کد خبر 1101785
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
گوشت قرمز

رژیم ترک گوشت قرمز فواید بسیاری برای بدن و محیط اطراف دارند. از حفظ محیط زیست گرفته تا سلامت بدن و افزایش کیفیت زندگی.

به گزارش مشرق، گیاه‌خواران و وگان‌ها، گوشت در سبد غذایی خود ندارند. بدیهی است این دسته رژیم‌های غذایی برای همه مناسب نیست و فواید و مضراتی نیز دارد؛ اما موضوع گزارش ما تنها درباره ترک گوشت قرمز است.

فرقی نمی‌کند شما برای محافظت از محیط زیست و حیوانات، گوشت قرمز را ترک کردید یا برای سلامت بدن خود گوشت قرمز را از سبد غذایی خارج کردید، مواردی که در ادامه می‌خوانید اتفاقاتی هستند که در بدن شما با نخوردن گوشت قرمز میافتند.

۱. کاهش وزن

گوشت قرمز تشکیل شده از پروتئین و چربی است که یکی از مواد غذایی پر کالری نیز به شمار می‌رود. اگر در گذشته عادت به مصرف مقدار زیاد گوشت قرمز داشتید با ترک آن، شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

۲. اسیدیته کمتر

بدن سالم نیازمند سطح معتدلی از اسید و باز (pH) در خون است. به عقیده دانشمندان بسیاری از غذاهای ما اسیدی هستند که گوشت قرمز از جمله مهم‌ترین این غذاهاست و سهم بزرگی برای برهم زدن سطح متعادل بدن ما دارد. با ترک گوشت قرمز می‌توانید تعادل از دست رفته را به بدن خود بازگردانید.

۳. نَفخ کمتر

نفخ یا باد کردن شکم یکی از مشکلاتی است که با ترک گوشت قرمز حل می‌شود. رفع نفخ در بدن ما منجر به احساس سبکی بیشتر می‌شود و ما دردهای شکمی و روده‌ای کمتری خواهیم داشت.

۴. شفافیت پوست

داشتن پوستی شفاف به استفاده از کرم‌های گوناگون ربطی ندارد؛ بلکه از درون بدن این اتفاق میافتد. در این مدت برای پاکسازی بیشتر، میوه و سبزیجات بخورید تا رادیکال‌های آزاد بدن از بین بروند.

۵. کاهش کلسترول خون

ترک گوشت قرمز به معنای چربی کمتر در بدن است که موجب می‌شود کلسترول (چربی بد خون) به شدت کاهش یابد. کلسترول بالای خون موجب مشکلات قلبی و عروقی بسیاری در بدن می‌شود.

۶. کاهش احتمال سرطان

کاهش ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ و کوچک یکی دیگر از فواید نخوردن گوشت قرمز است. به خصوص اگر در خانواده خود سابقه‌ چنین بیماری‌هایی را دارید.

۷. کاهش احتمال بیماری‌های جدی

با ترک گوشت قرمز ما درصد بروز بسیاری از بیماری‌هایی که به علت اسید اوریک و کلسترول خون یا چاقی، به وجود می‌آیند را کاهش می‌دهیم.

۸. داشتن انرژی بالاتر

کلسترول بالای خون ما را کسل و خسته می‌کند. گاهی هم بیشتر اوقات احساس سنگینی می‌کنیم. با حذف گوشت قرمز از لیست غذایمان انرژی ما بهتر به حالت اکتیو در می‌آیند و متابولیسم بدن بالا می‌رود.

۹. کمک به حفظ محیط زیست

اگر ما روزانه ۱۰۰ گرم گوشت مصرف کنیم در سال می‌شود حدود ۴۰ کیلو که تقریبا معادل یک گوسفند متوسط است. این نرخ مصرف، جدایی از مصرف گوشت سفید و گوشت گوساله است. اگر ما بتوانیم کنترلی بر روی مصرف خود از گوشت حیوانی داشته باشیم می‌توانیم به حیات موجودات دیگر و روند چرخه طبیعی محیط زیست کمک کنیم.

۱۰. استفاده از جایگزین

بهتر است وقتی از خوردن گوشت قرمز امتناع می‌کنید، از قرص‌های ویتامین گروه ب و آهن غافل نشوید. توجه کنید که ممکن است شما وقتی از گوشت قرمز هم استفاده می‌کنید باز به این مکمل‌ها نیاز پیدا کنید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خراسانی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    60 3
    سپاس مشرق جان خیلی مفید بود..لطفا برای فواید نخوردن مرغ .. ماهی .. حبوبات .. میوه و سبزیجات .. برنج و نان هم مطلب بذار که ۸ ساله مردم در جریان نیستنو همش دنبال بدست اوردنشن و نمیدونن چقدر دارن ضرر میکنن
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      6 9
      طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام. اگر کسی چهل روز گوشت نخورد از دین خارج خواهدشد و باید او را توبه داد. پس لطفا چنین نوشته های ضد دینی ای را در سایت خود نگذارید
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    22 3
    چرندیاتی که خارجی ها به خورد بقیه می دن رو مشرق می زنه گوشت گوسفند اصلا همه گوسفند رو خدا برای مصرف انسان قرار داده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    10 2
    به این ترتیب میوه، غلات، حبوبات، آب، سبزیجات، صیفی جات و ...... هم مضرند. لطفا از مضرات اونها هم بنویسید تا همه مستفیض بشویم و از بابت نداشتن قدرت خریدشان ناراحت نشویم و غصه نخوریم
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 2
    مشرق، جان من از مهد کودک بیا بیرون کمی بزرگ شو
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 1
    مواد مغذی گوشت قرمز شامل: پروتئین چربی انرژی ویتامین های د و گروه ویتامین های ب آهن اسید چرب امگا3 روی سلنیوم
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 1
    جالبه مشرق در ایام عید قربان در مذمت گوشت خوردن مطلب منتشر می کنی. کپی پیست هم باید حکیمانه باشد. خوردن گوشت به جای خود خوردن گیاهان به جای خود. اگر قرار بر حیات باشد اونوقت نباید گیاهان رو هم بخوریم چون اونا هم جزو موجودات زنده محسوب میشوند.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      3 1
      گیاهان شبکه عصبی ندارند.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 1
    از خواص گوشت قرمز برای جلوگیری از کم خونی: مهمترین عملکرد آهن در بدن شکل گیری هموگلوبین و گلبول های قرمز خون است. هموگلوبین اکسیژن را در بدن حمل می کند. لذا کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی شود که باعث بروز خستگی، ضعف و افسردگی شود.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 1
    از خواص دیگر گوشت قرمز برای جلوگیری از نرمی استخوان: این عارضه زمانی رخ می دهد که استخوان کودکان رشد کرده است. کودکانی که از کمبود ویتامین د رنج می برند، از نرمی استخوان نیز رنج خواهند برد و استخوان هایشان متراکم و مستحکم نخواهند بود و این اختلال به علت کمبود مواد معدنی به وجود می آید که در این صورت به راحتی ترد و شکننده می شوند.
  • گمنام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 1
    کووووووو پول که گوشت بخريم
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    پس چرا خودتون می خورید اگر بده نخورید...
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 1
    کلا تنفس هم ضرر داره!!!! مصرف زیاد از حد گوشت قرمز مخصوصا در سالهای بعد ۵۰ سالگی ضرر داره ولی نه اینکه کلا مصرف نکنی!!!! کارتون به کجا کشیده که مردم رو با چی میخواهید از سرتون باز کنید!!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 0
    این چه مقاله ای گذاشتید؟؟؟ این حرفها غیر علمیه. مولا علی مگه نفرمود نکند ۴۰ روز بگذرد و گوشت نخورده باشی ؟؟
    • فریبرز IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      5 0
      درپاسخ شما عزیز که فرمودید ۴۰ روز .الان متاسفانه چهار ماهی یکبار هم مردم نمیتوانند گوشت قرمز بخورند چه برسد به ۴۰ روز
  • عباس IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    متوسط مصرف گوشت قرمزبصورت سالانه در اروپا و امریکا بین 80 تا 130 کیلوگرم هست . متوسط مصرف گوشت سفید در آن کشورها معادل گوشت قرمز و یا بیشتر از آن هست. متوسط مصرف گوشت قرمز بصورت سالانه در ایران در سال 97 حدود 25 تا 29 کیلو بود . متوسط مصرف گوشت سفید در ایران معادل گوشت قرمز می باشد. مصرف گوشت سفید در ایران از متوسط جهانی بالاتر است. با این اوصاف نویسنده این مقاله ظاهرا اهل ایران نیستند. و یا در مناطق سفید پوست نشین تهران حوالی منزل آقای روحانی تشریف دارند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 0
    فکر میکردم مشرق فقط زاده شده در مورد فلاکت و زندگی سگی در آمریکا و اروپا و نابروان بودن توان نظامی سپاه خبر کار کنه می بینم که به عرصه بهداشت و تغذیه هم وارد شده!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      مشرق فعالیتش حرف نداره بیست بیست.!!!
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 1
      مشرق علامه س نمی دونستی بدان.!!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 1
    خوبست همیشه به پایان مقاله توجه کنید که مشرق از خودش ننوشته ونقل قول است.!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      2 0
      غلط کرده کذب نقل کرده
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    اخه مگه گوشت قرمز به این گرونی غیر از قشر دولتی و سرمایه دار گیرمردم عادی میاذ که در وصفبدی گوشت قرمز مطلب می نویسید؟!!! بعدشم امام علی فرمودند اگه چهلروز بیشتر گوشت قرمز نخورید روی اعصاب و روان تاثیر بدی میگذاره حتی قرض کنید ولی گوشت خورید او نوقت جامعه اسلامی سایت مطلب می ره که گوشت بد است نخورید؟!!! مردم اینقدر در تنگنا هستند که سفره ها کوچک شده که اغلب استخوان از قصابی می خرند تا گوشت تروخدا برید این مطالب را برای دولتی ها و شکم گنده های مدام گوشت و کباب خور بنویسید نه سایت مردم عادی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    کو پول برای خرید گوشت قرمز؟!
  • DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر گوشت قرمز نخوریم، این ۱۰ اتفاق برایمان می‌افتد/ کم کم رنگ قرمز یادمون میره چراغ خطر وانمیسیم تصادف میکنیم هوالباقی میشیم 9 تا دیگه شو نکیر و منکر برامون میگن
  • A PL ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    خداییش حتی اگه محتوای این مقاله درست باشه،که از نظر من اینطور نیست؛باید از هدفی که پشت نوشتن و انتشار این مقاله هست خجالت بکشید. مردم رو چی فرض کردین که اینطوری میخواید از گوشت قرمز خوردن منصرفشون کنید.همینطوریش هم نمیتونیم بخریمش،بعد میخواید حتی فکرش رو هم از سرمون بندازید.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    خارجی ها شعورشان از ما بیشتر است همانطور که آهنگهاشان قشنگ تر است و کلا تمام محصولاتشان از مال ما بهتر است
  • M IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    چیه میبینید مردم نمیتونن گوشت بخورن دارید فواید استفاده نکردن از گوشت قرمز رو شرح میدید؟!! از ضرر هاشم بنویسید در ضمن الان مرغ هم دیگه گیر نمیاد کم کم باید بنویسید نان می‌تواند جایگزین همه ویتامین ها در بدن باشد! همینجور پیش بریم می‌رسیم نگران نباشین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس