کد خبر 1102017
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
دختران آتش به اختیار تهرانی برای ترویج حجاب به میدان آمدند +عکس - کراپ‌شده

با وجود شیوع کرونا و کاهش برنامه‎های فرهنگی، دختران تهرانی با اجرای طرح فرهنگی ترویجی «یک حس خوب ۲» در برخی مناطق پرتردد شهر تهران، اقدام به ارائه خدمات بهداشتی و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر در برخی از خیابان‌های شهر تهران غرفه‌هایی با عنوان «یک حس خوب ۲» راه‌اندازی شده و در این غرفه‌ها جوانان در کنار ارائه خدمات بهداشتی در ایام کرونا، مردم را به عفاف و حجاب ترغیب می‌کنند.

دختران و بانوانی که هم دغدغه سلامت مردم در خصوص تهدید کرونا را دارند و هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت جهادی پیش می‌برند.

 آن‌ها علاوه بر ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی در غرفه‌های یک حس خوب همچون مشاوره پزشکی، ارائه ماسک و سنجش سلامتی به مردم، سعی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استانداردهای پوشش اسلامی دارند و با اهدای یادبودی به بانوان آن‌ها را با فرهنگ اسلامی در عرصه حجاب آشنا می‌کنند.

هدف اصلی از راه‌اندازی غرفه‌های یک حس خوب ۲، ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی در ایام کرونا و ایجاد فضای استدلالی و گفتمانی در حوزه مسائل زنانه و خصوصا عفاف و حجاب است؛ تا جایی که به گفته مسؤولان این حرکت فرهنگی، در غرفه‌ها سعی شده در کنار مسائل بهداشتی، به بازتعریف شکل کار فرهنگی در عرصه  حجاب پرداخته شود تا به نوعی افرادی که استانداردهای پوشش اسلامی را ندارند، با اهمیت عفاف و حجاب آشنا شوند.

همچنین پاسخ به شبهات  حجاب و زنان، ارائه مشاوره مذهبی، دینی، خانوادگی، ارائه کتب دینی، مذهبی، مهارتی و ایجاد فضای با نشاط و احساسی و زیبا برای بانوان و دخترانی که استانداردهای پوشش اسلامی را دارا نیستند، از دیگر اهداف راه‌اندازی غرفه‌های یک حس خوب ۲ در سطح شهر تهران است.

طرح یک حس خوب یک، سال ۹۶ در دو منطقه ۲و ۵ تهران با ۱۰ غرفه کار خود را آغاز کرد و به طور میانگین طی بازه زمانی مشخص بیش از ۵۰ هزار نفر از بانوان در سطح مناطق با طرح به صورت عمومی ارتباط برقرار کرده و در حدود ۹ هزار نفر به صورت خصوصی وارد غرفه­‌های یک حس خوب شدند و با اجزای مختلف طرح همچون خانم مسلمان خارجی، کارشناس، کادر اجرایی، بخش محتوایی ارتباط برقرار کردند.

بر همین اساس، مجریان طرح، بعد از اجرای سال ۹۶، گزارش و طرح مطالعاتی و اجرایی یک حس خوب را برای بسیاری از نهادها، افراد و عناصر فرهنگی کشور ارسال کردند و در عرصه میدانی، ده ها اقتباس از طرح یک حس خوب در سراسر کشور اتفاق افتاد.

غرفه‌های یک حس خوب ۲، در خیابان‌های صادقیه، میدان ونک، روبه‌روی مجتمع کوروش، ضلع شمالی میدان حضرت ولیعصر (عج)، هفت تیر، بوستان دانشجو، خیابان پیروزی، افسریه و نقاط دیگری در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    45 28
    دختران بدحجاب مورد حمایت مسولان هستند و آن دختران ایرانی پاک و با حجاب هرگز
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      52 24
      آری. وقتی به جای بریدن زبان شما به شما گل می دهند باید هم طلبکار شوید. شما بی حجابان دشمنان ملک و ملتید. تنها کسانی که هرگز جنین سقط شده غرق به خون را ندیده اند و یا از آمار وحشتناک نوزادان پیدا شده در سطل زباله خبر ندارند و یا ناله های کودکان طلاق پشت دردهای دادگاه خانواده را نشنیده اند و یا خبری از پرونده های قطور و بی سابقه خیانت و تجاوز و قتلهای عشقی و ناموسی ندارند می توانند وقیحانه بگویند بی حجابی را آزاد کنید! خر چند الان هم عملا حجابی نمانده و کار به تن نمایی کشیده. کشورهایی که بی حجابی را آزاد کردند با مسائلی مثل خیانت و طلاق کنار آمدند و روابط ضربدری و سقط جنین را هم قانونی اعلام کردند.
    • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      16 6
      عمو فکر کنم اشتباه گرفتی این طرف حرف بدی نزده باشما همفکره
    • سرباز IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      12 6
      امان از افراطیون خجالت بکشید ببینید مکتب سلیمانی و رهبری چی میگن به زور نمیشه سر کسی حجاب گذاشت باید فرهنگ سازی کرد دختران با حیا مزدشون رو از خدا میگیرن کمی هم به فکر جذب باشید مشرق ببینیم نظر ما رو میذاری یا نه ببینیم باهات چند چندیم
    • به سرباز IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 2
      گوش ما از این حرفهای شما پره. شما با این حرفها خطوط قرمز شرع را بی رنگ کردید و ما را قورباغه آب پز کردید و مرتب بر ابعاد فساد اخلاقی افزودید. شما کاری جز جری تر کردن اینها نکردید. شما گناه در حامعه اسلامی را آزاد کردید. کجا دین جنین اجازه ای را داده؟ ما خلخالی را می خواهیم. دوره طلایی دهه شصت را که در آن خبری از طلاق و خیانت و قتلهای عشقی و ناموسی و بی حیایی و فحشا و اعتیاد نبود. اگر راه خلخالی راه جهنم است والله بالله تالله آن جهنم از بهشت دروغین شما برتر است.
    • سروش IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 1
      با سلام احترام: چرا افراطیون در غرب گرایی و غربزدگی و برهنگی غربی رو کسی حواسش نیست اما تا یه حرف از دیانت زده میشه طرف گوینده متهم به افراطی گرایی میشه راه حق سخت است و سر بالایی است و به بهشت میرسد و از عرش خدا گذر میکنه راه جهنم سرپایینی است و سرعت انسان را در فرو افتادن در جهالتهای قومیتی تعصبات و خیانت ها و بی ادبی و ها و بدحجابی ها سرعت می بخشد و زیر پای روندگان آن سست است برای آنکه توان بازگشت و توبه را نداشته باشند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    28 7
    مگر شیطان در خدا و توحیدش شک داشت که در مقابل خدا ایستاد؟ مگر الان کسی شکی دارد که کرونا چه خطر بزرگی است. پس چرا تا زور نباشد کمتر کسی ماسک می زند؟ مگر رانندگان شک دارند که قوانین رانندگی یه نفع خوذشان است؟ پس چرا باید حتی برای بسان یک کمربند ایمنی به زور پلیس متوسل شویم؟ مگر معتادان شک دارند که مواد مخذر دشمن جانشان است؟ آنها بهتر از من و شما مضرات کراک و شیشه را می دانند. و مگر حتی یک نفر از این زنان بی حجاب هست که نفهمد و نداند که یک روسری و لباس گشاد غیر بدن نما راخت تر و ایمنتر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است؟ پس کار شما بی منطق است. علم داشتن با عقل داشتن متفاوت است و تا زور نباشد بسباری از مردم به خود و جامعه آگاهانه ضرر می رسانند.
  • محسن IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    12 17
    خیلی نباید به این امر بی حجابی دامن بزنیم و برخورد طبیعی را حفظ کنیم خوب می شود . لیکن ما همش حس ارشادی گرفتیم و اون افراد هم به این امر حساسند، لذا اصلا از این که خارج از دایره اند برایشان امری سخت است. لذا باید عادی باشد تا کم کم خود افراد متنبه شوند.
    • TR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      11 11
      خوب همینکار را با همه مجرمان انجام دهید. از رانندگان متخلف و قاچاقچی و کیف قاپ گرفته تا اختلاس گر. باید خودشان متوجه شوند. کلا پلیس را برداریم.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      13 2
      حجاب یک امر واجب وفرد بدحجاب باید بداند امر واجب خدا را رعایت نمی کند. نباید به جامعه زحمت دهد که امر بمعروف شود وحق الناس دیگر که جوانان را ازراه راست دور کند.!!!
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    16 7
    درود بر شرفشون
  • حسام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    24 4
    درود بر شرف دختران باحجاب و پاک کشور
  • بیسیمچی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    12 13
    به قربان شهید سلیمانی برم که فرمودند ارتباط حزب اللهی با یک بدحجاب یا غیر حزب اللهی موضوعیت دارد‌. به قربان ایشون برم که فرمودند همین بدحجاب ها هم دختران ما هستند. برادرانی که با بغض و کینه و حقد با بدحجاب ها برخورد می کنی و معتقد به برخورد خشن هستید والله از عاقبتتون نگرانم. عاقبت این تندروی ها می شود اکبر گنجی هایی که امام زمان عج الله تعالی فرجه را اوهام خواندند. برادران چرا سلیمانی می شود شهیدی با این عظمت و منو شما هنوز درگیر کثیفی های نفس خودمانیم. فکر نمی کنید این تنگ نظری ها این تکفیرها و قضاوت ها تفاوت امثال من و شما با شهدایی چون سلیمانی عزیز است؟ والله بنده هم حجاب کامل و زیبا را چادر می دانم اما عملکرد خشن من و شما تا حد زیادی موجبات زدگی و فاصله گرفتن جوان ها از مقدسات را فراهم کرده. عزیزانی هم که با یک قول لین و یک کار مقدس فرهنگی می خواهند جذب حداکثری داشته باشند گروهی متحجر و تنگ نظر تیغ کینه در دست گرفته و بر طبل جدایی و دودستگی می کوبند. بس است دیگر اینهمه خود را بر صراط حق دانستن و دیگران را بر باطل. بس است این خوی استکباری و تفرعن که موجب شده هر که من و شمای حزب اللهی را با این رفتار خودبرتر بینی و خود حق پنداری می بیند تهوع بگیرد از هرچه حزب اللهی حقیقی است. بنده تمام قد از این اقدام فرهنگی که در راستای منویات امام خامنه ای عزیز و دقیقا در مسیر مکتب شهید سلیمانی عزیز است دفاع می کنم.
    • TR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      17 12
      اولا در عوض شهید مدافع حرم شهید جواد محمدی هم اعلام کرد من از آن شهدایی هستم که حتما روز قیامت یقه بی حجابها و حامیانشان را می گیرم. همان زمان که سردار سلیمانی آن صحبتها را کردند در پاسخشان نوشتم اگر نوه خودتان برود به عقرب دست بزند می گوید بگذار برود بجه خودم است؟ خودش برود بفهمد عقرب خطرناک است؟ یا بزور دستش را می کشید؟ اگر واقعا این دختران را دوست دارید باید آنها را جهنم و دیگر را از جهنمی شدن به دست آنان نجات دهید. خود را گول نزنید. بزرگان باید با اسلام سنجیده شوند نه اینکه اشتباهات آنان را به اسلام بپندارید. ثانیا نتیجه جذب احمقانه حداکثری را در این چند دهه دیدیم. با جذب حداکثر معتاد را بیمار اعلام کردید و جامعه را غرق اعتیاد کردید. با حذب حداکثری مطبوعات و روزنامه ها را رها کردید تا توهین به اسلام علنی شد. با جذب حداکثری موریانه های نفوذ تا استخوان نظام را جویدند. اسلام هم جاذبه دارد و هم دافعه. ابدا هم قرار نیست خط قرمزهایش را برای جذب شما کم رنگ کند. با همین حرفها جامعه را نابود کردید. شما دلتان برای میکروبها و سلولهای سرطانی اجتماع سوخته نه برای خود بیمار. بدن سالم میکروبها را می کشدذ و بدن ایدزی است که به آنها جذل حداکثری می کند. ثالثا این هم از کارهای شیطان است که می گوید در شک بمان و خودت را حق ندان! اگر خودت را حق ندانی باید بروی حق را پیدا کنی و از آن پیروی کنی. اما این تفکر که هیچ کس نباید خود را حق بداند دقیقا القای شیطان و همان تفکر شکاکیت است در ته آن پلورالیسم است. آیا پیامبران به ما یاد ندادند که دین خدا را حق مطلق بدانیم و سر سورنی از آن کوتاه نیاییم؟
  • ش. AE ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 9
    این صدای بسیج هست خدا قوت دست حیدر کرار بهمراهتون دل حضرت زهرا سلام الله علیها رو شاد کردید
    • محمد IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      1 5
      سلام خیلی از موارد اعلامی درسته منتهی نحوه رفتار اکبر پونز وامثال وی ضربه بدی به روند ارشاد وارد ساخت که دیگر قابل جبران نیست . دیدگاه سردار سلیمانی کاملا درست بود و بهمین دلیل این شهید در دل همه مردم جا داشت. در خاتمه اون پرچم ماه و ستاره چیه؟!!!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    بدحجاب‌ها باید بدانند حجاب بدرد خودشان می‌خورد در دنیا وآخرت. حجاب فرمایش خدا در قرآن. سفارش اهل بیت. اگر خیر دنیا وآخرت را می خواهید باحجاب شوید. توروایت آمده کسیکه رعایت حجاب را نکند جهنم می‌رود. یک قطره از آتش جهنم بزرگترین کوهها را متلاشی می‌کند تحمل آتش جهنم را دارید. راه بهشت را درپیش بگیرید. همیشه یادتان باشد سود صددرصد حجاب برای خودتان است وضرر صددر صد بی حجابی هم برای خودتان است.!!!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    داشتن یا نداشتن حجاب به نفع وضرر خود شخص است. گرچه در جامعه هم موثراست ولی عمده به خود شخص برمی‌گردد.!!!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    وای چقدر منقلب شدم
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 2
    مشرق جو گرفته ی متوهم دوباره بازی با الفاظ دختران فلان چرت پرت گویی ازنوع مشرق
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      2 6
      توهین نکن. درود بر مشرق واهالی مومن مشرق. خداقوت. خسته نباشید.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 2
    ای زن به تو از فاطمه (س) اینگونه خطاب است. زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 3
    درود برحجاب وباحجاب ها.!!!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 2
    بدحجابی =آتش جهنم.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 10
    مشرق جان چرا از پیام‌هایی که امر بمعروف میکنیم بدحجاب‌ها را تا هدایت شوند وخیر دنیا وآخرتشان را پیدا کنند از چاپش دوری میکنی شاید دوتا بدحجاب که عمدی بدحجاب نیست خواند ومتحول شد.
  • DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 0
    اکنون ۴۰ سالست که جمهوری اسلامی حکومت می کند. آنکه تا کنون نفهمیده وقتی که بیرون می آید روز عروسی اش نیست مخش عیب دارد.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    3 1
    احسنت به دختران آتش به اختیار تهرانی.!
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    2 1
    درود خدا بر دختران آتش به اختیار تهرانی.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    4 2
    درود بر دختران عاشورایی.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس