کد خبر 1101862
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
جمشیدیان: استقلال روی هوش دیاباته صاحب پنالتی شد/ نقطه ضعف سپاهان عمق دفاع این تیم است

هافبک پیشین تیم‌های استقلال و سپاهان گفت: استقلال از موقعیت‌های 30 درصد به گل رسید و نقطه ضعف سپاهان عمق دفاع این تیم بود.

به گزارش مشرق، احمد جمشیدیان در خصوص بازی استقلال و سپاهان اظهار داشت:‌ بازی بود که همه دوست داشتیم از ابتدا مانند نیمه دوم باشد چون دو تیم در نیمه دوم بازی جذابی ارائه دادند. 

هافبک اسبق استقلال تصریح کرد: فکر می‌کنم فرهاد مجیدی با توجه به اینکه هم دانشگر و هم یزدانی را در اختیار داشت ترجیح داده بود نیمه اول با چهار دفاع و سیستم 2-4-4 بازی کند. سیستمی که تقریبا می‌شود گفت از شروع فصل استقلال با آن بازی نکرده بود، به همین خاطر این تیم نیمه اول را از دست داد. البته شاید مجیدی برای این کارش دلایلی داشته است.

جمشیدیان خصوص تغییرات استقلال در نیمه دوم گفت:‌ سرمربی استقلال با شروع نیمه دوم دانشگر را به بازی آورد و به همان سیستم سه دفاعه برگشت. یعنی با سیستم 1-5-3 بازی کرد و دیاباته را در نوک حمله قرار داد. به این ترتیب ریتم بازی استقلال خیلی بهتر شد و با وجود 10 نفره بودن حملات زهردارتری را ارائه دادند. در مجموع فرهاد مجیدی وقتی به سیستم اصلی تیمش برگشت فوتبال بهتری را ارائه کرد. کمی هم خوش‌شانس‌تر از سپاهان بود و توانست بازی را برنده شود.

وی در خصوص گل‌های استقلال عنوان کرد: می‌توان گفت استقلال روی هوش شیخ دیاباته صاحب پنالتی شد و به گل رسید. پس از آن هم با یک ضدحمله و روی یک گل به خودی نتیجه را 2 بر صفر کرد. در مجموع نیمه دوم دست سپاهان بود و این تیم موقعیت‌های زیادی داشت. کادر فنی سپاهان با شروع نیمه دوم نورافکن را بیرون کشید چون با توجه به تنش‌هایی که در نیمه اول ایجاد شده بود به درستی تشخیص دادند که این بازیکن ممکن است در نیمه دوم اخراج شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش مربی استقلال به اخراج رضاوند

هافبک اسبق سپاهان در مورد تعویض‌های این تیم گفت: با آمدن قربانی آوراژ قدی سپاهان بالاتر رفت و این  تیم با دو مهاجم سرزن یعنی کی‌روش و قربانی بازی کرد. کادر فنی این تیم احساس کرد می‌تواند از جناحین به استقلال ضربه بزند. آن‌ها روی گل‌هایی که خورده بودند غافلگیر شده بودند و تغییرات در سپاهان طوری بود که سعی کردند این تیم هجومی‌تر شود اما روی نیمکت واقعا مهره خاصی حضور نداشت که بخواهد به تیم اضافه شود و کمک کند.

وی در مورد اینکه چه بازیکنانی در استقلال تاثیر بهتری داشتند، اظهار داشت: مثل همیشه نقش علی کریمی و مسعود ریگی در میانه میدان استقلال تعیین کننده بود. آن‌ها در نیمه اول کنترل توپ را به خوبی انجام دادند و در نیمه دوم هم به خوبی جلوی مدافعان جمع شدند و اکثر توپ‌های سوم را جمع کردند. در استقلال هافبک‌ها مانند اکثر بازی‌های این فصل کیفیت خوبی داشتند و نبض بازی را در شرایط حساس به دست گرفتند. آن‌ها، هم در دفاع خوب کمک کردند و هم در حمله به خوبی برنامه‌های تیم را شکل دادند. 

جمشیدیان در مورد بازیکنان موثر سپاهان گفت: یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها و بهترین بازیکنان سپاهان در این فصل محمد محبی بوده، اگرچه او مقابل استقلال آن فروغ همیشگی را نداشت اما در کل به همراه حسینی بازی‌ خوبی را در فاز هجومی سپاهان مقابل استقلال انجام دادند. 

وی در اشاره به نقاط ضعف سپاهان عنوان کرد:‌ مشکل سپاهان نبود مدافعان اصلی این تیم است. پورقاز و ولسیانی را مدت‌ها است به خاطر مصدومیت از دست داده‌اند. سپاهان با این دو مدافع بهترین خط دفاع لیگ در نیمه فصل اول را داشت اما در نیم فصل دوم به خاطر مصدومیت این دو بازیکن، حتی با وجود خرید محمد طیبی هنوز در عمق دفاع مشکل دارد. استقلال واقعاً از موقعیت‌های 30 درصد به خاطر ضعف دفاع سپاهان به گل رسید و نقطه ضعف تیم مهمان عمق دفاع این تیم بود. 

جمشیدیان گفت: فکر می‌کنم با نتایج این هفته، استقلال یک گام به سهمیه نزدیک شد اما هنوز هم در سه هفته آخر می‌تواند هر اتفاقی رخ بدهد و من معتقدم جنگ سهمیه تا روز آخر بین استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و فولاد ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس