کد خبر 1102202
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در زمینه توافق جامع اقتصادی میان چین و ایران هشدار داد.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکتهای نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکتهای چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله

چرا آمریکا نگران برنامه همکاری ایران و چین است؟

آیا چین و آمریکا به سمت جنگ پیش می‌روند؟

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند.

پامپئو به فاکس‌نیوز گفت: «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی اضافه کرد، تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

استفان بیگن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم چهارشنبه گذشته گفته بود دولت این کشور توافق همکاری ایران و چین را به دقت رصد می‌کند.

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی ۲۵ سال ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد که تقریبا تلاش‌های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 1
    سوال این است؟ چه ارتباطی بین وزیر امور خارجه امریکا و سرکرده افراد بی اطلاعی که پیام فروش جزایر ایران به چینی را ساختند و پخش کردند وجود دارد ؟
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 0
    ملت نفهم نفوذی ها و دشمنان
    • ایرانی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      1 0
      ملت ایران یکی از بهترین‌های جهانه.باوجود خائنین وطن فروش و نفهم های بی وجود داخلی که بهشون اهانت میکنند و امثال پمپ..وه اسراییل و آمریکا و سگهایش مانند عده‌ای دزد دروغگو نیستند وتا پای جان در مقابل این معلوم الحالها می ایستد.
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 0
    آب رو بریز اونجا که میسوزه
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    پمپئو غلط کرد شکر هم خورد!! آقا فس فس نکنین فکر کنین برجامه زود قراردادو ببندین دیگه، 20 دقیقتون تموم شد!!!!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    6 0
    جای چین باشم در یک نیمه شب با یک حمله غافل گیرانه تمام پایگاه ها و ناو های آمریکا رو در دریای چین با خاک یکسان می کنم . تنها راه مقابله با آمریکا همین است
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 4
    وقتی میدنن تیغ تحریم شون برنده تر و کارساز تر از هر زمانی است چرا استفاده نکنند
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 0
    بسوزید از عصابنیت
  • حسین IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    9 0
    پمپئو غلط کرده انشالله با تصویب مجلس زوتر عملیاتی بشه این قرارداد
  • مجید SE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    هرچه زودتر قرارداد امضا کنید البته با تصویب مجلس بزارید امریکا تو این اتیش بسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس