کد خبر 1103226
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
«علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم شد‌

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آقای روحانی! حواستان به بورس باشد؛ نگذارید کلاهی در مورد موسسات اعتباری بر سر کشور و مردم رفت دوباره اینجا هم اتفاق بیفتد.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات در مجلس امروز  (چهارشنبه 15 مرداد 99) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس به سند برجام بین ایران و 1+5 اشاره و با بیان اینکه عده ای در جلسات عمومی و خصوصی، حل المسائل کشور را مصالحه با آمریکا می دانند، گفت: علیرغم تجربه تلخ مذاکره برجام و سعدآباد و تلفن نابجا باز هم عبرت نگرفته و نمی گیرند.

سلیمی ادامه داد: آنها به صراحت می گفتند هر روز تأخیر در اجرای برجام 100 میلیون دلار خسارت به بار می آورد و می گفتند آب خوردن ما نیز به برجام گره خورده و درخت سیب و گلابی کاشته ایم و به زودی بار می دهد، صبر کردیم میوه برجام، گرانی افسارگسیخته و دلار 25 هزار تومانی و میوه تلخ آن از دست رفتن بخشی از صنعت هسته ای و دستاورد آن موضوع چرند اینستکس و SPV بود.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولتمردان سال ها سرکار رفتند اما متوجه نشدند میوه تلخ برجام، پراید 95 میلیون تومانی و تورم 44 درصدی بود و اکنون خم به ابرو نمی آورند و علیرغم تأکید صریح، چشم در چشم نمایندگان می دوزند و می گویند برجام افتخار تاریخ ایران بود اما حضرت آقا در روز عید قربان از خسارات برجام گفتند، به وزیر امور خارجه پیشنهاد می کنیم وقتی می گوید صادق است، با شجاعت لیست خسارات برجام را به ملت عرضه کند.

وی خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: آقای ظریف شما در مجلس گفتید که مقام معظم رهبری شما را صادق و شجاع می‌داند بنابراین ایشان فرمودند که برجام خسارت های فراوانی داشته است لطفاً صادقانه و با شجاعت لیست خسارت‌های برجام را به مردم عرضه کنید.

سلیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! حواستان به بورس باشد؛ نگذارید کلاهی در مورد موسسات اعتباری بر سر کشور و مردم رفت دوباره اینجا هم اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه ویژگی اباحه گران سیاسی، طایفه گری است، عنوان کرد: آنها پست ها و جایگاه ها را به هم حزبی ها و طرفداران خود می دهند و اگر نگاهی به لیست مدیران بیاندازید متوجه نسبت سیاسی آنها می شوید. آن آقا چون داماد وزیر است، میلیاردها دلار از صندوق ذخیره به اسم وام برداشت کرد و دختر مظلوم وزیر دیگری، از 7 دنیا آزاد است و فلان هم حزبی عضو هیأت مدیره فلان شرکت است.

سلیمی همچنین مال اندوزی را از دیگر ویژگی اباحه گران سیاسی عنوان و تصریح کرد: چگونه فلان فرد که 20 سال در این کشور مسئول بوده، ثروت صدها میلیاردی دارد مگر چقدر حقوق داشته است.

وی افزود: آقایان لیست افرادی که ارز جهانگیری یعنی 4200 تومانی را گرفتند به صراحت ارائه کنند و بگویند 60 تن طلا نصیب چه کسی شد همچنین وزارت فخیمه ارشاد یارانه مطبوعات را به چه میزان و به چه افرادی داده است؛ از 27 میلیارد دلار ارز صادراتی، حدود 7 میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی است اما 20 میلیارد دلار مربوط به شرکت های دولتی است که باید تعیین تکلیف شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 2
    خودتون میدونید که بورس آخرین پناهگاه و امید مردم شده، به نفعتونه که نذارید سو استفاده بشه و سر مردم کلاه بره. وگرنه این ملت دیگه چیزی برای از دست دادن نداره و اینسری به همین سادگی ها آروم نمیشه و ضرر بزرگتر متوجه خودتون خواهد شد.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 0
    بورس تا 9میلیون جای رشد دارد تا میتوانید سهام بخرید شرکتهای بنیادی
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      دهنتو ببند رانتی
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 0
    بارها اعلام شده که کسانی که میخواهند وارد بورس بشوند باید آگاهانه و با کسب دانش وارد شوند و پول خانه و سرمایه کل زندگی شان را وار بورس نکنند. خرید سهام ممکنه هم سود داشته باشه و هم ضرر. ولی این سرمایه گذار است که از بین صدها شرکت بورسی تصمیم می گیرد که کدام شرکت را انتخاب کند، پس باید یا دانش کافی داشته باشد یا از افراد با تجربه کمک بگیرد. اتفاقا تقویت بازار سرمایه و فرهنگ سرمایه گذاری در بورس به شدت به نفع اقتصاد ملی است و با تامین سرمایه باعث تقویت تولید و اقتصاد خواهد شد و در نهایت از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد. در حالی که سرمایه گذاری در دلار ، طلا و مسکن و حتی سودهای بانکی ما رو بیچاره کرده و اقتصاد ما رو فلج کرده. یه عده معدود از بالا رفتن و گرانی خود ساخته و هیجانی دلار سود میکنن بقیه مردم بیچاره میشن. اما در مورد تخلف در معاملات بورس باید بگیم که امکانش وجود داره ، برای جلوگیری از اون مجلس باید قوانین نظارتی رو جوری قوی تنظیم کنه که همیشه یک هیئت نظارتی فنی و کاربلد و مستقل بر بازار بورس نظارت داشته باشن و از شفافیت اطلاعات حمایت بشه، وگرنه با تذکر شفاهی کاری پیش نمیره.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 1
    مطمئن باشید به عمد داره می بره بالا و بعد در اواخر دولت یهو بورس می ترکه لذا مطمئن باشید زمستون امسال هم کشور شلوغ می شه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    مردم خودشون عقل دارن سود زیانشون رو باید به عهده بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس