1

انفجار شدید در یکی از انبارهای بندر بیروت، چندهزار کشته و زخمی برجای گذاشته است. نخست وزیر لبنان حالت فوق العاده و عزای عمومی اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر بیروت، پایتخت لبنان خبر دادند.

در حالی که شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا از انفجار در بندر بیروت خبر داده، شبکه الجزیره قطر گزارش داد که این انفجار در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان روی داده است. 

با این حال شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می دهد انفجار در یکی از انبارهای مواد منفجره واقع در بندر بیروت رخ داده است.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود.

شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است.


دانلود

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان‌های بیروت منتقل شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان‌های بیروت منتقل شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار اعزامی خود گزارش داد که محل انفجار مخزن بنزین بوده و به دلایل نامعلومی منفجر شده است.


دانلود

شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان نیز از قول خبرنگار خود در اطراف بندر نوشت که شدت انفجار باعث شده بخشی از انبار و سیلوی گندم در بندر بیروت که به محل حادثه نزدیک بوده؛ فرو بریزد.

«حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان گفت که دستور داده همه بیمارستان‌های بیروت برای پذیرش مصدومان این انفجار خود را آماده کرده و اقدامات لازم را سریعاً اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری هر لحظه بر تعداد مصدومان انفجار مهیب بیروت افزوده می‌شود. شبکه المیادین تعداد این مصدومان را «صدها» نفر اعلام کرد.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچکو سپس انفجار شدید رخ داده است.

رسانه‌های لبنان گزارش دادند که تعداد زیادی از نیروهای ارتش و امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند. صلیب سرخ لبنان نیز شمار زیادی خودروی آمبولانس به بندر بیروت گسیل داشته و گفته است زخمی‌ها صدها نفر هستند که برخی سرپایی مداوا شده و آن‌هایی که جراحت عمیقی داشتند، به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

خسارت‌های وارد شده به بندر بیروت گسترده گزارش می‌شود. شبکه المیادین گزارش داد که آتش همچنان در محل انفجار مشتعل است.

سعد الحریری، که الجزیره مدعی شده بود، انفجار در نزدیکی منزل او رخ داده، دقایقی پیش برای بازدید و بررسی، به محل انفجار رفته است.

شبکه «اوتی‌وی» لبنان به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله ادعای برخی رسانه‌های لبنانی هم‌سو با صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه علت انفجار حمله رژیم صهیونیستی به انبار تسلیحات بوده را رد کرد.

آنچه رسانه‌های لبنان بدان اشاره دارند، سکوت مرموز رسانه‌های رژیم صهیونیستی در باره این انفجار است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی گزارش داد که حداقل ده نفر بر اثر انفجار سه‌شنبه بیروت کشته شده‌اند. «مارون عبود» استاندار بیروت نیز رسما شهر بیروت را «ویران‌شده» توصیف کرد.

واکنش کاخ سفید به انفجار

کاخ ریاست جمهوری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار مهیب در بندر بیروت را به دقت رصد می‌کند.


دانلود 

اتصال برق علت احتمالی انفجار

شبکه العالم نیز به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که علت انفجار اتصال برق بوده و آتش از کانتینر ترقه‌ها به کانتینر مواد نیترات سرایت کرده است.

سرلشکر «عباس ابراهیم»، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان در پاسخ به رسانه‌ها گفت که علت انفجار احتمالا به دلیل مواد با قدرت انفجار بالا بوده باشد که پیشتر مصادره شده بود.

شبکه تلویزیونی «ال بی سی» می‌گوید مواد مورد نظر سرلشکر ابراهیم، ماه ها پیش از یک کشتی کشف و ضبط شده و قرار بود نابود شود.

او گفت که تا زمان پایان یافتن تحقیقات باید منتظر ماند و به محض پایان تحقیقات، گزارش آن را به صورت علنی و عمویم منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های لبنان، «نزار نجاریان» دبیر کل حزب الکتائب اللبنانیه  جزو زخمی‌ شده‌های انفجار بیروت بوده و گفته می‌شود حال او  «بسیار وخیم» است و به کما رفته است.

شبکه المیادین لبنان که در حال پخش زنده از محل حادثه است، به نقل از خبرنگار خود می‌گوید، صدها زخمی همچنان بر روی زمین هستند و نیاز سریع به کمک دارند. ارتش لبنان هم کشتی‌های اطفاء حریق را برای خاموش کردن آتش مشتعل در بدر بیروت به محل حادثه ارسال کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شد انفجار در بندر بیروت به‌قدر مهیب بوده است که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده‌اند.

شبکه المیادین به نقل از یک نیروی کادر «دفاع مدنی» گزارش داد مه ده‌ها نفر در انفجار بندر بیروت کشته شده‌اند.

خبرنگار شبکه الجدید لبنان می‌گوید، بیم از انفجار یکی کشتی دیگر در بندر بیروت باعث شده است که به خودروی سعد الحریری اجازه ورود به محل حادثه داده نشود.

دانلود 

انفجار چند تن مواد منفجره

«بدری ضاهر»، مدیر کل اداره کمرگ لبنان نیز تأیید کرد که ده‌ها تن مواد نیترات در بندر بیروت منفجر شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در پیامی توییتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت با افتخار.

زار نجاریان، دبیرکل حزب «الکتائب اللبنانیه» که جزو منتقل شدگان به بیمارستان بود، بر اثر جراحات وارده فوت کرد.

دانلود

اعلام عزای عمومی در لبنان

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان، اعلام کرد که به دلیل انفجار و خسارت و تلفات زیاد آن فردا عزای عمومی خواهد بود. میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز شورای عالی دفاع این کشور را به یک نشست اضطراری در کاخ بعبدا فرا خوانده است.

تل‌آویو: کار ما نیست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی در فلسطین اشغالی گزارش دادند که «انفجار در بندر بیروت هیچ گونه ارتباطی به اسرائیل ندارد».

رئیس سازمان صلیب سرخ لبنان در پیام توییتری از همه نیروها و کادر این سازمان خواست هرچه سریعتر در مراکز خدمت خود حاضر شوند.

تعداد زیاد مجروحان عث شده است، حرکت و مرور خودرها در سطح شهر بیروت کاهش محسوسی داشته و تا کار امدادرسانی و نقل و انتقال مجروحان با سرعت انجام شود. بیمارستان‌های بیروت فراخوان اهدای خود داده و گفته کسانی که می‌توانند به مراکز دریافت خود مراجعه کنند.

وزیر کشور لبنان نیز علت مهیب بودن انفجار بندر بیروت را وجود مواد منفجره مصادره شده طی سال‌های گذشته دانست و گفت که انفجار این مواد، علت ویرانی بندر و بخش‌هایی از شهر بیروت است.

نزدیکی بندر بیروت به ادارات دولتی از جمله وزارت خارجه لبنان و اداره برق بیروت باعث تخریب بخش‌هایی از این ادارات شده است. گفته می‌شود رئیس اداره برق بیروت در این حادثه شدیداً زخمی شده است. تخریب اداره برق بیروت باعث شده است، برق بخش‌هایی از بیروت قطع شده و به تبع آن، کار امداد و نجات سخت شود.

بیش از ۷۰ کشته

سازمان صلیب سرخ لبنان در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که دست‌کم ۷۰ نفر بر اثر انفجارهای امروز در بیروت کشته شده‌اند.

شدت انفجار به ساختمان و مقر نخست‌وزیری لبنان نیز آسیب جزئی وارد کرده و حسان دیاب با حضور در دفتر خود از نزدیک در جریان خسارت‌ها قرار گرفت.

۲۲۰۰ زخمی 

صلیب سرخ لبنان تعداد زخمی‌های را به بیش از ۲۲۰۰ نفر افزایش داد و اعلام کرد که این آمار در حال افزایش است.

ظرفیت بیمارستان‌های بیروت رو به اتمام است

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه جدید اعلام کرد که ظرفیت بیمارستان‌های شهر بیروت برای پذیرش مجروحان انفجار پر شده و بیمارستان‌های حومه بیروت خود را برای پذیرش مجروحان آماده کنند.

رئیس بیمارستان «رزق» به عنوان مثال اعلام کرده است که این بیمارستان ۴۰۰ مصدوم را پذیرش کرده است.

عکسی که ظریف در پیام توییتری خود در واکنش به انفجار بیروت منتشر کرد

زلزله ۴.۵ ریشتری

مرکز لرزه‌نگاری اردن می‌گوید در نتیجه انفجارهای امروز در بیروت زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۵ ریشتر ثبت کرده است.

نخست وزیر لبنان: بدون مجازات عاملان این فاجعه از آن نخواهیم گذشت

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در سخنرانی پس از انفجار مهیب عصر امروز در بیروت گفت که بدون مجازات عاملان این فاجعه از آن نخواهیم گذشت.

وی با اشاره به این موضوع که لبنان با یک مصیبت مواجه شده، گفت که انباری که امروز در بندر بیروت منفجر شد از سال ۲۰۱۴ وجود داشته است.

نخست وزیر لبنان از تمامی کشورهای دوست درخواست کرد که در کنار لبنان ایستاده و به این کشور کمک کنند و از شهروندان این کشور نیز خواست تا در این مصیبت یکپارچگی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد که پیش از تکمیل شدن تحقیقات هیچگونه گمانه‌زنی نخواهد کرد اما گفت که کسانی که مسئول این فاجعه بودن حتما مجازات خواهند شد و بهای آن را می‌پردازند.

قبل و بعد انفجار در بندر بیروت


مسئول لبنانی: انفجار بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده است

بدری ضاهر، مدیرکل گمرک‌ها در بیروت تصریح کرد که این انفجار در یک محموله‌ای از ماده نیترات آمونیوم رخ داده که از لبنان می‌گذشته است و به دلیل اختلافات میان طرف‌های معامله که افرادی غیرلبنانی بودند، این محموله در بندر توقیف شده بود.

مدیر گمرک‌ها مقصد و مبدأ این محموله را اعلام نکرد و گفت: ما اسناد را بررسی خواهیم کرد.

در همین حال، عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت کل لبنان اعلام کرد: به نظر می‌رسد که این انفجار در مخزن مواد به شدت منفجره که از سال‌ها قبل مصادره شده بودند، رخ داده است.

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره انفجار مهیب بیروت

حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای درباره انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت با ملت لبنان، خانواده شهدا و مجروحان ابراز همدردی کرد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «به ملت لبنان شریف و خانواده شهدا و مجروحان همدردی و احساس ناراحتی عمیق خود به دلیل این فاجعه ملی بزرگ که لبنان و لبنانی‌ها را در شرایط سختی که کشور عزیزمان در آن هست  هدف قرار داده ابراز می‌داریم.

این فجعه دردناک و ویرانی بی سابقه آن و پیامدهای خطرناک آن در سطوح مختلف انسانی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی همبستگی و یکپارچگی تمامی لبنانی‌ها و همه گروه‌های سیاسی و اقدام مشترک برای عبور از این رنج دردناک را ضروری می‌کند.

ما در این رویداد غم انگیز، به تمامی کادرهای درمانی و پرستانی، گروه‌های کمک‌های بشردوستانه،‌ گروه‌های حفظ امنیت و آتش‌نشانان شجاع به دلیل تلاش‌های بزرگشان برای نجات و کمک ، ‌درود می‌فرستیم و تمامی امکانات خود را در خدمت مردم شریف و هموطنان عزیزمان قرار می‌دهیم.

از خداوند متعال می‌خواهیم که شهدا را غریق رحمت و مغفرت کرده و به خانواده‌هایشان صبر و آرامش دهد و از خداوند می‌خواهیم که به مجروحان شفای عاجل دهد و به ملت عزیزمان صبر و پایداری دهد و کشورمان در عبور از سختی‌ها و ناراحتی‌ها پیروز شود.»

دامنه انفجار و خرابی ها در بیروت

شمار کشته‌های انفجار بیروت به ۷۳ نفر رسید/ ۳۷۰۰ مجروح تا این لحظه

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان آخرین آمار از شمار قربانیان انفجار مهیب بیروت را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: شمار کشته‌های انفجار مهیب بیروت به ۷۳ نفر رسیده است.

به گفته وزیر بهداشت لبنان تا این لحظه ۳۷۰۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت زخمی شده‌اند.

وی گفته است که لحظه به لحظه به تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها اضافه می‌شود. تعدادی از مجروحان نیز مفقود شده‌اند.

تصاویری از خسارت به خودروها در اطراف محل انفجار روزگذشته در بیروت را مشاهده می‌کنید.

نخست وزیر لبنان اعلام حالت فوق‌العاده کرد

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در اجرای توصیه شورای عالی دفاع، حال فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد.

شورای عالی دفاع پس از پایان جلسه شامگاه سه‌شنبه خود خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به مدت دو هفته و تشکیل کمیته تحقیق درباره انفجار بندر بیروت شد.

شورای عالی دفاع لبنان همچنین بیروت را شهر مصیبت زده اعلام کرد.

لحظه وحشتناک انفجار هنگام مصاحبه خبرنگار زن

پیام تسلیت ظریف

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در پیامی توییتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت غرورآفرین.

زار نجاریان، دبیرکل حزب «الکتائب اللبنانیه» که جزو منتقل شدگان به بیمارستان بود، بر اثر جراحات وارده فوت کرد.

وزیر بهداشت لبنان: قربانیان انفجار بیروت به ۷۸ کشته رسید

وزیر بهداشت لبنان شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که قربانیان انفجار بیروت به ۷۸ کشته و ۴۰۰۰ مجروح رسیده است.

پیام تسلیت بشار اسد به رئیس ‌جمهور لبنان

رئیس جمهورسوریه طی پیامی به رئیس جمهور لبنان،‌ حادثه انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت را تسلیت گفت.

تصمیمات جلسه شورای عالی دفاع لبنان در پی انفجار مهیب بیروت:

  • نیروهای نظامی مسئولیت امنیت بیروت را برعهده خواهند گرفت.
  • سه روز تعطیلی و عزای عمومی اعلام میشود.
  • حالت فوق‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه خواهد یافت.
  • کمیته تحقیق درباره فاجعه بندر بیروت تشکیل می‌شود و گزارش خود را طی ۵ روز آماده خواهد کرد.
  • با تمامی کشورها و سفارت‌هایشان برای دریافت کمک‌ها ارتباط برقرار شده و صندوقی در همین خصوص تشکیل شود.
  • مسئول این انفجارها به شدت مجازات خواهد شد.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به انفجار بیروت

 وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در واکنش به انفجار بیروت اعلام کرد که واشنگتن اوضاع را زیر نظر دارد.

ترامپ: به نظر می‌رسد انفجارهای بیروت یک حمله وحشتناک باشد

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انفجارهای مهیب عصر سه‌شنبه در بیروت مدعی شد که این انفجارها ممکن است حاصل یک حمله وحشتناک باشد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد ضمن ابراز آمادگی واشنگتن برای کمک به دولت لبنان گفت: «به نظر می‌رسد که انفجار بیروت یک حمله وحشتناک باشد.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که سران نظامی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که به نظر می‌رسد انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

نخست وزیر لبنان: حجم فاجعه قابل توصیف نیست

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در سخنانی در جلسه کابینه این کشور گفت: شوک بسیار بزرگی است. مردم عزیران و خانه های خود را از دست داده اند و حجم فاجعه قابل وصف نیست.

وی افزود: روند تحقیقات باید در اولویت قرار گیرد و نتایج آن سریعاً باید اعلام شود. عملیات بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و جستجوی مفقودان و درمان مجروحان باید گسترده تر شود و سرپناه موقت برای افرادی که منازلشان آسیب دیده باید ایجاد شود و برآوردی از خسارات صورت گیرد و کمک های فوری برای ترمیم منازل شود.

دیاب گفت: لبنان با بحران ملی دست و پنجه نرم می کند و از همه همدلی را می خواهم. در سطح رسانه ای مسئولیت ملی در این لحظات سخت که لبنان در آن به سر می برد، وجود داشته باشد. همه ما باید برای رفع تبعات فاجعه دست به دست یکدیگر دهیم.

چین به انفجار بیروت واکنش نشان داد

چین به انفجار بزرگ روز گذشته در بندر بیروت، پایتخت لبنان واکنش نشان داد.

در این ارتباط، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین با اشاره به حادثه انفجاری بزرگ روز گذشته در لبنان گفت: چین عمیقاً نسبت به انفجار لبنان متأثر و نگران است. ما تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در ادامه با اعلام آمادگی کشورش برای کمک به لبنان گفته است که پکن آماده کمک رسانی مرتبط با این حادثه به بیروت است.

نشست فوق العاده شورای امنیت درباره تبعات انفجار بندر بیروت دوشنبه برگزار می شود

شبکه اسکای نیوز از جلسه ویژه شورای امنیت درباره تبعات انفجار رخ داده در بندر بیروت، خبر داد.

اسکای نیوز اعلام کرد: شورای امنیت روز دوشنبه آینده به درخواست کشورهای عربی، به منظور بررسی تبعات انفجار روز گذشته در بیروت نشست فوق العاده خواهد داشت.

جلسه ویژه کابینه لبنان برای بررسی تبعات فاجعه بندر بیروت

خبرنگار النشره از شروع جلسه ویژه کابینه لبنان درباره بررسی تبعات فاجعه ای که روز گذشته در بندر بیروت رخ داد، خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ جلسه در کاخ بعبدا برای بررسی توصیه های شورای عالی دفاع و نیز تبعات فاجعه ای که روز گذشته در بیروت رخ داد، شروع شده است.

غرق شدن کشتی معروف «اورینت کوین» در بندر بیروت

«مرعی ابو مرعی» از بزرگترین تاجران لبنان و صاحب کشتی عظیم «اورینت کوین» از غرق شدن این کشتی به طور کامل در بندر بیروت بر اثر انفجار شب گذشته و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن هفت نفر از سرنشینان آن خبر داد.

وی افزود: متأسفانه کشتی اورینت کوین که در بندر بیروت لنگر انداخته بود، به دنبال وقوع انفجار شب گذشته، خسارات بسیار زیادی به آن وارد شد و آب وارد این کشتی شد و تلاش‌ها برای نجات کشتی راه به جایی نبرد و در روز سیاه از تاریخ لبنان، غرق شد و با خود اثر گردشگری شناور که نام لبنان در نقشه گردشگری بین المللی برای دهه‌ها پرآوازه کرده بود، نابود کرد.

«اورینت کوین»

بازدید میشل عون از محل انفجار در بندر بیروت

میشل عون رئیس جمهور لبنان به محل وقوع انفجاری که شب گذشته در بندر بیروت رخ داد، رفته است.

منابع لبنانی اعلام کردند: میشل عون رئیس جمهور لبنان در حال بازدید از محل وقوع انفجاری است که شب گذشته در بندر بیروت رخ داد.

از سوی دیگر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان در بازدید از بیمارستان کرنتینا اعلام کرد که ساختمان این بیمارستان نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه انفجار شب گذشته در بندر بیروت تاکنون ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است، احتمال داد که بر تعداد قربانیان افزوده شود.

کارشناس اقتصادی لبنانی :۸۰ درصد بندر بیروت نابود شده است

«جاسم عجاقه» کارشناس اقتصادی لبنانی اعلام کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از بندر بیروت در اثر انفجار روز گذشته نابود شده است.

وی افزود: اکثر صادرات و واردات لبنان از طریق این بندر صورت می‌گرفت. هشدارهای مهمی در خصوص وقوع بحران غذایی شدید در لبنان مطرح شده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در جریان انفجار روز گذشته مواد غذایی و گندم‌های انبار شده در این بندر نیز نابود شد. ما به سمت یک بحران غذایی شدید در صورت عدم دستیابی به کمک‌های غذایی حرکت می‌کنیم. این انفجار یک فاجعه و زلزله ویرانگر به شمار می‌رود.

استاندار بیروت اعلام کرد: خسارت انفجار بیروت بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شده است

استاندار بیروت اعلام کرد که حجم خسارات وارده به بندر بیروت و اطراف آن در اثر انفجار روز گذشته بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار و چه بسا بیشتر برآورد شده است.

وی در ادامه افزود: قبل از انفجار، نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن یک حریق در بندر اعزام می‌شدند که انفجار مهیب رخ داد.

استاندار بیروت گفت: موادی که قابلیت انفجار گسترده داشتند به صورت نامطلوبی انبار شده بود. یک گزارش امنیتی در سال ۲۰۱۴ نسبت به احتمال وقوع انفجار در بیروت هشدار داده بود.

از سوی دیگر، روند آوار برداری از محل انفجار در بندر بیروت آغاز شده است. مسئولان لبنانی اعلام کرده اند که مردم این کشور برای ممانعت از ورود آلودگی‌های پخش شده در هوا به ریه‌هایشان باید از ۲ عدد ماسک بر روی هم استفاده کنند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین نیروهای دفاع شهری لبنان اجساد ۱۰ نفر از مردم این کشور را از زیر آوارها بیرون کشیده اند.

الاخبار بررسی کرد؛ قدرت تخریبی انفجار بیروت به اندازه یک بمب هسته‌ای کوچک بود

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به انفجار روز گذشته در بندربیروت نوشت: قدرت این انفجار معادل قدرت یک بمب هسته‌ای تاکتیکی بود. میزان زیادی از نیترات آمونیوم در بندر بیروت از بیش از ۶ سال قبل تاکنون در شرایط نامطلوبی انبار شده بود.

بر اساس این گزارش، قدرت انفجار صورت گرفته در بندر بیروت معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن ماده تی ان تی است. هنوز نمی‌دانیم که آیا تمام ماده موجود در انبار بندر منفجر شده است یا خیر اما آنچه که به وقوع پیوست بیشتر شبیه انفجار یک بمب هسته‌ای کوچک بود.

این روزنامه افزود: یکی از سرویس‌های امنیتی در لبنان از وجود پسماندهای سمی از قرن گذشته تا کنون در نزدیکی محل انفجار خبر داده است که باعث می‌شود پیامدهای این انفجار وخیم‌تر جلوه کند.

حزب الله لبنان پویش اهدای خون برای کمک به مجروحان به راه انداخت

حزب الله لبنان با به راه انداختن پویش اهدای خون در تمام مراکز پزشکی و بیمارستان‌های این کشور سعی دارد از مجروحان انفجار بندر بیروت حمایت کند.

حزب الله از تمام مردم لبنان خواسته به صورت گسترده‌ای در این پویش حضور پیدا کنند.

به رغم ادعای ترامپ؛ مقامات پنتاگون: مدرکی دال بر حمله به بندر بیروت نداریم

سه مقام وابسته به پنتاگون با رد اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به خبرگزاری «سی‌ان‌ان» گفتند که تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه انفجار مهیب بیروت نتیجه حمله بوده؛ پیدا نشده است.

این در حالی است که ترامپ مدعی شده بود: این [حادثه] مانند یک حمله وحشتناک است.

وی در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگار برای ارائه توضیح بیشتر گفت: این [انفجار] به نوعی یک بمب بود. من با شماری از بهترین ژنرال‌های ارتش آمریکا دیدار کرده ام و به نظر می‌رسد که آنها نیز همین طور احساس می‌کنند. از نظر آنها، که بهتر از من می‌دانند، این یک حمله بود.

با این حال، برخی مقامات نظامی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که نمی‌دانند ترامپ از چه (حمله‌ای) حرف می‌زند.

مقامات لبنانی نیز درباره این واقعه از لفظ حمله استفاده نمی‌کنند و حتی سی‌ان‌ان مدعی است که از این بابت، مراتب نگرانی خود را به دیپلمات‌های آمریکایی ابراز کرده‌اند.

ولید المعلم در گفتگو با همتای لبنانی خود: دمشق با تمام امکانات و توان خود آماده کمک رسانی به بیروت است

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با «شربل وهبه» همتای لبنانی خود با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

وی در ادامه افزود: سوریه با کشور برادر خود لبنان، ابراز همدردی می‌کند و آماده است تا از تمام امکانات خود برای کمک رسانی به این کشور در راستای عبور از پیامدهای بحران کنونی استفاده کند.

وزیر خارجه سوریه برای مجروحان انفجار بندر بیروت طلب شفای عاجل کرد.

شربل وهبه نیز از موضع گیری برادرانه سوریه در قبال این انفجار ابراز قدردانی کرده و گفت: این موضع گیری بیانگر ماهیت روابط میان دو ملت برادر و دوست است.

اکثر سران کشورهای جهان با ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان، آمادگی خود را برای کمک رسانی به این کشور برای عبور از بحران انفجار مهیب بیروت اعلام کرده اند.

آخرین تلفات انفجار لبنان: ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی

آخرین آمار تلفات انفجار بیروت ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار مجروح گزارش شده است.


پیام روحانی به رئیس‌جمهور لبنان: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان حادثه بیروت است

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به همتای لبنانی خود با ابراز تأثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد.

الکاظمی در تماس تلفنی با دیاب: عراق یک فروند هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال می‌کند

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در تماس تلفنی خود با «حسان دیاب» همتای لبنانی اش بر حمایت بغداد از بیروت در جریان انفجار روز گذشته بندر این شهر تاکید کرد.

وی گفت: ما به تمام مردم لبنان به دلیل انفجار روز گشته که باعث جان باختن تعدادی از آنها و مجروحیت تعدادی دیگر شد تسلیت می‌گوئیم.

الکاظمی هم چنین بیان کرد: عراق لحظه‌ای از حمایت از لبنان در برابر این درد و رنج تعلل نخواهد کرد و دولت عراق تصمیم گرفته است یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی فوری به لبنان ارسال کند.

حسان دیاب نیز از نخست وزیر عراق به دلیل حمایت از بیروت در شرایط کنونی قدردانی و اعلام کرد که موضع گیری های عراق در راستای منافع لبنان و ملت این کشور است.

بسیاری از کشورهای جهان از آمادگی خود برای کمک رسانی به لبنان بعد از وقوع این انفجار خبر داده اند.

جنبش حماس: لبنان از این بحران نیز با اراده ملت خود عبور خواهد کرد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از دولت و ملت لبنان در برابر پیامدهای انفجار صورت گرفته در بندر بیروت اعلام کرد.

جنبش حماس هم چنین اضافه کرد که ملت و دولت لبنان از این بحران عبور خواهد کرد و محاصره اعمال شده علیه کشور را شکست می‌دهد. لبنان با کمک خداوند با قدرت و اتحاد بیشتری در سایه ایمان و اراده ملتش بازمی گردد.

همچنین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با مقامات ارشد لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و حادثه انفجار در بیروت را تسلیت گفت.

وی افزود: مطمئناً لبنان از بحران کنونی و رنج‌های حاصل از آن عبور خواهد کرد.

نماینده حماس در لبنان نیز از فلسطینی‌های ساکن در اردوگاه‌های لبنان درخواست کرد، وظیفه برادرانه خود در قبال مردم لبنان را انجام بدهند و با مراجعه به مراکز مربوطه، خون اهدا کنند.

مقام سابق امنیت ملی آمریکا: اظهارات ترامپ درباره «انفجار بیروت» غیرمسئولانه است

«برت مک‌گورک»، مقام امنیت ملی سابق آمریکا ادعاهای اخیر ترامپ درباره انفجار روز گذشته و حمله به بندر بیروت رد کرد.

این مقام سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارنظر ترامپ گفت: اظهارنظر ترامپ درباره حادثه بیروت درحالی که صدها نفر مفقود شده و یا صدها نفر دیگر تحت مداوا قرار دارند، غیرمسئولانه است.

مک‌گورک در ادامه از وزارت دفاع آمریکا خواسته است تا خیلی زود گندکاری ترامپ را رفع و رجوع کند.

علاوه بر مک گورک، همچنین «والتر شاب» از مدیران سابق کارکنان دولت آمریکا از مقامات این کشور خواسته است تا زمانی که اطلاعات موثق درباره این حادثه منتشر نشده است از گمانه‌زنی خودداری کنند.

والتر شاب در عین حال گفت: ترامپ «منبع موثقی» درباره انفجار اخیر بیروت نیست.

ماکرون  فردا پنجشنبه به لبنان سفر می‌کند

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه برای بررسی انفجار بیروت به لبنان سفر می‌کند.

این خبر از سوی منابع کاخ الیزه اعلام شده است. 

ماکرون روز گذشته بعد از وقوع انفجارهای بیروت، با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفتگو کرده بود.

یکی از مسئولان دفاع شهری لبنان:ما با اجساد سوخته شده و مردم دفن شده روبرو هستیم

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: آتش در محل انفجار در بندر بیروت هرازگاهی زبانه می کشد و عملیات جستجوی مفقودان همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر حسین کریم از مسئولان دفاع شهری لبنان اعلام کرد: کشتی هایی بودند که بار تخلیه می کردند و شواهد می گوید که اجسادی باید داخل این کشتی ها باشد. مناطقی است که ما هنوز به آن نرسیده ایم و در راستای گشودن راهی برای رسیدن به این مناطق هستیم.

وی افزود: ما به تجهیزات سنگین برای برداشتن آوارهای بزرگ نیاز داریم. برخی از مردم  زیر خاک دفن شده اند و اجسادی به نظر من در آبها هستند. طی روزهای آتی با کشف اجساد شاهد فجایع و مصائبی خواهیم بود.

حسین کریم گفت: ما از لحظه انفجار با توجه به شدت آن به سرعت با تمام امکانات خود وارد عمل شدیم. ما در حال خارج کردن اجساد سوخته شده و تکه تکه شده هستیم.

حامیان جریان حریری با سنگ به مردم در بیروت حمله کردند

منابع لبنانی از حمله طرفداران جریان المستقبل به افرادی که به آسیب دیدگان از انفجار روز گذشته بیروت کمک می کنند، خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ طرفداران جریان المستقبل سعد حریری، اقدام به ضرب و شتم و پرتاب سنگ به سوی افراد از جمله کسانی که به یاری آسیب دیدگان شتافته اند، می کنند.

لازم به ذکر است کاروان سعد حریری از سوی مردم معترض به بازدید وی از بندر بیروت مورد اعتراض قرار گرفته بود.

منابع لبنانی از حمله طرفداران جریان المستقبل به افرادی که به آسیب دیدگان از انفجار روز گذشته بیروت کمک می کنند، خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ طرفداران جریان المستقبل سعد حریری، اقدام به ضرب و شتم و پرتاب سنگ به سوی افراد از جمله کسانی که به یاری آسیب دیدگان شتافته اند، می کنند.

لازم به ذکر است کاروان سعد حریری از سوی مردم معترض به بازدید وی از بندر بیروت مورد اعتراض قرار گرفته بود.

 پس از بازدید از بندر بیروت؛ معترضان با بطری آب معدنی به سعد حریری حمله کردند

سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان، پس از بازدیدی که از بندر بیروت به عمل آورد از سوی معترضان مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کاروان حامل سعد حریری با بطری آب معدنی از سوی معترضان به بازدیدش از بندر بیروت، هدف حمله قرار گرفت.

این در حالی است که وی هنگام بازدید از بندر بیروت گفت: همه باید به مسئولیت خود عمل کنند. هر که در این موضوع دخالت دارد باید مسئولیت پذیر بوده و مورد بازخواست قرار گیرد.

وی درباره استعفای فراکسیون پارلمانی جریان المستقبل در پارلمان لبنان هم اعلام کرد: هنوز بحثی نشده است.

حریری گفت: لبنان باید برای تحقیق در انفجار به دوستان در خارج متوسل شود. این دولت مسئول آنچه روز گذشته رخ داد، است. دیروز آنها بیروت را کشتند.

وی درباره نتایج دادگاه ترور رفیق حریری هم اعلام کرد: نمی دانم درباره این موضوع چه رخ می دهد و تصمیمی گرفته نشده است.

شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۱۳ نفر رسید

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۱۳ نفر و شمار زخمی شدگان به ۴ هزار نفر رسیده است.

روند تحقیقات درباره انفجار بیروت ۵ روزه تمام خواهد شد

«محمد فهمی» وزیر کشور لبنان گفت: تحقیق درمورد انفجار بندر بیروت شفاف خواهد بود و ۵ روز به طول خواهد انجامید و مسئول آن مجازات خواهد شد.  اقامت اجباری به مثابه ممنوعیت سفر هر فردی است که در پرونده انفجار بیروت دست دارد. اگر نتوانیم مورد بازخواست قرار دهیم، به خانه می رویم.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به سوالی درباره درخواستها برای انجام تحقیق بین المللی در پرونده بیروت گفت: ما صلاحیت لازم را داریم. نیازی به تحقیقات بین المللی نداریم.

پمپئو و نخست وزیر لبنان تلفنی رایزنی کردند

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه به صورت تلفنی با «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان پیرامون حادثه انفجار دیروز در بندر بیروت گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر خارجه آمریکا با اتخاذ ژست عوام‌فریبانه همیشگی کشورش در گفتگو با نخست وزیر لبنان ادعا کرد که واشنگتن آماده هرگونه کمکی به بیروت است!

نخست‌وزیر لبنان نیز در این گفتگو با برشمردن میزان خسارت های وارده اطمینان داد که تحقیقات برای یافتن علت انفجار بندر بیروت آغاز شده و تأکید کرد که مسئولان این حادثه محاکمه خواهند شد.

بازداشت خانگی افراد دخیل در پرونده انفجار بیروت

غاده شریم وزیر مهاجرت لبنان اعلام کرد: همه افراد دخیل در پرونده از سال ۲۰۱۴ تاکنون تحت حبس خانگی قرار خواهند گرفت. ارتش لبنان در تحقیقات خود نام مسئولان در پرونده بندر بیروت را اعلام خواهد کرد.

رمزی مشرفیه وزیر امور اجتماعی لبنان هم پس از پایان جلسه در کاخ بعبدا گفت: همه مسئولان دخیل در پرونده نیترات، بدون استثنا اعم از وزیران و روسای دولت و نه اسامی مشخصی، تحت بازداشت خانگی قرار خواهند گرفت.

مصوبات مهم کابینه لبنان

خبرنگار النشره در کاخ بعبدا اعلام کرد که کابینه این کشور اعلام وضعیت فوق العاده به مدت دو هفته در بیروت را تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش؛ کابینه بدون اعتراض هیچ یک از وزرا، اعلام وضعیت اضطراری را تصویب کرد.

برخی منابع به النشره اعلام کردند که همچنین کابینه لبنان مصوب کرده است که هر فردی که به پرونده مواد انفجاری از سال ۲۰۱۴ تا تاریخ انفجار مربوط است، تحت بازداشت خانگی قرار می گیرد.

از مصوبات کابینه همچنین می توان به اسکان دادن آوارگان به طور موقت در مدارس، رایزنی با همه کشورها و سفارتخانه های آنها برای کمک، تشکیل تیم بحران برای پیگیری تبعات انفجار بندر بیروت، اعلام حالت فوق العاده به مدت دو هفته در بیروت،اختصاص بوده به بیمارستانها برای پوشش هزینه زخمی شدگان انفجار، مکلف شدن ارتش برای انجام برآورد از خسارات و احداث ۴ بیمارستان صحرایی، تشکیل کمیته حقیقت یاب اداری برای کشف علل انفجار و اعلام نتیجه ظرف ۵ روز، اشاره کرد.

از سوی دیگر منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از نشست کابینه این کشور در کاخ بعبدا  به مصوبات کابینه شامل اعلام بیروت به عنوان شهر فاجعه زده، اعلام حالت اضطراری به مدت دو هفته با قابلیت تمدید در بیروت، برعهده گرفتن مسئولیت حفظ امنیت از سوی ارتش و اختصاص اعتبار به بیمارستانها، اشاره کرد و  گفت: هیئت عالی امداد رسانی مکلف به اسکان خانواده هایی که منازل آنها قابل سکونت نیست، شد و اینکه مدارس برای اسکان گشوده شود.

شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۳۵ نفر رسید

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۳۵ و زخمی ها به ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

بیانیه ارتش لبنان پس از اعلام حالت فوق العاده ۲ هفته ای در بیروت

ارتش لبنان اولین بیانیه خود را پس از اعلام حالت اضطراری دو هفته ای در بیروت به دنبال انفجار مهیب روز گذشته، اعلام کرد.

ارتش لبنان از شهروندان این کشور خواست که منطقه را تخلیه کنند تا عملیات امداد و نجات و رفع زیانهای ناشی از انفجار به سهولت انجام شود.

همچنین ارتش لبنان از صاحبان منازل و املاک واقع در اطراف منطقه انفجار خواست که به اقدامات اتخاذ شده پایبند باشند و با نیروهای امنیتی موجود در محل نهایت همکاری را داشته باشند.

ارتش لبنان به رسانه های لبنانی و خارجی درباره استفاده از پهپاد در منطقه بیروت هشدار داد و استفاده از آنرا مختل کننده حرکت بالگردهایی که برای خاموش کردن آتش و امداد رسانی در حال فعالیت هستند، دانست.

در بیانیه ارتش لبنان به خانواده قربانیان تسلیت گفته شده و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    انبار ترکید . چیزی نیست گنده تر از اونو داریم . ایشالله بچه های عزیز حزب الله سالم باشن
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      73 46
      سعد حریری تاریخ مصرفش تمام شده و ال سعود تصمیم گرفته او را بکشد و جنایت را با همکاری امریکا به گردن حزب الله بیاندازد تا از اب گل الود ماهی بگیرد
    • قریشی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      36 19
      شیر مادرت حلالت، اینها هر چه باشند خداوندی بزرگتر با دستی قدرتمند تر پشت سر مجاهدان حزب الله حاضر است . زمانی حزب الله اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون راند که تنها سلاحهای سبک در اختیار داشت، الان که صدها هزار موشک برد بلند در اختیار دارد تمام نقشهای اصلی جهانی را تعیین می کند .
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      31 9
      چرا صهیونیست ها اعلام کردند کار انها نیست ؟ انها از ابعاد حادثه چه خبر داشتند ؟
    • ساسان IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      29 6
      اگه کار اسرائیل نبوده باشه و ناشی از انفجار نیترات انبار شده باشه مسئولان بنادر خودمون باید درس بگیرن و پیشگیری کنن
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      21 50
      زدن چه زدنی دمشون گرم. انتقام این شخم خوردنو قراره چند قرن بعد بگیرید؟
    • نیکتا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      13 31
      نگران سید حسنیم. یه خبری، چیزی
    • حامد IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      12 24
      نفرمائید قربان ، بچه های حزب الله توی کوه و کمر سربریده شدند که در کاشانه شون خم به ابروی مسلمین و مسیحیان و حتی یهودیان نیاد . گنده تر از جان بیگناه چیه ؟!! مشرق هم (((2))) انفجار رو یک انفجار بزرگ عنوان می کنه !! چرا ؟؟ دست کم ویدئوی بچه های هلال احمر لبنان گویاست (( اول یک موشک از سمت دریا میاد ، یک انفجار کوچک داریم ، بعد دپوی مهمات توقیف شده (بدست برجامی ها و توافق گرهای لبنانی) منفجر می شه ))----- کلمات بار و سندیت دارند
    • US ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      31 48
      معنی انتقام سخت رو فهمیدید یا باز هم لازمه؟
    • س US ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      12 19
      چته؟؟؟؟؟ چی رو به چی ربط میدی؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      41 20
      مرگ بر آمریکا و مرگ بر وطن فروشان تعصبی و نادان که هنوز صلاح خود را در دوستی با غربی های مستکبر می بینند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      17 8
      اینها نتیجه مسامحه و عقب نشینی جبهه مقاومت است که روز به روز بر جسارت اسرائیل در انجام خرابکاری اضافه میشه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 4
      باز هم سیمپسون ها و انفجار بیروت
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      8 2
      من اونجا بلال می فروختم. انفجاری اتفاق نیفتاد. جهیزیه ی دختر یکی از دوستان بود که به خاطر ترکیدن پیک نیک سوخت. خدا لعنت کنه ضدانقلابو :)
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      0 4
      جواب نیکتا ۰۰۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ نترس سیدحسن اصلا لبنان نیست معلوم نیست کجاست
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    83 17
    گفته شده به خاطر انفجار در انبار مواد محترقه بوده اما انفجارش بیشتر شبیه انفجار بمب اتمی با اورانیوم ضعیف شدس!
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      42 10
      مخزن نیترات بود
    • DE ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      23 9
      من دود سفید دیدم فک کردم، انفجار سوخت جامد موشکه...داخل رزمایش سپاه دیدید ؟ که دود سوخت جامد از ته موشک بزنه بیرون ...من اول اونجوری فکر کردم که مخزن های سوخت جامد ترکیده ولی بعد فهمیدم چنتا پمپ بنزین و کپسول نیترات برای مواد محترقه ترکیده... ببین این نفجار 100 درصد مشکوکه...یک روز قبل سخنرانی سید حسن نصرالله بعد از اتفاقات لب مرز این انفجار رخ داده...به نظرم بعد از این اتفاق بدخواه های حزب الله میگن سلاح های حزب الله علیه مردم استفاده شده و یا اسراییل حمله کرده و ازش سواستفاده میکنن...به نظرم این انفجار خراب کاری ...
    • KiAŊ IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      35 2
      مشخصه خرابڪاریه .. دارم فڪرمیڪنم بدبخت اونیڪه قرارِ این غلطه اضافرو گردن بگیره بگه من ڪردم ! خدا به دادش برسه .
    • GB ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      12 3
      تری نیترو تولوئن یا به عبارتی تی ان تی. یکی از مشتقات شدیدا خطرناک نیترات. شدت انفجار نشون میده انباری از تی ان تی ذخیره شده گویا منفجر شده
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      8 9
      خیر. تا جایی که نیدونم انبار نگهداری سدیم نیترات و مواد منفجر وزارت دفاع لبنانه نه حزب الله
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      23 2
      کارشناس های همه چی دون به صف شدن
  • بیسیمچی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    48 42
    وقتی دشمن از تابستون داغ زیاده گویی می کنه بایستی منتظر این چنین وقایع تلخی باشیم. اما دشمن باید بدونه هر حرکتی با ضربه متقابل پاسخ داده خواهد شد ان شاالله
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      51 27
      فعلا تو آمریکا تابستون داغ داریم هر روز ی انفجار و ی آتیش سوزی خخخخخ
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      47 20
      آمریکا نه،ایالات محترقه (منفجره)!!!خخخخخ
    • GB ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      7 10
      نه حادثه بوده اینطور که من از منابع رسمی دنبال میکنم.
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      37 15
      اگه تو ایالات متحده تابستون داغه پس تو ایران جهنمه
    • احمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      11 15
      اگر نوشتی تو ایران جهنه: بله! نتیجه انتخاب امثال تو هست/ اما تو آمریکا وقایع متفاوت هست. 11 کشتی و ناو جنگی منفجر بشن/ قطار با کلی مسافر از ریل خارج بشه/ انفجارهای متوالی/ اینا دیگ چیزی نیس که بشه کتمان کرد/ عاشق آمریکا هم که باشی باید صدای مردم آمریکا علیه دولتش رو بشنوی و ببینی/ یه به جای ایران اینترنشنال یه خورد cnn ببین به نظرم!
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 2
      نتیجه انتخاب مجلس جهادیه
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    19 1
    دود اول مثل یه کره بود بعد تبدیل به یه حلقه شد
  • فرزند ایران IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    16 2
    این قضیه انفجارها داره جهانی میشه
  • اصلاح طلب سابق IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    32 1
    انفجار دو مرحله ای بوده! در واقع انفجار اولی جاشنی انفجار دوم عمل کرده مثل انفجارات زنجیره ای .....می تونه انفجار یک بمب خلا یا حرارتی هواسوز باشه
    • madman IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      5 14
      اصلاح طلب خودش چه تحفه اییه که سابقش چی باشه
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      7 1
      انفجار کوچک اول پوشش انفجار عامدانه دوم و بزرگ است در فیلمهای ارسالی شاهدان عینی پرتاب شی چرخان بسمت محل انفجار اصلی و متعاقب آن انفجار عظیم ثبت شده
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    16 12
    ممکنه همینیکه درلحظه اول فیلمبرداری کرده جز خرابکارها باشه
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      32 14
      سر قضیه ی هواپیما هم همینو می گفتید. رو که نیست. سنگ پای قزوینه.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    16 36
    خوشحال باشیم یا ناراحت
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      19 10
      اگه صهیونیست تشریف دارین خوشحال باشین اگرم که آدم هستین ناراحت
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      9 11
      خبر مرگت !!
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      10 2
      ناراحت باش داداش.دو قرون ته گنجه مونده بود اونم میدیم واسه بازسازی بیروت.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    45 38
    صهیونیست های حرامزاده ازترس انتقام حزب الله مقتدر لبنان ،سریعا گفتن کاراونا نبوده!!!خخخخخخخخخخخ سگان وحشی زنجیری کثیف!!!
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      28 9
      چند ساله تو کف انتقام گرفتن موندید؟خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
    • US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      34 14
      حاجی نصف بیروت تبدیل شد به خرابه. انتقام چی؟ کشک چی؟ یه ترقه پرت میکنن اون ور مرز دو نفر میمیره میگن اسرائیلو ترکوندیم. خخخ خ خ خ خخ خ
    • DE ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      25 2
      خودتو گول نزن. اگر میترسیدن که نمیترکوندن. ضمنا حالا که شمایدونی دارن دروغ میگن، پس انتقام بگیر ببینم جرات دارید یا فقط حرف بلدید بزنید!!!
    • حسین IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      10 15
      خدا را شاکریم که آب خوش از گلوی این لبنانی ها پایین نره
  • روزنامه نگار IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    56 3
    یادمه حزب الله چند ماه پیش در صورت حمله اسراییل به لبنان تهدید به زدن مخازن آمونیاک اسراییل کرد الان دقیقا برعکس اون رخ داده به نظرم کار اسراییل هست
    • DE ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      29 3
      ما فقط حرف میزنیم. اونا فقط عمل میکنند تازه بعدشم انکار میکنند.
  • نیکتا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    66 28
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      6 11
      بله مرگ بر اسرائیل ولی عمرا کار اسرائیل باشه
  • 1 IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    18 4
    هرجا این گروه هستن خراب شده اون کشور
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    15 1
    کار اسرائیل و امریکاست
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    32 4
    تل آویو : کار ما نیست !!!!!!! کار خود سگ پدرشه
  • بهنام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    32 22
    ای خدا یه بمب بزنن حزب الله این طوری نابود کنن
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      7 12
      چرت نگو داداش
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 12
      ببند حرامزاده
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 6
      خودتو نابود کنن وحشی روانی کیس بستری هستی قشنگ
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    5 14
    بیروت اکثرا مسیحی نشینه، قاعدتا ربطی به حزب الله نداره
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    8 0
    در تصویر انفجار مواد آتش بازی کاملا مشخصه و بعد از اون یه انفجار بزرگ و مهیب. که برای مخازن بزرگی از نیترات هست. منم احتمال خرابکاری رو منتفی نمیدونم ولی کمه این احتمال.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    8 8
    پس میگن کار حزب الله ایران بوده که دادگاه افشایی ترور رفیق حریری برگزار نشه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    11 2
    بخدا از اینکه اسراییل را بی جواب میزاریم دارم دق میکنم
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 20
    انشالله به زودی انتقام میگیریم
  • جاویدایران NL ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 9
    هدف سرنگون کردن دولت لبنان و به هم زدن نظم دولتی وحکومتی در لبنان هست، میخوان نظمی که حزب الله هم حق خودش رو در دولت لبنان داره رو برهم بزنن. همه این مسائل زیر سر امریکا و اسرائیله، همونطورکه خودشون رفیق حریری رو ترور کردن انداختن گردن حزب الله تا فشار وارد کنن به سوریه و حزب الله. اینها بی شرفیشون مرز نداره. ما باید دارای سلاح اتمی بشیم چون در دنیا قانون جنگل حاکم هست.
  • CA ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 15
    جنایت دیگر از مثلث عبری عربی غربی. شبیه انفجار اتمی بود.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 4
    شاید سلاح جدید اسرائیل باشد که قصد داشته ترمز تهدیدهای اخیر حزب ا.‌‌... را بکشد.
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 5
    کار شما هم باشه چیزی نمیگن صبر راه بردی کلا جان ما ازش نداره شما حرامزاده ها فقط ارزش دارید
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 11
    الانه که همه میریزن اینجا که کار اسرائیل بوده!!!خخخخخخخ
  • DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 3
    دود سفید و گرد به خاطر رطوبت بالای هواست که بعد از انفجار گرم میشه ولی اسرائیلی ها هم از موذی گری شان فقط بلدند سکوت کنند و فکر می‌کنند دنیا را به لرزش در می‌آورند با این سکوتشان. هر چند بابت انفجار و آتش‌سوزی های آمریکا هم سکوت کردند!!
  • Mohammad Reza US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 5
    آقای ظریف بجای چرت پرت گویی، تو هم باید با صدا و پیغامی محکم مثل امریکای ها بگوی که با دقت این حادثه مشکوک را با جدیت رصد میکنی، هر چند انتظار اینچنین شهامتهای از تو و این دولت ذلیل وقت تلف کردن است، ولی حدعقل ادایش را در بیاور که ما هم در ایران وزیر اموره خارجه داریم هر چند که همه میدانند شماها چقدر بی عرضه و سیب زمینی تشریف دارید.
  • بیسیمچی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 10
    خیلی باید ساده و کوته فکر باشیم تا از کنار هم قرار گرفتن انفجارها و آتش سوزی های در کشورهای محور مقاومت من جمله ایران عراق و لبنان و دیگر سو در امریکا و اسراییل، به این نتیجه نرسیم که انفجار شبه اتمی بیروت کار دشمن است. دشمنی که هر روز بر جسارت و توحش خود اضافه می کند.
  • DE ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 8
    امریکا بخاطر پیشبرد اهدافش یا بمباران میکنه و یا بمب گذاری . اینجا هم مطمئناً امریکاییها سهیم هستند .
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 1
    مسئول لبنانی: انفجار بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده است. نیترات آمونیوم معمولا به عنوان سوخت موشک استفاده می شود. احتمالا انفجار کار اسرائیل است.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      17 6
      بیسواد نیترات آمونیوم کوده برا کشاورزی استفاده میشه
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 0
    اصلا این سال ۲۰۲۰ سال شری است . من از همان اولش که کرونا آمد گفتم
  • تنبل موشکاف IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 9
    سعد حریری مشغول زدن کوکائین بوده که،،،، ناگهان انفجار مهیبی در طرف دیگر شهر، تمام نشءگی که او با مرارت فراوان حاصل کرده بود را مضمحل کرد.
  • حامد DE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 16
    کار ما نیست ؟ هفته پیش شما جلسه نداشتید با آمریکایی ها که وارد اقدام نظامی مشترک بشید ؟ اصلا کار هر کی هست ، ما قول داده بودیم از مریخ هم ما رو بزنند ما اسرائیل رو بزنیم . به قول رفیق آمریکا نشین مصی الی نجات : حالا بچرخ تا بچرخیم
  • مرضیه ایران IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    14 14
    یا کار اسراییله یا کار آمریکا این دو هم کلا یکی ان
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 8
    حسن نصرالله گفته بود بمب اتم داره . اما نه در بیروت در مخازن حیفا .
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    26 0
    انبار مواد منفجره چرا تو شهر گذاشتن خدا عقل بدهد
  • Vahid IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    16 2
    خب به ما چه
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 4
      اگه به تو چه پس چرا میای میخونی؟
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    13 11
    بیاد بیاورید چند روز پیش سر زده رئیس ستاد ارتش امریکا از اسرائیل دیدن کرد و حالا یک انفجار شبه اتمی پایتخت لبنان رو نابود کرد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 2
    قرن بیستم در 1918 آنفولانزای اسپانیای رو تکثیر کردن از اسپانیا توسط.... و جنگ جهانی راه انداختن با همین مدل ترقه بازیها. خدا دست این شیاطین رو قطع کنه که دارن کپی پیست می کنند تو قرن بیست و یک.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    25 1
    چقدر دانشمند انفجار شناسی داریم در قسمت نظرات گویی سالهاست از نزدیک شاهد چنین انفجاراتی بودند و این حادثه رو انفجار اورانیم ضعیف شده میخوانند که نشان از ضعف شدید سواد نظامی و گرفتن علم ناقض از روی زیاده روی در دیدن فیلم و سریال است. دانشمندان عزیز هر گردی گردو نیست، هر انفجار قارچی شکلی انفجار اتمی نیست.
  • US ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    45 17
    انبار موشکهای حزب الله ترکید .
    • مرتضی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      9 22
      هیچ وقت حزب الله انبارش را روی زمین و توی بندر نمی ذاره خیالت راحت مگر عقلش به اندازه امثال توست
  • اهوازی IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    12 9
    این یک سناریو و دسیسه س که بیندازند گردن حزب الله و بعد ایران...میخواهند حزب الله را خلع سلاح و یا منحل کرده و دشمنی اعراب با ایران را گسترده کنند
  • تنبل IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 4
    ما هم هم شبیه این انفجار را داشتیم در قطار باری نیشابور که داشت نیترات آمونیوم حمل می‌کرد.
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    29 0
    "اتصال برق علت احتمالی انفجار" شایدم انفجار کپسول گاز دلیلش بوده!!
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 18
    اهمیت انتخابات آمریکا برای ترامپ+تنفس مصنوعی نتانیاهو از اوضاع بحرانی داخلی و نجات از انتقام حزب الله+غربگرایان به این راحتیها بیخیال انتخابات۱۴۰۰ ایران نمیشوند با وجود نتیجه حکومت داغون دولت تدبیر+سخنرانی روشنگرانه امام خامنه ای و سید حسن نصرالله که قرار بود دوروز دیگه انجام بشه+ضربه به محور مقاومت علی الخصوص ترور سید حسن نصرالله از طریق فلج همه جانبه لبنان+فیلمی که در ان بلافاصله بعد از پرتاب شئ مشکوک انفجار اصلی صورت میگیرد+ اهمال مسئولان بندری و شهری بیروت و سازمان امنیت لبنان در نگهداری ۵۰ یا ۶۰ تن نیترات آمونیوم مکشوفز از یک کشتی در چهار پنج سال قبل در سوله ای نزدیک بندر و انبار مواد محترقه+پرواز هواپیماهای شناساییP8 وP3 آمریکایی بر فراز بند بیروت قبل وحین وپس از انفجار+خط خبری جریان رسانه ای صهیونیسم در مقصر جلوه دادن حزب الله و ایران+انجام کار ناتمام مزاحمت برای هواپیمای ماهان در ایجاد شوک برای آشوب در ایران+مواردی دیگری که در چند روز اینده در همین راستا معلوم میشود را در نظر بگیرید به نتیجه خواهید رسید انفجار کار کیست و با چه اهدافی
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 1
    شبیه انفجار قارچی شکل اتمی بود خدا به خیر کنه خدا رحمتشون کنه
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    27 0
    هر روز خبر ها بدتر از روز قبل میشه میایم به کرونا عادت کنیم دوره انفجار ها میرسه ! جدیدا دنیا خیلی داره منفجر میشه حالا یا عامل انسانی یا موشکی گرما ...
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    12 15
    ترامپ حرومی اعلام کرده چند دقیقه پیش، که این فاجعه حمله بوده و ژنرالهای ما گفتن حادثه نبوده. سرنخ رو از حرفش بگیرین برین تا ته.
  • حسین IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    24 3
    اگ جز اسراییل کار یکی دیگ با شه من اسممو عوض میکنم...همیشه یادتون باشه این فاجعه کوچیکه قراره فاجعه ی بزرگتری اتفاق بیفته...اول نگاه مردم جهان رو به یه موضوع معطوف میکنن بعدش تو یه جای دیگ یه غلط دیگه ای میکنن.این استراتژیک فقط کار اسراییل و آمریکاست.لبنان عزیز تسلیت و روح عزیزان از دست رفته در آرامش و مغفرت.آید شفا برای مصدومان آن شاءالله.یاعلی
    • raya IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 22
      منم همونقدر اطمینان دارم این موضوع فقط یه حادثه بوده و اسراییل از این غلطا نمیکنه چون رویه لبه ی تیغه البته انشالله که کار اسراییل هست و ما هم یکم موشکامونو امتحان میکنیم البته اون چن صد هزارتایی ک تاریخشون داره میگذره (:
  • کرامت سلیمی FR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 15
    انفجار 14 مرداد 99 دقیقا" شبیه انفجاریست که به دروغ ان را انفجار اتمی وانمود می کنند. در هر انفجاری قارچ به وجود می اید و هرچه مقدار مواد منفجره بیشتر باشد قارچ بزرگتری به وجود می اید و تا ارتفاع بالاتری می رود. دلیل تلفات بیشتر در هیروشیما و ناکازاکی این بود که جنس خانه های انها از پلاستیک و چوب بود و گسترش یافت و مردم بیچاره راه فراری نداشتند. شاید استاندار بیروت با یاداوری هیروشیما و ناکازاکی به این شکل به وجود بمب اتمی طعنه می زند و ان را زیر سوال می برد.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      6 0
      برادر من - مواد نایلونی و پلاستیک در جنگ کره یعنی دهه 50 میلادی تازه اختراع شد
  • کرامت سلیمی FR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 38
    انفجار 14 مرداد بیروت یک فرصت مناسب برای رسانه هاست تا یک حقیقت را فاش نمایند و ملتها را از جهل و بی خبری و اطلاعات غلط نجات دهند. شما خبرنگاران و اصحاب رسانه اجازه ندهید دروغ سلاح اتمی در باورها بماند. در واقع می توان تعریف جدیدی از فرد احمق ارائه داد: احمق کسی است که حقیقت را می بیند اما باز هم دروغها را باور دارد. برای رسانه ها مقاله ای در باره دروغ بودن وجود سلاح اتمی را فرستادم اما همه به دلایلی ان را منتشر نکردند که شاید یکی از این دلایل عدم باور مطالب بنده باشد و یا اینکه می خواهند یک سری خطوط قرمز را رعایت کنند. . در 14 مرداد 99 انفجاری در بیروت رخ داد که دقیقا" شبیه انفجاریست که ان را به دروغ انفجار اتمی وانمود می کنند. خواهش می کنم دو عکس مقایسه ای در سایت زیر را ببینید و به رسانه هایی که می شناسید نشان دهید. حتی اگر مطالب بنده را باور نداشته باشند. قضاوت با انها یک عکس کاملا" استثنایی و کم نظیر . ذهنیت افرادی مثل شما و دوستانتان در مورد این مطلب برای بنده بسیار مهم می باشد. چون مطالب سایت و همچنین نوشته های خودتان نشان از این دارد که به روش و عملکرد خودتان اعتقاد کامل دارید و شهامت حرف زدن و انتقاد را هم دارید. https://b2n.ir/975054 اگر دقت نماییم شکل انفجار هیروشیما و بیروت دقیقا" شبیه هم است. با استناد به عکسها و فیلمهای همین انفجار به راحتی می توانید دروغ بودن سلاح اتمی را فاش نمایید و باور ها را از این دروغ بزرگ پاک نمایید. در عین حال خودتان این اظهار نظرها را تفسیر کنید. سخنگوی دولت: برجام کارکرد خود را از دست داده؛ مقصر آن هم ترامپ است!/ ظریف: کلینتونِ دموکرات هم رای می‌آورد آمریکا از برجام خارج می‌شد! ایا این اظهار نظر های متناقض نشان نمی دهد که در موضوع برجام نه اقای روحانی کاره ایست و نه ترامپ. ایا این اظهار نظر ها نشان نمی دهد که ملتهای جهان و مخصوصا" مردم ایران درگیر یک بازی کثیف شده اند. پیروز باشید. https://b2n.ir/975054
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      0 0
      عزیزم انفجار بیروت حدود 1 کیلو تن tnt بود و هیروشیما حدود 15 کیلو تن tnt حالا اونقدر جای تعجب نداره که شکل قارچشون شبیه هم بشه! والا کسی قسم نخورده که تشکیل قارچ فقط مخصوص بمب اتمه:| داداش بهت وحی شده بمب اتم وجود نداره که اینقدر گیر دادی؟
  • حاج اکبر IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 0
    ظاهرا اتصال برق بوده
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      6 0
      پیک نیک بود. بلال های فروش های بیرت شاهدن.
  • ايراني IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    15 0
    ارتش لبنان هم کشتی‌های اطفاء حریق را برای خاموش کردن آتش مشتعل در بدر بیروت به محل حادثه ارسال کرده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شد انفجار در بندر بیروت به‌قدر مهیب بوده است که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده‌اند. شبکه المیادین به نقل از یک نیروی کادر «دفاع مدنی» گزارش داد مه ده‌ها نفر در انفجار بندر بیروت کشته شده‌اند. مشرق تو همه خبرهات حداقل چند غلط املايي يا اشتباه تايپي وجود داره و هميشه تكرار ميشه.تا حالا هم همينجور ادامه داديد.خب عيب بزرگيه براي يك خبرگزاري كه هميشه غلط تايپي داشته باشه.اصلاح كن لطفا
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    32 5
    جانان من اندوه لبنان کشت ما را
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    18 22
    ما که نمردیم از همین امروز بیروت را از اولش هم بهتر می کنیم
    • حیدر کرار IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      7 0
      داداش اگه بسازی برو کرمانشاه رو بساز
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 5
    ای خاک بر سر سعد حریری با این نزدیکانش که عرضه نگهداری از یک بندر رو هم ندارن ...
  • حمید رابعی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 0
    انفجار نیترات آمونیوم و تکرار حادثه قطار نیشابور این بار در بندر بیروت در روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ یک روز پیش از انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور انفجار قطار نیشابور بر اثر انهدام ۷ واگن نیترات آمونیوم رخ داد که در آن بیش از ۳۵۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند که بعضی تلفات حتی در ۲۰ کلیومتری انفجار بود.این حادثه بزرگ‌ترین سانحه راه‌آهن در ایران و به نوعی یکی از بدترین حوادث ریلی رخ‌داده در دنیا بود. عصر دیروز نیز نیترات آمونیوم دوباره خبر ساز شد و بزرگترین انفجار تاریخ بیروت را رقم زد به گونه ای که نیمی از این شهر تاریخی و مهم به خرابه تبدیل شده و خبرنگاران تصاویری شبیه صحنه های انفجار اتمی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی را مخابره میکنند . انفجاری که تا کنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰۰ زخمی را به دنبال خود داشته است حادثهٔ قطار نیشابور در روزگاری اتفاق افتاد که خبری از فضای مجازی نبود و مدیران از پاسخ‌گویی طفره رفتند این انفجار به حدی قدرتمند بود که ساکنان محلی تصور می‌کردند زمین لرزه باشد. زلزله شناسان ایرانی در زمان انفجار زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳٫۶ ریشتر را ثبت کردند.اما بلافاصله پس از انفجار بیروت تصاویر و خبرهای گوناگون از این اتفاق مخابره شد و تحلیلهای زیادی از سوی کارشناسان اراه شد اکثر کشته‌شدگان حادثه قطار نیشابور از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز مردمی بودند که برای تماشای تصادف دو قطار با هم آمده بودند. پس از این حادثه، به پیشنهاد شورای شهر مقرر شد آتش‌نشانان کشته شده در این حادثه شهید شمرده شوند. شدت انفجار که معادل ۱۸۰ تن TNT تخمین زده شده‌است به حدی بود که چندین روستای اطراف آن تخریب شد و صدای مهیب آن در نیشابور و حتی مشهد هم شنیده شد. برخی کارشناسان همان موقع علت انفجار را اطفای نادرست چند ماده ناهمگون و خطرناک از جمله نیترات آمونیوم در کنار هم می‌دانند؛ اما در حادثه بیروت ، اختلاف طرفهای قرارداد باعث شده بود تا ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت توقیف و متعاقب آن این حادثه دردناک اتفاق بیفتد بدیهی است تکرار این حادثه به لحاظ کاربرد فراوان نیترات آمونیوم در صنعت کشاورزی در هر نقطه ای از دنیا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و تدوین پروتوکولهای ایمنی در بنادر و انبارهای گمرک دور از انتظار نیست
  • سیامک بهاءآبادی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 4
    اگر خبر مجتهد و حمد بن خالدالسدیری مبنی بر مرگ چند روز قبل ملک سلمان پادشاه عربستان به سبب جراحی روده بزرگ «نه جراحی کیسه صفرا که 2سال قبل برداشته شده بود»، صحیح باشد، احتمالاً انفجار کالای مشکوک در بندر بیروت، کار سرویس اطلاعاتی سعودی- امریکایکایی- اسرائیلی، برای انحراف افکار جهان عرب از شوک های سیاسی عربستان صورت گرفته است..
  • سسیامک بهاءآبادی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 4
    دوستان! آنفولانزای اسپانیایی 1918م؛ در پایان جنگ جهانی اول عالم گیر شد نه قبل از جنگ! 2- گرفتاری این انفجار؛ اختلال در تأمین مایحتاج مردم لبنان و تبعات آن متوجه دولت حسن دیاب منتسب به حزب الله است.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 5
    با این انفجار و ضعف دولت لبنان که برای پر کردن شکمش حاضره هر امتیازی بده باید بگیم کار محور مقاومت که نقطه ثقلش حزب الله تمام شد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 1
    بالاخره این انتقام سخت کی بود!؟یا اینکه بازهم اشتباه،خطای انسانی وعدم ایمنی بوده!؟یا خرابکاری حملات تلافی جویانه!؟وقتی حکومتها ودولتها ازنوع صلح طلب ومخالف جنگ باشند،نتیجه اش فقط خرابکاری وجنگهای نیابتی هست چون ازجنگ رودرو میترسند!؟
  • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 8
    قطعا خون انبوهی از بیگناهان دامن عاملان جنایت را خواهدگرفت.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      6 4
      هر موقع هیروشیما و ناکازاکی گرفت اینم میگیره
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      11 3
      نه تنها هیروشیما و ناکزاکی بلکه ویتنام، قتل مردم بیگناه توسط داعش، خون سردار سلیمانی و سالها ظلم بر مردم مظلوم ایران و ....
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 1
    چه کشوری با ایرانه قوی تر از لبنان؟
    • ... IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 1
      ایران که کلی انفجار داشته میگن آمریکا هم انفجار داشته لبنان هم که این اسرایل امریکا هم کلا یکین میمونه چین
  • کارشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 3
    این همه نیترات امونیوم در لبنان چیکار میکرد. هدف ساخت بمب بوده . ولی به مقصد نرسید. این محموله به دلایلی در گمرک توقیف شده بود
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 10
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر عربستان وهابی مرگ بر وابستگان اجانب داخلی
  • وروجک IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 1
    با سلام ابراز تاسف از این قضیه. هموطنان عزیز در همه مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ورزشی صاحب سبک و کلاس جدای از همه مردم دنیا هستند وقبل از انسان بودن خود سعی در به رخ کشیدن سواد خود در عرصه های گوناگون را دارند باز هم ابراز عقیده هایی را می بینیم و می خوانیم که به عنوان یک انسان برایمان جای بسی شرمساری است. انسانم آرزوست.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 3
    حزب الله بایستی همینطوری انتقام سخت بگیره نه اینکه هی قبلش بگیم انتقام سخت اونوقت سیلی بزنیم برگردیم هواپیمای خودمون رو هم با اون سیلی کوبوندیم زمین ...قبلش باید حساب جاسوس های وا داده داخلی رو می رسیدیم بعد پایگاههای آمریکایی رو اینطوری با خاک یکسان می کردیم تمام پایگاههای آمریکا رو...دیر بجنبیم نوبت بعدی ما هستیم..
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 9
    یکی دیگه میزنه ما باید پولشو بدیم
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 8
      نترس بدبخت گداگشنه حقیر
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    15 3
    روحانی پا نشی بری ویرانی های اونجا را بسازی ما خودمون پول نداریم
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 5
    کار ترامپ کثیف است. خودش هم به طور غیرمستقیم اعتراف کرده است که کار آمریکا است.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 5
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود
  • وروجک IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 1
    چگونه انسانیت زنده بماند در حالی که انسانها آرزوی مرگ برای یکدیگر دارند.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 4
    اگر گلوبالیستها و دموکرات‌ها نبودند نه بیماری کرونا بود نه تظاهرات آمریکا و اروپا و کشتن شدن جرج فلوید و نه آتش سوزی ها و انفجارهای بیروت تمام این حوادث مقدمات و توطئه گلوبالیستها برای ایجاد نظم نوین جهانی است
  • مشرق دقت کن IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 2
    مشرق تو نباید واژه های تل آویو کار ما نبوده رو بنویسی. چون این پیام ها رو به خوانندگانت القاء میکنی که اسرائیل همیشه راستگو و شفاف بوده و از زمان پیدایش نامشروع خود تا الان هر کاری کرده یا نکرده مواضع اش درست و راست بوده! درحالیکه ذات اسرائیل و رژیم آمریکا شیطان مکار و دروغگوست، لذا بُلد کردن حرف اونها جفا به راستگویان است. همه بدانند کسانی که هم اینک به این دو رژیم مشورت راهبردی می دهند کسانی ان که با ادبیات امام و مقاومت و فرهنگ کشورهای عربی کاملا هم ذات ان در حالیکه ممکنه فقط تابعیت رژیم خودشون رو داشته باشن.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 4
    به دلایل زیر این انفجار کار اسراییل است اول پرت کردن حواس مردم جهان از شهادت جرج فلوید دوم اختلال اقتصادی سید حسن نصر... و حزب‌... لبنان جلوگیری از جهش تولید و مسخره کردن شعار امسال رهبری معظم انقلاب چهارم عقب افتادن ترامپ از بایدن در امریکا فرار به جلو صهیونیست از ترس انتقام سخت شیشم شکست برنامه های کنترل کرونا در اروپا و تمایل نامحسوس جوانان.غربی به ولایت مطلقۀ فقیه
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      3 2
      اون که بعله ! تابلویهه که کار خود اسرائیل و آمریکاست. اما دلایل تو دلیل نیست.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      0 3
      واژه شهادت مقدسه برای یه بازیگر پورن استفاده نکنید
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    4 4
    جواب نیکتا ۰۰۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ نترس سیدحسن اصلا لبنان نیست معلوم نیست کجاست
  • کارشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    4 2
    کار هرکی بوده دست مریزاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس