کد خبر 1101814
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
علی اکبر حق دوست

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اولویت داشتن سلامت همگی داوطلبان گفت: تا این لحظه کنکور سراسری سر موقع برگزار می شود.

به گزارش مشرق، دکتر علی اکبر حق دوست در گفتگوی ویژه خبری افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس اینکه بهترین هدیه را برای مردم داشته باشد تصمیم می‌گیرد. نمایندگان مجلس همه بحث‌هایی که دارند دغدغه اصلی شأن این است که خدای نکرده سلامت جامعه و سلامت داوطلبان به خطر نیافتد. بر اساس این اصل که سلامت داوطلبان مهم است باید تصمیم بگیریم.

وی افزود: توجه داشته باشید که سلامت جسم یک مسئله است و سلامت روان و روح هم یک مسئله دیگر است. داوطلبان چند سال خود را در خانه محبوس کرده اند و استرس‌های زیادی را تحمل می‌کنند. همه بدانند که وقتی تصمیم می‌گیریم باید سلامت را جامع ببینیم.

بیشتر بخوانید:

برگزاری کنکور در مساعدترین شرایط

انتظار از وزارت علوم برای برگزاری کنکور

فشار دولت به وزارت بهداشت برای اعلام عدم مخالفت با برگزاری کنکور

حق دوست تاکید کرد: بله داوطلب نباید کرونا بگیرد اما از سوی دیگر هم نباید دچار استرس اضافه شود. بحث‌های تکنیکال را باید در پشت درهای بسته مطرح کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان و داوطلبان گفت: دانش آموزان و داوطلبان باید بدانند که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام تلاش خود را می‌کند که آنها در سالم‌ترین شرایط آزمون خود را برگزار کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: درست است که عکس‌هایی از حوزه‌های آزمون نشان می‌دهد که برخی داوطلبان ماسک نداشتند اما یک بار دیگر ببینید که چقدر فاصله صندلی‌ها بیشتر شده و چقدر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و حوزه‌ها خلوت تر شده اند.

وی افزود: حتی کاغذ زمین گذاشته نشده است و ضدعفونی کامل انجام شده و برای ورودی و خروجی داوطلبان تمام مسائل را رعایت کردند. البته نقص‌هایی هم داشته است.

حق دوست اظهار داشت: من بسیار خوشنود شدم که در فضای مجازی عکس‌های بسیاری از آزمون‌های علوم پزشکی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر شده است. تعداد زیادی از داوطلبان هم تشکر کرده اند و سعی می‌کنیم برای آزمون‌های بعدی بهتر از این عمل کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما گوش به فرمان بهداشت هستیم. برای ورود و خروج داوطلبان تجربه مهمی کسب کردیم. قبل و حین جلسه داوطلبان را ترغیب کنیم که ماسک خود را حتی برای لحظاتی برندارند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: کنکور سراسری سال ۹۹ تا این لحظه برگزار می‌شود و فکر می‌کنم این جمله قوی و محکم و یکپارچه به جامعه اعلام شود که کنکور برگزار می‌شود و تردید ایجاد نکنیم. اگر شرایط عجیب و عوض شد و مختصات تغییر کرد و قانونگذاران بعد از جمع بندی خواستند تغییری ایجاد کنند ما گوش به فرمان هستیم. تا آن لحظه همت کنیم که به بهترین شکل آزمون را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این موضوع که وزیر بهداشت از سوی دیگر اعضای هیأت دولت برای انتقاد نکردن از کنکور دکتری تحت فشار است گفت: این موضوع را باید کسانی گفته اند تأیید کند. آنچه من می بینم همدلی میان اعضا وجود دارد و دکتر نمکی با هیجان و استرس از پروتکل‌های بهداشتی کوتاه نمی‌آید و احساسی که من دارم این است که وزیر بهداشت با دولت و خارج از آن ارتباط خوب و صمیمانه ای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 13
    جناب آقاي حق دوست ازبر گزاري كنكور سراسري تشكر مى كنم ازاينكه زحمات چند ساله ما هدر نرفت ممنونيم
    • مادر کنکوری IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      7 3
      دقیقا منم تشکر میکنم از دکتر حق دوست عزیز خدا رو شکر که کنکور برگدار میشه اینجوری فروش کتاب های کنکوری و محصولات کنکوری رونق بیشتری میگیره به خصوص اینکه کتاب های سال اینده برای کنکور تغییرات زیادی داره هم فروش بیشتر میشه و هم به لطف خدا سود بیشتر خواهد شد من به سهم خودم هر چقدر در توانم باشم با ساخت اکانت های جدید از دکتر حق دوست و سازمان سنجش عزیز برای برگذاری کنکورحمایت میکنم
  • دکتری IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 7
    واقعا عالی بود خدا قوت، مدافعان اموزش.
  • محسن IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    9 2
    بچت کنکوری نیس که نگرانش باشی
  • کنکوری IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 9
    لطفا کنکور را در زمان مقرربرگزار کنید .
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 7
    خدا پدرو مادرتون رو بیامرزه بگیرید این کنکور رو مردیم از استرس
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      اینجا ایران است جایی که باید دوماه قبل براتون تصمیم بگیرن دقیقا شب امتحان تصمیم میگیرن کجا امتحان بدید ودچار استرس بشید
  • حسن IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 7
    از جناب آقاي حق دوست كه اينطور فهيم صحبت ميكند واقعا" بايد تشكر كرد كه حداقل به زحمات يكساله داوطلبان كنكور اشاره اي داشته است و از استرس هايي كه بعضي از مسئولين به داوطلبان وارد كردند با اين تعويق هاي بيمورد ، مسئول بايد كارشناسانه تصميم بگيرد و مصاحبه و صحبت كند نه اينكه خيلي راحت و بدون حساب بگويد كنكور بايد لغو شود آخه يكي نيست به اين آقاي مسئول بگويد استدلال شما از لغو كنكور جيست ؟ آيا راه ديگري براي درست انجام شدن آزمون نيست؟
  • سعید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 6
    سلام و خدا قوت و سپاس فراوان لطفا کنکور را در موعد مقرر برگزار کنید فرزند بنده 2سال است که در حال اماد شدن برای برگزاری کنکور امسال زحمت کشیده است از اسفند تا حالا هم در منزل بوده و روزانه 12 تا 14ساعت مطالعه داره خواهش میکنم همه تلاشتان را انجام دهید تا کنکور برگزار بشه
  • ایدا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    9 2
    لطفااااا به تعویق بیاندازید
  • ایرانی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    حرفاتو برعکس کن تا به نتیجه برسی این بحث محک خوبی برای سنجش خبرگزاری های پولی وفیک بود
  • زارع IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 1
    خدا ازتون نگزره
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 1
    رییس مجلس گفت: در پایان لازم است اشاره کنم که نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم. متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان عزیز ما، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند.
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    حالا بعضی سر جلسه می فهمید 4ساعت با ماسک یعنی چ آون وقت ببینم چی ای ک خندید را میتوانید بزنید
  • وحیده IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 6
    دکترحق دوست خیلی ممنونیم که کنکوروبرگزارمیکنیدبخدااین استرسی که برخی مسئولین برای عدم برگزاری میدهندازاسترس کنکورهم بیشتراست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    بسیاری از داوطلب های کنکور سراسری همش بیرون میگردن و میگن کرونا جوون ها رو نمیگیره . مطمئنا 4 ساعت یه جا بودن باهاشون خطر انتقال داره برای ما که همش خونه بودیم و خوندیم. لطفا مدتی به تعویق بندازین . حفظ جون ما ممتره
  • سیما IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    خدا ازت نگذره بچت کنکوری نیس بفهمی ترس از کرونا ینی چی.ما بگیریم معلومه میمیریم ولی شما مسئولا بگیرین بهترین امکانات در اختیارتون هس هیچیتون نمیشه خدا ازتون نگذره
  • کنکوری سابق پشت کنکوری فعلی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 0
    ممنون که ما رو به مسلخ میفرستید تجمعات نداریم وضع کشور اینه وای به حال برگزاری ارشد و سراسری . من پارسال کنکور دادم و میدونم چه خبره . ما که درسمون رو خوندیم خیالمونم راحته هروقت دوست دارید برگزار کنید . دوستان بدونید که هیچ سالی کنکور دکتری و ارشد و سراسری اینقدر به هم نزدیک نبودند چون بروز بیماری کرونا حدود دو هفته طول میکشه تمام کنکور ها رو نزدیک هم گذاشتند تا نتیجه برگزاری اونها نمود پیدا نکنه و آزمون بعدی رو تحت تاثیر قرار نده میخوان زود سر و تهشو هم بیارن . ضمنا توی حالت عادی صندلی ها اونقدری از هم فاصله دارند که بگید فاصله گذاری رعایت شده ولی اجتماعات توی درب ورودی و خروجی از حوزه آزمون به قدری متراکمه که خدا میدونه چه تبعاتی داره . آقایون وزارت بهداشت منتظر یه پیک بالا و مرگ و میر زیاد باشید چون اگه خدای نکرده یک کنکوری کرونا بگیره کل یک خانواده رو درگیر میکنه . هرچند که اعلام آمار دست خودتونه و لاپوشونی میکنید ولی سلامت دانشجو و دانش آموز از همه چیز مهمتره . ومن الله توفیق
  • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 3
    فقط اونایی که نخوندن میخوان کنکورو عقب بندازن/ چون من نخوندم و واقعا دوست دارم عقب بیفته.
  • روح الله IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 1
    جناب محترم شماها دستتون همش تو یه کاسه هست چقدر گرفتی که این حرفو بزنی؟؟؟؟؟؟
  • حامد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 3
    کنکور دکترا با رعایت پروتکل ها اجرا شد. از سنجش و وزارت علوم تشکر میکنیم و لطفاً ارشد و کنکور سراسری رو هم به موقع برگزار کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس