اولیایی: برخی نظرات مقامات فوتبال را به سیاهی می‌کشاند/خطری که این رشته را تهدید می‌کند چندگانگی است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: با وجود تلاش‌های فدراسیون برای اساسنامه ظاهرا حواشی بر متن غلبه کرده است.

به گزارش مشرق، سید محمد کاظم اولیایی درباره روند مربوط به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در هفته های گذشته  جلساتی با دوستان در فدراسیون داشتم و از تلاش آنان در جهت تطبیق ظرفیت های داخلی و الزامات بالادستی به صورت کامل مطلع هستم. در گذشته هم گفتم و باز هم تاکید می کنم فدراسیون کار بزرگی انجام داد که فضا را به سمتی برد که با نزدیک شدن ظرفیت های داخلی و الزامات بین المللی از کیان فوتبال کشور دفاع شود.

این مدیر فوتبالی تاکید کرد: در فدراسیون افراد سالم،بزرگ و باتجربه ای نظیر حیدر بهاروند،اسلامیان،مهدی محمد نبی،طالقانی و...حضور دارند که باید به آنها بابت همین تلاش شان در این فرآیند سخت و نفس گیر تبریک گفت.این تلاش ها را جامعه فوتبال قدر می داند و اطمینان داریم آنها هر چه از دستشان در این مسیر بر می آمد را انجام دادند.

وی ادامه داد:متاسفانه به رغم  به تلاش هایی که از فدراسیون می بینم ظاهرا حواشی بر متن غلبه کرده و به همین دلیل می بینیم پس از گذشت حدود سه هفته هنوز خبری از دریافت نظر فیفا درباره پیش نویس اساسنامه نیست.من اینجا برای جامعه فوتبال و مردم علاقمند صحبت می کنم و باید صادقانه و عریان حرف بزنم. خطری که امروز فوتبال را تهدید می کند  خطر چندگانگی است.همه باید از فوتبال دفاع کنیم.نمی شود یک جا از فوتبال دفاع شود یک جا فوتبال تخریب شود. یک جا بر اساس نظرهای کارشناسی مربی آورده شود و یک جای دیگر توقع داشته باشند فدراسیون برای آب خوردن و مباحث فنی  با آنها هماهنگ باشد.

بیشتر بخوانید:

مربی سابق استقلال در ایرلند قهرمان شد

این پیشکسوت فوتبال افزود:در عصر امروز،همه اخبار رصد می شود و حساسیتی که همه ما می دانیم روی فوتبال ما وجود دارد  باید به خوبی مدیریت شود. اظهارنظر از برخی نهادها قطعا سرانجام روزی دردسرساز خواهد شد.متاسفانه چون جایگاه رفیع فدراسیون فوتبال در ساختار ورزش کشور به درستی تعریف نشده این روزها این نهاد مورد حملات بعضا غیر مسئولانه قرار می گیرد.در حالیکه اگر به یک مجمع 70 نفره اعتماد کرده ایم باید اجازه بدهیم در این زمینه کارشان را با بهره مندی از خرد جمعی پیش ببرند.

اولیایی تصریح کرد: الان نگاه به فدراسیون فوتبال نگاه به یک نهاد صد درصد دولتی است و در این شرایط می شود که  برخی نهادها به ریزترین مباحث فوتبال ورود می کنند و شکی نیست در این شرایط با توجه به اظهارنظرهای رسمی مشکلاتی پیش خواهد آمد.به عنوان یک دلسوخته نظام می گویم این اظهارات ممکن است مورد سو استفاده قرار بگیرند.


وی ادامه داد:هیچ کسی مخالف مبارزه با فساد نیست. اگر تخلف عمده ای سراغ  دارند، به محکمه ارجاع بدهند ولی از اظهارنظر جناحی و سیاسی خودداری کنیم و بدترین برخورد هم صورت گیرد. من خوشحال می شوم اگر تخلفی وجود دارد و رسیدگی شود و این وظیفه قوه قضاییه است و همه تابع تصمیمات این نهاد هستیم. ولی  برخی اظهارنظرها  در حالیکه  دولت نظاره می کند ادله ای را ایجاد می کند که فردا فرآیند تایید اساسنامه را دچار مشکل می کند و فوتبال را به سیاهی می کشاند.

عضو هیات موسس اتحادیه فوتبال کشور گفت: از مجلس جدید و فراکسیون ورزش مجلس که قرار است جهش اقتصادی در جامعه ایجاد کند توقع داریم به بحث اساسنامه و چالش جدید فوتبال کشور توجه ویژه ای داشته باشد.الان دیدگاه و الزام سازمان های بالادستی در فیفا این است که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی باشد. با یک نگاه اجمالی در جامعه خودمان می بینیم که نهادهایی فعالیت می کنند که  هم تابع قوانین داخلی هستند و هم  خصوصی اداره می شوند .اتاق بازرگانی و صنایع معادن با سال ها فعالیت مثبت مورد پذیرش کشور است.این نهادها با قوانینی اداره می شوند که در اساسنامه همان استقلال را دارند که مورد قبول فیفاست و هم هماهنگی لازم را با کشور دارند.من تعجب می کنم چرا اطراف مان را رصد نمی کنیم.

اولیایی تصریح کرد: چرا نمایندگان محترم مجلس باید بی توجه به اصل اساسنامه باشند و نسبت به حل این موضوع اقدامی نکنند؟ اگر اساسنامه از گیر و دار فیفا  عبور نکند این  بی تفاوتی مجلس برای دولت هم دردسر ایجاد می کند و فوتبال ما را در گرداب گرفتار خواهد کرد. فراکسیون ورزش اولین دستور جلسه اش باید تعیین جایگاه  فوتبال باشد.اگر به این رشته ورزشی با 80 درصد مخاطب بی تفاوتی شود به جوان های ممکلت ظلم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس