کد خبر 1101732
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

چندین نوع کف پوش  تاکنون برای سازه های مسکونی معرفی و مورد استفاده قرار گرفته است که در این بین باید به پارکت اشاره نمود. پارکت ها از بهترین نوع کفپوشی هستند که میتوان برای منازل استفاده نمود و کاربرد بسیار زیادی نیز بخصوص در سازه های نوساز و جدید پیدا کرده اند. پارکت ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که از این رو برای خرید آنها باید به مواری توجه داشت.

از عوامل موثر در خرید انواع پارکت باید به ایرانی و خارجی بودن پارکت اشاره نمود. پارکت هایی که امروزه در فروشگاه ها و شرکت ها بفروش میرسند به دو دسته پارکت های ایرانی و خارجی تقسیم بندی  میشوند که هر یک نیز از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

پارکت های وارداتی که از دیگر کشورها مانند آلمان و ترکیه وارد کشور ما میشوند از بهترین، زیبا ترین و با کیفیت ترین پارکت های حال حاضر هستند که البته قیمت بالاتری از نمونه های مشابه ایرانی دارند. اما این پارکت ها با وجود اینکه قیمت بالایی را به خود اختصاص داده اند محبوبیت زیادی داشته و فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند.

با کیفیت و گران بودن پارکت های خارجی به این معنا نیست که پارکت های ایرانی چندان برای خرید مناسب نیستند بلکه پارکت های ساخت داخل نیز وجود دارند که از لحاظ کیفی و همچنین زیبایی دست کمی از پارکت های خارجی ندارند و میتوانید با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

جنس پارکت از عوامل موثر در خرید انواع پارکت

کیفیت  و جنس از عوامل موثر در خرید انواع پارکت محسوب میشود و تنها نباید به زیبایی پارکت تمرکز کنید. کیفیت پارکت هر چه بالاتر باشد در نتیجه تضمین کننده دوام و طول عمر آن خواهد بود و میتواند تا سالها بدون اینکه با مشکلی مواجه شود دوام بیاورد. یکی از مشکلاتی که همواره برای پارکت های بی کیفیت ایجاد میشود خوردگی و تغییر شکل پارکت میباشد که این موضوع در پارکت های با کیفیت که از مواد مرغوب ساخته شده اند و یا بصورت پارکت لمینت هستند، کمتر رخ میدهد. همچنین در صورتیکه از پارکت در مکان هایی استفاده شود که رفت و آمد در آنها بسیار زیاد میباشد کیفیت آن اهمیت به مراتب بیشتری نیز پیدا میکند زیرا رفت و امد های مکرر میتواند کیفیت پارکت را تحت تاثیر زیادی قرار دهد و آنها را با تغییر شکل و همچنین فرسایش و خوردگی مواجه کند.

رنگ از عوامل موثر در خرید انواع پارکت

یکی از عواملی که در خرید پارکت همواره مورد توجه قرار میگیرد و میتواند جلوه زیبا و خاصی را برای فضای موجود ایجاد کند رنگ پارکت میباشد. پارکت ها در طیف رنگی بسیار زیادی تولید و بفروش میرسند که هر یک از این پارکت ها بر اساس فضای موجود و شرایط و همچنین سلیقه انتخاب و خریداری میشوند. رنگ بندی های متنوع و گوناگون پارکت ها این مزیت را ایجاد میکنند تا بتوان رنگی را انتخاب نمود که تناسب بیشتری را با محیط بر قرار میکند و ایده آل تر میباشد. به طور مثال میتوان  پارکت هایی را انتخاب کرد که با دیگر اجزای موجود در منزل مانند مبلها، میز، رنگ دیوار،‌پرده ها و از این دست وسایل و پوشش ها تناسب برقرار کرده و زیبایی خاص  بی نظیری را پدید آورد.

ضخامت و ابعاد از عوامل موثر در خرید انواع پارکت

یکی از عواملی که در خرید انواع پارکت تاثیر زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد ضخامت و ابعاد پارکت میباشد. در حال حاضر پارکت هایی که در بازار بفروش میرسند از لحاظ ضخامت به انواع شش، هفت، هشت، ده، دوازه و چهارده میل تقسیم بندی میشوند که هر چه این ارقام بیشتر شود به معنای ضخامت بالاتر و هر چه کمتر شود به معنای ضخامت کم پارکت است. پارکت ها از لحاظ ابعاد نیز انواع گوناگونی دارند و باید بر اساس شرایط و فضای موجود پارکت هایی را تهیه نمود که از ابعاد مناسبی برخوردار هستند.

پارکت دو بعدی و سه بعدی از عوامل موثر در خرید انواع پارکت

در گذشته پارکت ها  به دو صورت دو بعدی و یا سه بعدی تولید نمیشدند و تنها از یک طرح ساده بر روی خود برخوردار بودند اما امروزه اینگونه نیست و پارکت ها به صورت دو بعدی  و سه بعدی نیز تولید میشوند از زیبایی منحصر بفردی نیز برخوردار هستند. بخصوص پارکت های سه بعدی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و میتوانید این پارکت ها را برای اماکن مختلف بخصوص فضاهای عمومی مورد استفاده قرار دهید. این پارکت ها به دلیل طرح های سه بعدی  جذابیت بسیار زیادی دارند میتوانند در جلب توجه مخاطب نقش بسیار مهمی داشته باشند. البته پارکت های سه بعدی نیز در طرح های متعددی تولید میشوند که هر یک از این طرح ها را باید بر اساس تناسبی که با دکور برقرار میکنند خریداری نمایید.

قیمت از عوامل مهم و موثر در خرید انواع پارکت

از جمله عواملی که در کشور ما همواره برای خرید پارکت مد نظر قرار میگیرد قیمت آن میباشد. مشتری برای خرید پارکت همواره و قبل از هر چیز از قیمت آن استعلامی را دریافت میکند و با توجه به استعلام دریافت شده پارکت با قیمت مناسب را  خریداری میکند. پارکت ها بر اساس کشورسازنده و همچنین جنس و زیبایی خود از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. پارکت های دارای طرح های زیبا که مشتریان به خرید آن اقبال بیشتری نشان میدهند به دلیل پر طرفدار بودن از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. خارجی و ایرانی بودن نیز در قیمت پارکت تاثیر زیادی دارد و همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شده پارکت های خارجی از قیمت بالاتری در مقایسه با پارکت های ایرانی و تولید داخل برخوردار هستند.

مسکونی و غیر مسکونی بودن فضای موجود از عوامل موثر در خرید انواع پارکت

یکی از عواملی که در خرید انواع پارکت همواره مد نظر قرار میگیرد  و باید نیز به آن توجه شود مسکونی و یا غیر مسکونی بودن فضای موجود میباشد. در اماکن مسکونی میتوان بر اساس سلیقه خود پارکت را در طرح و رنگ مد نظر خود خریداری نمود اما فضاهای پر رفت و آمد و عمومی اینگونه نیستند و نمیتوان بصورت سلیقه ای عمل نمود. در این دسه از اماکن باید از پارکت های با  طرح و رنگ سازگار و همچنین مقاوم در برابر سایش و ضربه استفاده نمود.

برای خرید انواع پارکت  به سایت ما مراجعه نمایید:

roniya.ir

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس