جدیدترین کتاب‌های گویایی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

کتاب‌های گویای «بوستان سعدی»، «تاریخ بیهقی» و «کشتی پهلو گرفته» به تازگی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند.

به گزارش مشرق، انتشارات کتاب نیستان از جمله انتشاراتی‌هایی است که در زمینه انتشار کتاب گویا فعالیت می‌کند این انتشاراتی به تازگی چند کتاب را به صورت کتاب گویا منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:


کتاب گویای بوستان سعدی

جدیدترین کتاب‌های گویایی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند


«بوستان سعدی» را باید شناسنامه ادبی ایران و ایرانی به شمار آورد. کتابی سرشار از پند و حکمت که با زبانی بسیار فاخر و شیرین برای حافظه تاریخی و ادبی ایران باقی مانده است این کتاب همچنین به انتخاب نشریه گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشریت برگزیده شده است «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری در انتشارات کتاب نیستان در قالب کتاب گویا منتشر شد.


«بوستان سعدی» یا «سعدی‌نامه» نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافت. سعدی این اثر را زمانی که در سفر بوده‌است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستانش عرضه کرده‌است. این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است، هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته است.


کتاب گویای تاریخ بیهقی

جدیدترین کتاب‌های گویایی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند


تاریخ بیهقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشته ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ حکومت مسعود غزنوی و دودمان غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمت‌هایی درباره صفاریان، سامانیان و دوره پیش از برآمدن و پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخه اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده و از این کتاب امروزه تنها ۶ مجلد بر جای مانده‌است و یکی از متون مهم در معرفی تاریخ ادبیات ایران و نیز تاریخ زبان فارسی و از متون مهم و تاثیرگذار در زمینه روایت از سبک ادبی و بیانی زبان فارسی است.

بیهقی نام کتاب خویش را فقط تاریخ نوشته است، ولی در دوره‌های بعدی، این کتاب را با نام‌های متعددی ذکر کرده‌اند که مشهورترینِ آن‌ها تاریخ بیهقی است. نامیدنِ تاریخ بیهقی تحت عنوان تاریخ مسعودی نیز از آن جهت است که امروزه، قسمت‌های بازمانده این کتاب بیش‌تر به دوره پادشاهی مسعود غزنوی مربوط است.

انتشارات کتاب نیستان در راستای تولید آثار صوتی فاخر برای مخاطبان خود کتاب صوتی متن منثور باقی مانده از تاریخ بیهقی را با صدای احسان چریکی تولید کرده است.


کتاب گویای کشتی پهلو گرفته

جدیدترین کتاب‌های گویایی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند


«کشتی پهلو گرفته» از آثار کلاسیک ادبی و دینی سال‌های پس از انقلاب اسلامی است اثری که نام و آوازه بسیاری برای سید مهدی شجاعی به ارمغان آورد و البته خود کتاب نیز طی چند دهه و در میان نسل‌های مختلف مخاطبانش در زمره آثار پرفروش و پرمخاطب بود.

کتاب «کشتی پهلو گرفته» که تا کنون نزدیک به هفتصد هزار نسخه از آن در پنجاه و پنج نوبت انتشار فروخته شده، روایتی از مصائبی است که بر حضرت فاطمه زهرا (س) در سال‌های پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) رفت.

سی دی کتاب گویای «کشتی پهلو گرفته» در انتشارات کتاب نیستان با صدای سید مهدی شجاعی و حجمی قریب ۷ ساعت منتشر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس