کد خبر 1102971
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
هواپیمای مسافربری

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، یکی از شرکت‌های هواپیمایی در حال کار روی پروژه‌ای است که به ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت ختم می‌شود.

به گزارش مشرق، یکی از شرکت‌های تولید هواپیما با رولز رویس برای تولید موتور هواپیمایی در حال همکاری است که می‌تواند سه برابر سرعت صوت حرکت کند.

درست است که این هواپیما فعلا در حد یک کانسپت است، اما اطلاعاتی از آن در فضای مجازی منتشر شده است؛ برای مثال گفته می‌شود این هواپیمای ما فوق صوت تنها برای ۱۹ نفر مسافر جا دارد. همچنین ما اکنون می‌دانیم که این هواپیما در ارتفاع ۱۸۳۰۰ متری پرواز می‌کند که بسیار بالاتر از فاصله‌ای است که هواپیماهای مسافربری فعلی در آن هستند. پروازهای مسافربری مافوق صوت هنگامی که کنکورد در اکتبر سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد با هیچ هواپیمای دیگری ادامه نیافت و تاکنون هیچ وسیله‌ای جای خالی این هواپیما را پر نکرده است.


توضیحات سخنگوی پروژه هواپیمای مافوق سرعت

سخنگوی شرکتی که در حال کار کردن روی این پروژه است اظهار داشت که با رولز رویس برای "همکاری در طراحی و توسعه فناوری پیشران موتور برای هواپیماهای تجاری با سرعت بالا" تفاهم‌نامه امضا کرده و همچنین با ناسا در زمینه این کانسپت همکاری خواهد کرد.

سخنگوی این شرکت ادامه داد: هواپیمای جت Mach-۳ مسیرهای تجاری موجود در مسافت‌های طولانی را هدف قرار می‌دهد، از فرودگاه‌های موجود پرواز می‌کند و به طور عادی فرود می‌آید.

در مرحله بعدی پروژه به سمت درست کردن بعضی از مشکلاتی پیش می‌رود که باید پیش از نهایی شدن رفع شوند؛ از این موارد می‌توان به صدای این نوع هواپیما، داغ شدن بیش از اندازه موتور آن و دیگر مسائل مشابه اشاره کرد. این نوآوری می‌تواند در مسافرت‌های هواپیمایی جهش بزرگی ایجاد کند که بسیار به بشر کمک می‌کند. می‌توان انتظار داشت که فرایند اجرایی شدن این پروژه مانند گذشته طولانی نباشد، زیرا اکنون به فناوری‌هایی دسترسی داریم که در گذشته نداشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 5
    اوه اوه، اگه رد پای بوئینگ هم تو این پروژه هست که اصلا امن نیست!! بوئینگ چند ساله آشغال ساز شده با اون 737 مکسش و آدم عاقل دیگه نباید سوار بوئینگ بشه!!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    جنهم . اگه ساخت ایران بود به خودمون میبالیدم. ایندفعه بگو چی چی داریم کار تازه!!!!
  • وطن پرست DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 2
    خیلی سخته بجای کانسپت بگی ایده؟ شماها کلمات فارسی موجود را هم تخریب می کنید.
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      1 0
      ایده که خودش کلمه انگلیسی است!! تازه کانسپت یعنی مفهوم، نه ایده!
  • فریدون امیراصلانپور IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر کمک فکری و علمی بخواند من حاضرم
  • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    صد در صد مرگش ما فوق سوت هست
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    این طرح ها فعلا دمو هستش کاربردی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس