کد خبر 1103268
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: بعد از فاجعه حج سال 1366 و قتل‌عام حجاج ایرانی، مردم لبنان در تجمعاتی پرشور، با ملت ایران اعلام همدردی کردند. روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داد: «دیروز [10 مرداد] در سراسر لبنان اعتصاب عمومی در اعتراض به این جنایت هولناک [کشتار حجاج] بود و به همین مناسبت، مراسم عزاداری در بسیاری از مساجد بیروت و جنوب لبنان با قرائت قرآن از بلندگوها برگزار شد و کلیه مناطق مسلمان‌نشین لبنان غرق در عزا بودند.» از صفوف راهپیمایی لبنانی‌ها این شعار به گوش می‌رسید: «یا یهود آل سعود، حزب‌الله سوف یعود».

علاوه بر این، به روایت شاهدان عینی، در جریان حمله به حجاج نیز، حاجیان لبنانی به ایرانی‌ها کمک می‌کردند تا از منطقه خطر خارج شوند. حجت‌الاسلام محمد افشاری که در واقعه جمعه خونین مکه حضور داشت می‌گوید: «نیروهای حزب‌الله لبنان در کوچه‌ای ایستاده بودند و مردم را راهنمایی می‌کردند. با راهنمایی همین افراد به محوطه‌ای رسیدیم که دیگر وضعیت عادی بود...»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    27 4
    کاری از ما برنمیاد مگر اینکه از صمیم قلب برای از دست رفته ها طلب مغفرت کنیم و همدردی و هم دلیمونو با مردم مقاوم لبنان اعلام کنیم. پیشاپیش از همه ی منفی دهنده ها اعلام انزجار میکنم.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 1
    دیدیم رنج های مردم لبنان رو.
  • DK ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    یه عده آدم بی مسئولیت بیکاره سالها انبار باروت رو بحال خودش رها کرده بودن خوب دیر یا زود باید منفجر میشد. مسلمانی بودن که فقط به اسم نیست به انجام وظیفه است که اینها نداشتن و ملت لبنان رو به سوگ نشوندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس