کد خبر 1101957
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
برقراری پروازهای ترکیه از 14 مرداد فقط برای 2 گروه از مسافران /شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی - کراپ‌شده

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با اعلام کشور ترکیه، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه از روز سه‌شنبه 14 مرداد برقرار می‌شود.

به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، بیان کرد: پروازهای ترکیه که پیش از این طبق مصوبه کشور ترکیه متوقف شده بود، از روز سه شنبه 14 مرداد برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجددا برقرار خواهد شد و شرکت ماهان اولین‌ پرواز را انجام خواهد داد.

وی افزود: البته کشور ترکیه اعلام کرده است که فقط مسافرانی که «اقامت دائم» ترکیه را دارند و «تابعیت این کشور» را دارند، امکان تردد به ترکیه برای آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: فعلا در پروازهای ترکیه دانشجویان امکان سفر به این کشور ندارند.

وی اظهار داشت: با این حال مسافران ترکیه باید حتماً از کشور مبدأ، دارای مدرک تست منفی کرونا باشند.

اسعدی سامانی ادامه داد: ترکیش ایرلاین هم از روز گذشته اول اگوست مجوز پروازهای ایران را دریافت کرد.

* مسافران فاقد مدرک تست منفی کرونا در فرودگاه‌ دبی دیپورت می‌شوند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: از سوی دیگر پروازهای دبی نیز برقرار است اما سختگیری‌های خاصی اعمال می‌شود؛ یعنی مسافر باید نتیجه آزمایش منفی کرونا که حداکثر مربوط به 4 روز قبل باشد را در فرودگاه مقصد ارائه کند و اگر تست کرونا نداشته باشند، مسافر دیپورت می‌شود.

اسعدی سامانی گفت: اگر مسافری‌ وارد فرودگاه دبی شود و تست منفی کرونا نداشته باشد باید ۱۴ روز قرنطینه باشد.

* امارات فهرست مسافران ایرانی را قبل از پرواز بررسی می‌کند

وی بیان کرد: همچنین کشور امارات اعلام کرده است در پروازهایی که از ایران به سمت امارات می‌آید، باید پیش از انجام پرواز، فهرست مسافران به کشور امارات اعلام شود، آنها فهرست را بررسی می‌کنند که آیا این مسافران می‌توانند در فرودگاه مبداء سوار بر هواپیما شده و وارد امارات شوند یا خیر.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در واقع باید پیش از انجام پروازهای امارات، مسافران پرواز به آنها معرفی شوند و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به سوار کردن مسافران ای که نام آنها از سوی کشور امارات رد می‌شود، نیستند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا این مطالبه‌ کشور امارات قانونی است؟ گفت: به هر حال هر کشوری می‌تواند بابت پذیرش مسافر مقرراتی اعمال کند و از این نظر، مشکل قانونی وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • تنبل IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    30 9
    بهتر
  • DE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    35 12
    امارات دشمنه و اصلاً نباید سوار هواپیمای امارات شد و به اینها پول داد .
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    23 15
    امارات انگار خیلی دلش میخواد هر چه زودتر ۲۴ ساعتها اراضیه اشغالی مملکتمان را از دستش آزاد کنیم
    • امیر IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      15 24
      حالا اینبار شما ببخششون تمام کشورهای دنیا بجز ایران سلامت مردمشون واسشون مهم هست و به هر قیمتی حاضر نمیشن جون مردمشون به خطر بیفته
    • بهنام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      4 1
      مسئولین ما ترسو تر از اونن که بخوان چنین کاری اانجام بدن همه گرین کارت دارن تا یه تق به توقی بخوره فلنگو می بندن البته بجز دلیر مردان سپاه
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    41 16
    خبر مرگشون يه سال دبي نرن!!! با اين وضع ارز كدوم ادم سالم حلال خوري داره بره دبي؟!؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    40 13
    عجيب نيست !! مسئولين امارات هرگز از ايراني ها خوششون نيومده مگر زماني كه خواستند جيبشان را خالي كنند!! اين هموطنان كوروش پرست و ضد عرب ما بودند كه خودشان را با هر بدبختي و بدهكاري بود سالي يك بار به دوبي ميرسوندند!!!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    12 4
    در عوض ما اماراتی ها را اینقدر راحت راه می دهیم که تمام جاسوسهای اسراییلی از امارات میان
  • شیرازی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    11 3
    اماراتیهایه سیلی بخورن، یادشون میادبابا ننه شون نمک خورایران بودن وخودشونم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 3
    ما دیگه بدتر از امارات دشمنی نداریم.والله امارات بیشتر از اسرائیل و آمریکا دشمن ماست. چون امارات بیشرف دشمن تمامیت ارضی و هستی وجودی ایران و ایرانی است و هر ایرانی که با امارات مراوده مالی دارد و به این سگ های بیابانی بی بته که نیم قرن تاریخ بیشتر ندارند ذره ای سود برساند باید در شرافت ایرانی و اصولا در ایرانی بودنش مطلقا تردید کرد امارات پرچم ننگینش بخاطر ما یک خط مشکی داره یعنی عزادار جزایر سه گانه ما است درحالیکه خود امارات همانند بحرین جز لاینفک ایران است و حالا ژنجاه سال نمیشه که این غده سرطانی شکل گرفته! دقیقا یکی دو قرن که کولی هایی که زبان عربی بلد بودند به لطف ضعف قدرت مرکزی ایران ساکن امارات شدند و تا همین اواخر تنها هنرشون ماهیگیری و دزدی دریایی بود ما از جمهوری اسلامی بابت جفایی که به ایران و تاریخ عظیم باستانی اش کرده به حق شکایت داریم که اینهمه دشمنی و خباثت امارات رو میبینه و تحمل میکنه! لعنت خدا بر روح پلید محمدرضا پهلوی و پدر و خاندان فاست و نکبت بارش که نوکر و دست نشانده انگلیس بودند و بحرین را بصورت غیرقانونی بخشیدند و درود بر شهدای جنگ هشت ساله ی مقدس میهنی که اجازه ندادن مشتی بدوی رذل نمک نشناس بی عرضه که باید با اسرائیل می جنگیدند علیه ما تجاوز کردند، حتی نتونستن وجبی خاک پاک مادرمیهن را به یغما ببرند. اما نظام ما باید برای پس گرفتن بحرین ذره ای مماشات نکنه و بدونه که ملت جانشو برای این کار میده و درود خدا بر حاج قاسم سلیمانی که با هشدار به خاندان پلید حاکم بر بحرین و امارات خواب از چشمشون ربود. ما که اینهمه به برکت جهل و نادانی برخی حضرات تحریم شدیم و ضربه خوردیم و همه میدونن تمام درامد امارات فقط ترانزیت که کلی هم از ایران نصیبش میشه پس چرا اولا با توسعه بنادر آزاد چابهار و دیپلماسی صحیح تفرقه بنداز و حکومت کن در سطح منطقه و بین الملل و فشارهای نظامی این سگ هارو از هستی ساقط نکنیم؟ دوتا موشک بخورن برای صدسال عقب میفتن چون سرمایه گذاران بادکنکی بورس و ترانزیت فرار میکنن. اما ظاهرا برخی بزرگان تو امارات درحد جزیره نخل منافع و سرمایه دارند!! قطعا فرزندان معنوی رستم دستان و برادران سهراب و سیاووش و تختی روزی جواب دشمنی امارات و عربستان و حاکمان اشغالگر بحرین را به نام آهن و گندم با درفش کاویانی پس خواهند داد و دور نیست اون روز
    • ایران IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      2 2
      بابا تو خود هیتلری نظرت خیلی خشنه
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      چرا تا گربه ....... ،همه میگن دوتا موشک بزنن ،با چند تا موشک جواب زبان درازی این کشور را بدید،ما ملت ایران مشگل داریم و عصبی هستیم گناه مردم دیگه دنیا چیه .دست از این افکار مخرب بردارید همین جور هم کشوری علاقه ب ارتباط با ایران را نداره وای ب وقتیکه این نظرات گهربار هم اضافه میشه
    • کوروش IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      به ظاهر نام ایران'تو ایران نیستی!انگلیسی!!! که سریع با یه یه جمله فضا رو در مارپیچ سکوت قرار میدی! حتما باید اسم هیتلر رو می آوردی!؟!! این کشورهای گوگولی مگولی همه ساخت انگلیس غاصب هستن و هر قسمت از تاریخ آمریکا یه بهره برداری ازشون کرده.
    • ایرانی فرهیخته IL ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      هیچ جنگ طلبی ایرانی نیست بی شک بی تردید هواداران جنگ و خونریزی باید مورد آزمایش DNA قرار بگیرند #مطالبات ناهنجار ریشه در تاریخ ایرانیان ندارند و از جمله مواردی است که قدمت افکارات و نظریه پردازای این موضوع زیر 50سال است و ریشه در عقب ماندگی دارد... وسلام نامه تمام
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 1
    فقط بلدید به بقیه کشورها توهین کنید خب امارات به فکر کشور خودشه؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 2
    مگه ایران چی نداره که برن امارات ،دشمن ایران،،هر کی هم خواست بره خاک تو سرش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 1
    قابل توجه حامیان امارات در لیبی که یکیش خبرگزاری مشرق است
  • FR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    درست میگن امارات که مثل کشور ما بی در و پیکر نیست مراقبت میکنند که ویروس کرونا به کشورشان ورود نشود ما در آن شرایط چین هرچه مسافر چینی را بدون داشتن برگ سلامت و آزمایش به کشورمون راه دادیم که عاقبت همینه که می بینید
  • محمد انور IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 0
    قانون هرکشوربرای خودش محترم وبرای مسفرین کشورثانی هم محترم است!!؟؟
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 1
    چرا توهم توطئه دارین. کرونا شوخی بردار نیست و در مدت اخیر در ایران شیوع بیشتری نشون داده و همچنین تست ها هم به طور منظم انجام نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس