المالکی

رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست‌وزیر پیشین عراق در پیامی به دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، وقوع انفجار فاجعه‌آمیز در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنان در این حادثه را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست‌وزیر پیشین عراق پیام تسلیتی به سید«حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ارسال کرد و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور در انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

چرا مقامات تصور می‌کنند حمله بیروت خارجی بوده است؟

تمام واکنش‌ها به انفجار مهیب بیروت

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، دفتر اطلاع‌رسانی المالکی اعلام کرد که وی در نامه خود آورده است: «با حزن و اندوه فراوان خبر تحولات اخیر را دریافت کردیم، ضمن اعلام همبستگی و حمایت از ملت صبور و مقاوم لبنان عزیز از خداوند متعال می‌خواهیم که این کشور عزیز را از هر بدی دور نگه داشته و به آن امنیت، قدرت و توان بازدارندگی برای مقابله با تمامی کسانی که قصد برهم زدن امنیت و تضعیف مقاومت، صلابت و شجاعت مردم آن را دارند، عنایت فرماید».

ببینید:

عکس/ خسارت انفجار بیروت به مسجد محمد آل امین

عکس‌های خبرگزاری فرانسه پس از انفجار در بیروت

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت رخ داد که تا کنون بیش از ۱۰۰ کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب(دیشب) در تماس تلفنی با «حسان دیاب» همتای لبنانی خود ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس