موضع نخست‌وزیر عراق در قبال حضور نیروهای آمریکایی در عراق

نخست‌وزیر عراق سخنرانی دیشب خود در ارتباط با زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، موضع خود را در قبال حضور نیروهای آمریکایی در این کشور مشخص کرد.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، شامگاه روز گذشته، موضع خود را در قبال حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور عراق «واع»، نخست‌وزیر عراق در ارتباط با حضو نیروهای آمریکایی در عراق گفت: «گفتیم که به اندازه نیازمان به همکاری در زمینه‌ اقتصاد، آموزش، فرهنگ، بهداشت، همکاری امنیتی، مجهز کردن نیروها به تسلیحات، آموزش نیروهای قهرمانمان و همچنین همکاری با ائتلاف بین‌المللی، به حضور نظامی آمریکا نیاز نخواهیم داشت».

بیشتر بخوانید:

الکاظمی در ادامه اظهارات خود گفت: «حفظ جان و امنیت هیأت‌های دیپلماتیک و کسانی که ما را در جنگ علیه داعش حمایت کردند، وظیفه دولت است و جزء تعهدات حاکمیتی و بین‌المللی دولت است».

مسئله اخراج نظامیان آمریکا از عراق درست پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست‌ آمریکا سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را در خاک عراق به شهادت رساندند.

پارلمان عراق پس از این اقدام تروریست‌های آمریکا به تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد؛ اما همچنان نیروهای آمریکا در خاک عراق حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 0
    الکاظمی مامور انگلیس است پس انتظاری از او نمیرود
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 0
    سیرک مذاکراه برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق که توسط کاظمی درست شده بود مضحک ترین سیرک عراق و ایران بود
  • FR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 0
    این آدم با وجود آنکه سابقه عضویت در حزب الدعوه را هم دارد اما با داشتن پاسپورت انگلیسی و گرایش به آمریکا و عربستان ، برای منافع ایران و محور مقاومت یک چالش محسوب میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس