مقام پنتاگون: تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی افزایش یافته است

یکی از مقام‌های پنتاگون با به کاربردن لفظ «سرکش» برای خطاب کردن کشور ایران و کره شمالی، مدعی شد که تهدیدهای موشکی تهران، پیونگ‌یانگ، مسکو و پکن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، دریاسالار «جان هیل» مدیر آژانس پدافند موشکی آمریکا که بخشی از وزارت دفاع این کشور محسوب می‌شود روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست دفاع موشکی و فضایی که به صورت مجازی در واشنگتن با موضوع تهدیدات گوناگون موشکی علیه آمریکا برگزار شد، ایران و کره شمالی را بعنوان «کشورهای سرکش» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، این مقام دفاعی آمریکا ایران، چین، روسیه و کره شمالی را تهدیدی برای امنیت آمریکا و کشورهای دیگر توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

وی در این خصوص گفت: «کشورهای سرکش کره شمالی و ایران و تهدیدات دو کشور روسیه و چین، خیلی سریع گسترش می‌یابد و جو بسیار بسیار پیچیده و دشواری برای زیستن وجود دارد».

هیل تأکید کرد که در سالهای اخیر، تهدیدات ناشی از سامانه‌های جدید موشکی روسیه، چین و ایران و کره شمالی افزایش یافته و این تهدیدات هم متوجه آمریکا و هم متحدان این کشور است.

مدیر آژانس پدافند موشکی آمریکا ضمن اعتراف به توانمندی کشورهای نامبرده در تولید موشک‌های کروز گفت که کشورهای «متخاصم» با ساخت موشک‌های کروز خیلی سریع و دیگر تجهیزات نظامی ابرصوت، موجب شده‌اند که شرایط بسیار سختی در زمینه دفاعی به وجود آید.

مقام‌های آمریکایی چندین بار از واژه «سرکش» برای کشورهایی همچون ایران و کره شمالی استفاده کرده‌اند و پیونگ‌یانگ نیز در واکنشی شدیدالحن به اینگونه لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی تصریح کرده است که اگر واشنگتن قصد ندارد به شدت پشیمان شود، نباید صبر کره شمالی را محک بزند.

در حالیکه دو ماه تا زمان منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران زمان باقی مانده است، مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف تلاش دارند تا ایران را بعنوان تهدید جلوه دهند  به امید آنکه بتوانند اعضای شورای امنیت سازمان ملل را ترغیب به تمدید این تحریم‌ها کنند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه «فاکس‌نیوز»، ضمن اتهام‌زنی به ایران، جمهوری اسلامی را بعنوان کشور حامی تروریسم معرفی کرد و بر تلاش‌های آمریکا بر اعمال تمامی تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    بهترین راه اینه که ایران با جناب آقای پرزیدنت کیم جونگ اون رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره همکاری‌های موشکی و هسته ای رو گسترش داده و دو کشور با همکاری هم از جهات مختلف به زدن کشیدهٔ نرو ماده به یانکی‌ها با هم افزایی قدرت ادامه بدن!!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    آمریکا برود خفه بشود. همین
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    جناب جان خنگ آب رو بریز اونجاییت که میسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس