کد خبر 1103153
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
دارویی که در درمان کرونا شکست خورد

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده و نمی‌تواند در بقای مبتلایان نقش مثبت داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده است.

محققان فرانسوی چندی پیش اعلام کردند، توسیلیزومب، داروی روماتیسم برای درمان عوارض سخت کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، اثرات بسیار مثبت دارد. 

بیشتر بخوانید:

«توسیلیزومب» دارویی است که از آن برای درمان روماتیسم،‌ بیماری‌های مفصلی و آرتریت استفاده می‌شود. استفاده از این دارو همچنین روشی شناخته شده برای سرکوب سیستم ایمنی است تا بیماری‌های مرتبط با روماتیسم در مدت زمان کمتری بهبود بیابند.

توسیلیزومب که با نام «Actemra» به بازار عرضه می شود توسط بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مصرف می‌شود و به نظر می‌آمد این دارو می‌تواند التهاب ناشی از کووید ۱۹ را کاهش دهد و  نقش موثری در جلوگیری از واکنش‌های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی موسوم به «طوفان سیتوکین» در بدن برخی بیماران بسیار بد حال مبتلا به کووید ۱۹ را داشته باشد.

در حال حاضر، کارشناسان بهداشتی و پژوهشگران نیوجرسی به این نتیجه رسیدند که توسیلیزومب مانع از مرگ نمی‌شود و هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از این دارو در مقابله با عوارض تهدید کننده کرونا وجود ندارد.

نتایج مطالعه پژوهشگران نیوجرسی که شامل ۱۳۲ بیمار بود، نشان داد توسیلیزومب به هیچ وجه میزان بقا را افزایش نمی‌دهد.

شرکت بیوتکنولوژی Genetech که آزمایش مرحله سوم این دارو را برای بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا انجام داده نتایج پژوهش را «ناامید کننده» توصیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن DE ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 5
    اگر چه گفتن روش درمانی در ویروس کرونا مشکل است اما چند نکته قابل بررسی است این ویروس حمله خود را در بدن به چند نقطه نشانه می گیرد بسته به افراد اگر بسمت سینه وقفسه سینه درد در دو جناق به احتمال زیاد درد سر دل است که با دادن کپسول امپرازول در دوز بالا و همزمان دایمتیکن و فوماتیدون و....درد سر دل را سالت نمود بعد از درد بدن شروع می شود که با مالش ودادن قرص ناپروکسن یا آستامینوفن می توان درد را سالت نمود حمله بعدی به سمت ریه است همزمان دیفن هیدرامین قرص برم هگزین و آستامینوفن کودکان و...هر شش ساعت دادن فرنی گرم به بیمار دادن ویتامین ث و نیز کپسول چرک خشک. روز اول دو عدد و بعدا یک عدد ودر این مدت اب ولرم شربت عسل با لیمو ترش شیره انگور با لیمو ترش ویا سرکه سیب اگر تب داشت حتما پاشویه فراموش نشود سوپ ساده مرغ
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      1 6
      وقتی ویروس کارشو میکنه ساکت کردن درد چه فایده ای داره
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      3 15
      سالت کنیم؟ فارسی بلد نیستی بیسواد؟
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 1
      با تجویزات آخر متن کاملا موافقم ، غیراز فرنی که ممکن است تپش قلب را به همراه داشته باشد و خواص ضد درد داروها را خنثی میکند.
    • ت بوق IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      5 6
      در ادامه پیشنهادات خردمندانه شما، در انتهای لیست درمانی لطفا دومتر و نیم پارچه کفنی مرغوب تترون را هم لحاظ فرموده و از قلم نیندازید لطفا. ارادتمند شما : اجل معلق
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 8
      انشالله سرت بیاد تا از این روشهای مسخره ات بتونی روی خودت امتحان کنی
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 4
    وقتی داروی برای از بین بردن ویروس کوئید 19 نیست. استفاده از هر داروئی خلاف اصول پزشکی است. چون فاقد اثر مثبت و حتما دارای عوارض بسیار خطرناک است. بنابراین مصرف هر داروئی برای از بین بردن ویروس کوئید19 جرم است. علاوه براین این ویروس براحتی توسط سیستم ایمنی بدن از بین می رود. افراد دارای التهاب مزمن دچار درد ومرگ می شوند . مشکل التهاب را باید حل نمود
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      5 8
      این اصول پزشکی که شما میگی چقدر علمی هست؟ شکست دارویی که پزشکان زیادی انرا تجویز کرده بودند یعنی پزشکی علمی بسیار ناقص هست. وقتش رسیده به سمت علم واقعی برای درمان برویم که بهترین آن طب سنتی ایرانی و طب سنتی چینی هست. البته طب سنتی به خاطر کارایی زیادی که دارد سبب به خطر افتادن منافع مافیای پزشکی و مافیای داروهای ناکارامد شیمیایی شده لذا بعید هست اجازه دهند این طب که علم واقعی هست وارد میدان درمان شود لذا نیاز به جهادی بزرگ داریم تا مافیا را شکست دهیم.در صورت شکست مافیا بدون شک کرونا را شکست خواهیم داد
    • پاسخ به 14:31 IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      6 2
      متاسفانه افرادی که طب سنتی بدانند در ایران بسیار کم هستند. افرادی که ادعای طب سنتی دارند برای بیماران چندین لیتر مایعات رنگ و وارنگ و کلی علفی جات خشک شده تجویز می کنند که معمولا هم بی اثر می باشد. در چند مورد هم خودم دیده ام که موارد تجویز شده جان مصرف کننده را به خطر انداخته . بعضی از تجویزها هم مثل روغن بنفشه داستانها دارند.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      3 3
      خطاب به 14.31دوست عزیز علم پزشکی دستاوردهای خیلی بزرگی داشته .همین الان چشم شما آب مروارید داشته باشه با طب سنتی میشه کاری کرد؟اگر روده بیماری دچار سرطان بشه یا قلب مریضی دچارانسداد بشه وطرف سکته کنه همین علم روز پزشکی هست که جان آدمها رو نجات میده.وقتی کسی کلیه نداره طب سنتی برای پیوند کلیه چه پیشنهادی داره؟بیماریهای واگیر وکشنده ای مثل آیله وسرخک وفلج اطفال رو با طب سنتی درمان کنیم یا با واکسیناسیون همین طب مدرن؟تو همین دوران کرونایی طب سنتی علیرغم تبلیغات اولیه ای که براش کردند واقعا جز لیمو ترش وچند تا دمنوش چیز دیگری برای درمان داشت؟
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 0
      دوست عزیزی که از طب جدید دفاع کردی همین طب جدید بود که با حذف طب سنتی و ارائه داروهای شیمیایی ملت را نیازمند پیوند کلیه و...کرده.اینکه طب سنتی دمنوش فقط ارائه کرده اولا فقط دمنوش نبوده برفرض هم فقط دمنوش بوده اما همین دمنوش ها بیماری های زیادی درمان کرده و اسنادش هم موجود هست و به شدت مورد انکار مافیا هستش و مافیا وقتی سند میدیم که آخه خودتون قبلا آزمایش گرفتید ولی میگن آزمایش قبلی جوابش اشتباه بوده. این همه آزمایش جوابش اشتباه شده واقعا؟. طب جدید کاش به جای روزی 200 کشته کرونایی ی دمنوش ساده ارائه کرده بود تا ملت قدری ازش راضی باشند. البته مشرق قصد نداره جوابییه ما رو منتشر کنه چون میترسه مافیا فوق الذکر ازش شکایت کنند.خخخخ.واکسنی که شما ازش دفاع میکنی الان در خود اروپا هم بسیاری از پزشکان میگن عوارض خیلی بدی داره .دهها نفر با تزریق واکسن آنفلوآنزا دچار عداقب بد کلیه و حتی بیماری های حسی حرکتی شدند. ما خواهان حذف واکسن هستیم. البته ما نمیگیم تمام طب جدید مردود هست اما نود درصدش مردود هست. و ما از ده درصدش حمایت هم میکنیم .فقط تعداد کمی از واکسن هاش بی عوارض هستش. مشرق منتشر نمیکنی میدونم. خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس