کد خبر 1102069
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
با ارزش‌ترین باشگاه‌های ورزشی دنیا

باشگاه راگبی دالاس کاوبویز با ارزش‌ترین باشگاه ورزشی دنیا است.

به گزارش مشرق، باشگاه داری ورزشی یکی از پر سودترین تجارت‌های دنیا بوده و هر ساله مدیران و سهامداران درآمدهای هنگفتی بدست می‌آورند. در ادامه گزارش با ارزش‌ترین باشگاه‌های دنیای ورزش را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

ارزشمندترین بازیکنان سری آ

با ارزش‌ترین باشگاه دنیا

باشگاه راگبی دالاس کاوبویز ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و گران قیمت‌ترین باشگاه ورزشی دنیا است. اگر ارزش هر دلار را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم این مبلغ تقریبا معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. موسس این باشگاه "جری جونز" است که در سال ۱۹۸۹ با سرمایه‌ای به ارزش ۱۵۰ میلیون دلاراین باشگاه را تاسیس کرد.

باشگاه بیسبال نیویورک یانکیز دومین باشگاه ورزشی با ارزش دنیا است. این باشگاه ۵ میلیارد ارزش دارد که "خانواده ستینبرنر" در سال ۱۹۷۳ آن را با ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار تاسیس کرده است.

باشگاه بسکتبال نیویورک نیکز در جایگاه سومین باشگاه با ارزش دنیا قرار دارد. موسس آن "شرکت مادیسون" است که در سال ۱۹۹۷ این باشگاه را با ۳۰۰ میلیون دلار تاسیس کرده است. ارزش فعلی این باشگاه بسکتبال ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

چهارمین رتبه این جدول به باشگاه بسکتبال لس آنجلس لیکرز تعلق دارد. ارزش این باشگاه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است. "خانواده جری باس" در سال ۱۹۷۹ آن را با ۲۰ میلیون دلار تاسیس کردند.

باشگاه بسکتبال گلدن استیت وریرز با ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پنجمین باشگاه ورزشی دنیا است. "جو لاکوب" و "پیتر گوبر" این باشگاه را در سال ۲۰۱۰ با سرمایه ۴۵۰ میلیون دلاری تاسیس کردند. آن‌ها در مدت خیلی کوتاهی موفق شدند سود قابل توجهی بدست آورند. استفان کری و کلی تامپسون از ستاره‌های این باشگاه و لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) هستند.

با ارزش‌ترین باشگاه فوتبال دنیا

باشگاه رئال مادرید اسپانیا با ارزش ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان ششمین باشگاه ورزشی و با ارزش‌ترین باشگاه دنیای فوتبال است. کهکشانی‌ها با ۱۳ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

با ارزش‌ترین باشگاه‌های ورزشی دنیا

باشگاه راگبی نیوانگلند پاتریوتز هفتمین باشگاه این جدول است. این باشگاه توسط "رابرت کرافت" در سال ۱۹۹۴ با سرمایه‌ای به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار تاسیس شده است. ارزش فعلی این باشگاه ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است.

باشگاه فوتبال بارسلونا اسپانیا با ارزش ۴ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار رده هشتم این جدول را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد شاخص دنیای فوتبال عضو این باشگاه بوده اند. لیونل مسی، رونالدینیو، فیگو، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا از شاخص‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه هستند.

جایگاه نهم این جدول به باشگاه راگبی نیویورک جاینت اختصاص دارد. ارزش این باشگاه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. "جان مارا" آن را در سال ۱۹۲۵ با سرمایه‌ای به ارزش ۵۰۰ دلار تاسیس کرده است.

باشگاه فوتبال منچستریونایتد دهمین باشگاه ورزشی با ارزش دنیا است. مالک فعلی این باشگاه اعضای "خانواده گلیزر" هستند که در سال ۲۰۰۵ آن را به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کرده اند. در حال حاضر این باشگاه ۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس