کد خبر 1101553
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
نخستین حمله هوایی ترکیه به منطقه نزدیک «دهوک» عراق

هواپیماهای جنگی ترکیه در دو نوبت منطقه نزدیک به مرکز استان «دهوک» در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، یک مسئول محلی در شمال عراق گفت که هواپیماهای جنگی ترکیه جمعه شب (دیشب) در دو نوبت یک منطقه در فاصله ۵۰ کیلومتری مرکز استان دهوک در اقلیم کردستان را بمباران کردند.

«مشتاق عصمت» مدیر ناحیه مانکیش گفت که هواپیماهای جنگی ترکیه دره «شکفتکی» در مجاورت روستای کربلی در ناحیه مانکیش واقع در شمال استان دهوک را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش وبگاه «شفق نیوز»، وی افزود که برآورد میزان خسارت وارده به این منطقه در نتیجه این حمله در حال حاضر به دلیل دشواری دسترسی به این منطقه، مشکل است و عناصر پ.ک.ک نیز در این منطقه حضور دارند.

مشتاق همچنین گفت که این نخستین بار است که هواپیماهای ترکیه حومه روستای کربلی که شماری از خانواده‌ها در آن ساکن هستند و از مرکز استان تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد، بمباران کردند.

آنکارا اخیرا حملات به نقاط مرکزی در منطقه کردستان عراق را شدت بخشیده و ژوئن گذشته نیز عملیات زمینی در این منطقه انجام داد که تلفات انسانی و خسارت‌های مادی به دنبال داشت.

ترکیه می‌گوید که عناصر پ.ک.ک را هدف قرار می‌دهد حال آنکه این حملات با واکنش‌ حکومت منطقه کردستان مواجه شده و دولت فدرال عراق نیز این حملات را محکوم کرده و تا کنون دو مرتبه سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحن به او ارائه کرده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 20
    تنها راه تجهیز کوردها به سامانه های دفاع هوایی و موشکهای نقطه زن و پهبادها ی تهاجمی توسط فرانسه و یا حتی ایران هست .. امریکا ارباب و رفیق پانتورکهای نژادپرست جنایتکار هست
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      9 1
      به همهچی مجهز هستند وای نبرد با ترکها جسارت میخواد نه سلاح پیشرفته
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 7
      ترکها. از ترس کوردها فقط به نیروی هوایی ناتو متوسل هستند نه برعکس.. زمان همه چیز را برعکس خواهد کرد بوزگورد قاتل
    • GB ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 0
      مثل اینکه خبر نداری نیروی زمینی ترکیه بیشتر از نیرو هوایی در عراق عملیات انجام میده معلوم است چیزی از جنگ نمی‌دونی نیروی هوایی بمباران می کنه بعد نیروی زمینی اون منطقه رو تصرف می کنه اگه نیروی زمینی نباشه بمباران کردن هیچ فایده‌ای ندارد
  • فردین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    20 2
    یاشاسین ارتش دلاور ترکیه و آزربایجان...
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 5
      بهزاد اسم جدیدت فردینه؟؟؟ حتاا چرا اسمهای فارسی انتخاب میکنی ..؟؟
  • NL ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 3
    امریکا و اسراییل اگر متحد کردها هستند باید در این شرایط به کردها کمک کنند. این چه جور متحدی است؟ در سوریه سلاح می دهند، در شمال عراق فقط پرچم نشان می دهند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس