کد خبر 1102134
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
آتش‌سوزی در زاگرس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: تا امروز پنج نفر از عوامل حریق که به طور عمدی و به علت اختلاف شخصی اقدام به آتش سوزی جنگل کردند شناسایی و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

به گزارش مشرق، شیرزاد نجفی، با اشاره به آتش سوزی رخ داده در کوهدشت، اظهار کرد: روز چهارشنبه شاهد آتش سوزی در سطح جنگل‌های کوهدشت بخش کوهنانی بودیم، این آتش سوزی به طور همزمان در پنج نقطه رخ داد.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی گسترده درخیابان فدائیان اسلام

وی با بیان اینکه آتش سوزی اطفا شد، اظهار کرد: اما با توجه به جنگلی بودن عرصه، شیب تند مرتع، کوهستانی بودن منطقه همچنین دمای بالای ۴۵درجه ساعت ۹ صبح پنج شنبه مجدد حریق اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: بلافاصله با تلاش همه عوامل، اعزام بالگرد ، هلی‌بورد افراد و ادوات، کمک بسیج و جوامع محلی موفق به مهار آتش سوزی در شب پنج شنبه شدیم‌.

نجفی ادامه داد: تا امروز  پنج نفر از عوامل حریق که به طور عمدی و به علت اختلاف شخصی اقدام به آتش سوزی جنگل کردند شناسایی و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

وی بیان کرد: در حال پیگیری هستیم تا درصورت دخیل بودن افراد دیگری آنها را نیز تحویل مراجع قضایی بدهیم.

این مقام مسوول عمدی بودن آتش سوزی را محرز دانست و گفت: طبق قانون افرادی که به طور عمده مبادرت به آتش زدن جنگل کنند به سه تا ۷ سال زندان محکوم می‌شوند البته این علاوه بر جریمه مادی است.

نجفی در خصوص میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی نیز گفت: در حال برآورد خسارت وارد شده به جنگل، محیط‌زیست هستیم زیرا باید در صورت وضعیتی که به دادگاه اعلام کرده‌ایم خسارت وارد شده نیز در فرم صورت مجلس مشخص شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    9 1
    به دلیل اختلاف شخصی؟
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    اونهایی که جنگلها رو بخاطر منافع شخصی یشون میسوزنند خدا نسلشون بسوزاند وسلام اگر بدانید یک درخت بلوط چند سال طول کشیده تا شده درخت هیچ وقت این کارو نمکردید...
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 0
    زنده زنده بزارید شون تو کوره اتش تا عبرت سایز مزدوران آمریکا شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس