فشار دولت به وزارت بهداشت برای اعلام عدم مخالفت با برگزاری کنکور

عضو هیات رئیسه مجلس از فشار بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت برای عدم اعلام نظر مخالفت این وزارتخانه درباره برگزاری کنکور خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات داوطلبین و خانواده‌ها مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت فشار آورده‌اند که نظر تخصصی این وزارتخانه در باره کنکور بیان نشود؛ چرا که این وزارتخانه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون انتقادات جدی دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت درباره برپایی مراسمات عزاداری در ماه محرم هم نظر داشته و معتقد است که باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مراسم برگزار شد؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود به صراحت فرمودند نسبت به نظر کارشناسان و متخصصان بهداشتی در دوران شیوع کرونا تابع هستند. 

بیشتر بخوانید:

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های کنکور بایستی تابع نظرات متخصصان و کارشناسان در وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، ضمن این که بخش‌های مختلف قوه مجریه نباید به این کارشناسان فشاری را وارد کند بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا آنها بتوانند نظر آزاد خود را بیان کنند.

به گزارش فارس، برگزاری آزمون‌های کنکور و وجود دغدغه‌های فراوان بین داوطلبین و خانواده‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از نگرانی‌های جامعه است. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود خاطرنشان کرده بود: بسیاری از دانش‌آموزان عزیز داوطلب ‎کنکور و خانواده‌های محترم آنان، نگران پیامدهای برگزاری آزمون سراسری در شرایط فعلی هستند؛ از کمیسیون ‎آموزش و تحقیقات خواستم به فوریت و به دقت، ابعاد مختلف این موضوع را باحضور متخصصان بررسی کنند و درصورت لزوم آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری نمایند.

احمد نادری دیگر نماینده مجلس از حوزه انتخابیه تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در صفحه شخصی خود نوشته بود که همانطور که پیشتر اعلام کردم، نسبت به رعایت کامل پروتکل‌ها در کنکور دکتری تردید داشتیم و تضمین خواستیم که جدی گرفته نشد. وضعیت امروز این نگرانی را تایید کرد. آیا وقت آن نیست تا مسئولان برگزاری، به مردم توضیح دهند آزمون‌های ۷۰۰ هزار و بالای یک میلیونی را چگونه می‌خواهند مدیریت کنند؟

طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع برگزاری کنکور سراسری و پیامدهای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور وزرای بهداشت و علوم در دستور کار فردا (یکشنبه 12 مرداد) کمیسیون آموزش قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزمند US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 8
    کُنکور نمیشه رو د ست بمونه چون رو به سرما میریم ولیکن تلفات ما بیشترمی شود.ودر ضمن سال دیگر باید جوابگوی یک میلیون دیگر دانش آموز جدید باشیم بسیجیان به میدان بیایند ودر پیشگیری ازبیماری کرونا کمک کنند وکُنکور بزنید تا برود
    • امیر IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 0
      شما و تمام کسایی که میگین قراره کرونا تو پاییز بیشتر بشه همون کسایی هستین که میگفتین تو تابستون کرونا کم میشه در ضمن داوطلب کنکور چطور میتونه تو دمای بالای 40 درجه ماسک بزنه و تست بزنه ازمون دادن نیازمند اینه که اکسیژن بدنت زیاد باشه وفشارت نیفته شما نظرتونو واسه خودتون نگه دارین #با برگزاری کنکور کادر درمانی را شکست میدیم > #تعویق کنکور
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 1
    بعید می دونم برای سلامت کنکوری ها اتفاقی بیفته.این طرح تعویق کنکور هم بعیده به نتیجه برسه.منتظر روزی ۴۰۰ _۵۰۰ کشته در آبانماه باشید.
  • حمید رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 12
    با روح روان دانش آموزان بابرنامه وهدفمند بیش از این بازی نکنید .دنباله رو یکسری افراد بی برنامه وفاقد هدف نباشید .باعث افسردگی دانش آموزان نخبه نگردید .یک لحظه خودتان را جای دانش آموزی بذارید که 12سال جهت اینروز برنامه ریزی کرده است .
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 0
      ببین آقا یا خانوم دلسوز برای افراد نخبه کشور...کل افراد نخبه ما میگیم 2هزار نفر باشن...این درسته که جان یک میلیون و 500 هزار نفر دیگه رو به خاطر موفقیت این افراد به خطر بندازیم....خواهش میکنم کمی واقع بین باش ددددلللللسسسسووووزززز
    • محبت IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      2 0
      دوست عزیز، برگزاری کنکور دکتری رو دیدین؟ منم و خیلی های دیگه تلاش کردبم، به قول مجری تلوزیون وقتی ماشین تصادف میکرد ، همه میگفتن خداروشکر خودت سالمی و ماشین وسیلس!!!! جون داوطلبین مهم میباشه
    • بهروز IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 1
      درودبرشما کنکور سراسری هرچی دیرتر برگزار بشه ضررش بیشتره پس باید به موقع برگزار بشه
  • کنکوری IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 0
    تاسف آوره
  • شهلا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 1
    سلام.تو رو خدا کنکور به تعویق بندازین ما خونمون شهرستان فقط دبیرستان ما 70نفریم باید چند مسیر طی کنیم شب هر کی خونه فامیل بمونه اینطوری خیلیییی بد میشه کی تظمین میکنه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 0
    دولت بي لياقت
  • زهره IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 0
    برای ازمون دکترا خودشون به خودشون نمره 15 میدن بعد میگن طبق نظر سنجی 80 درصد از رعایت پروتکل راضی بودن اینکه بگیم درخواست تعویق کنکور ازسمت افراد تنبل و درس نخون بوده کاملا بی انصافیه... این فقط مافیای کنکوره که میخاد توی این شرایط کنکور برگزار بشه....
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    رییس مجلس گفت: در پایان لازم است اشاره کنم که نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم. متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان عزیز ما، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    تورا به قران کنکور ارشدوسراسری را نگیرید با جون جوونا بازی نکنید پاییز نتیجه را می بینید ان هایی که ازمون دکترا دادن.. اخه استان ما خوزستان گرمای 52 درجه چطور با ماسک واسترس تست بزنند رحم کنید با جوون ها لج نکنید عاقبت بدی درانتظار تمامی خانواده هاست جوون ها را فدای کنکور نکنید تورابه خدا قسم مشرق منتشر کن( مادر نگران دانشجو)
  • بهروز IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 3
    این کسانی که دم ازتعویق کنکور سراسری میزنند همون افرادی هستند که بدون ماسک درخیابان قدم می‌زنند وتفریح وسفر رفتند هیچ مورد بهداشتی را رعایت نکرده اند حالا هم با هیاهو به دنبال تعویق کنکور وضایع کردن حق دیگران هستند بهترین زمان برای کنکور همین زمان است کل کارشناسان بهداشت جهانی اعلام میکنند درپاییز وزمستان شیوع کرونا بیشتر از الان است پس تضمینی وجود ندارد که درصورت تعویق شرایط بهتر خواهد شد لطفاً جنجال و هیاهو نکنید وبه دنبال ضایع کردن حق بچه های زرنگ وزحمت کشیده نباشید
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر کنکور همون تیر برگزار میشد خیلی بهتر از الان بود داره شرایط بد تر هم میشه اون دانش اموز که یکساله صبح و شب درس خونده چه گناهی کرده تاوان تنبلی بقیه رو بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس