حمله به کفاشیان و وزیر ورزش برای مخفی کردن پرونده ویلموتس!

افرادی که برای تخلف روی داده در پرونده سرمربی تیم ملی کاسه داغ‌تر از آش شده بودند حالا در اقدامی عجیب سکوت اختیار کرده‌اند و واکنشی به این پرونده پرهزینه ندارند.

به گزارش مشرق، معلوم نشد چرا پرونده خیانت بار ویلموتس و سهل انگاری های رییس فدراسیون فوتبال در نوع قراردادی که با وی بست و میلیاردها دلار زبان بسته را از جیب این ملت نجیب در این شرایط بحرانی اقتصاد، خارج کرد، به دست فراموشی سپرده شد؟

افراط و تفریط در افشای پرونده ویلموتس و قرارداد ننگین با او که جامعه را با چالش جدی مواجه کرد و پای وزیر ورزش و نمایندگان مجلس و دولت را نیز وسط کشید، نشان از یک اتفاق عجیب و غریب دارد که خیلی از آدم های خوب و بد در آن دخیل هستند و به نوعی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با ماجرا دارند که به اجبار و یا مصلحت آمیز قصدشان سرپوش گذاشتن به پرونده و فراموش کردن آن است!

روزهای ابتدایی افشای پرونده ویلموتس و اثبات خیانت در قرارداد با این سرمربی بی کارنامه بلژیکی، مهدی تاج که بیماری قلبی را بهانه و مستمسک استعفایش از ریاست فدراسیون فوتبال قرار داد و چند ماهی نیز خارج از کشور به استراحت پرداخت تا آب ها از آسیاب بیفتد، عوامل وابسته به فدراسیون به جای استیضاح مقصر اصلی، شایعه دخالت مستقیم سلطانی فر در انتخاب ویلموتس از طریق آشنایانش را ویترین کارشان قرار دادند تا مسیر انحرافی را که دوستان تاج در پشت پرده طراحی و مهندسی می کردند، افکار عمومی را به آن سمت بکشند و کاسه و کوزه را بر سر وزیر ورزش بشکنند.

اما این ترفند چندان کارساز نبود و انداختن توپ به زمین وزیر چیزی را ثابت نکرد، در حالیکه مدارک کافی برای متهم کردن تاج و دوستانش در این پرونده کاملا شفاف بود. به طوری که یک مناظره زنده تلویزیونی ثابت کرد که تاج مستقیما توسط فردی به نام بهروز زنجانی با ویلموتس قرارداد بسته و مبلغ نوشته شده در قرارداد و سایر شروط مندرج در آن توسط خود وی و مدیر حقوقی فدراسیون فوتبال منعقد و ترجمه شده و توسط خود تاج و اعضای هیئت رییسه فدراسیون به امضاء رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ارتباط وزارت ورزش با پرونده ویلموتس

نکته حائز اهمیت در این پرونده ، فراموش کردن ماجراست که گویا فشار پشت پرده آقایان کارساز بوده و موجب شده تا رسانه ها هم رغبت زیادی به باز شدن این پرونده و به نتیجه رساندنش نداشته باشند! مهم تر از آن عقب نشینی ابهام برانگیز  مجلس و شخص قاضی زاده هاشمی است که با توپ پر آمد و با سکوت و بی خبری عطای پیگیری را به لقایش بخشید.

شخصی که ادعا می کرد مقصران این پرونده باید خسارت آن را از جیبشان بپردازند و قوه قضائیه نیز باید آنها را پای میز محاکمه بکشاند، حالا مدتی است که سکوت اختیار کرده و هیچ انگیزه ای برای ادامه پیگیری ماجرا از خود نشان نمی دهد! رفتاری که البته پیش از این نیز در مجلس نهم شاهد بوده ایم و فعالیت و حساسیت حمید رسایی و محمد علی پورمختار دو نماینده تندرو و اصولگرای مجلس برای مدتی کارشناسان و مربیان فوتبال را برای مشورت در مورد وجود فساد و تبانی و شرط بندی و....به مجلس کشاند و بدون پیگیری و ادامه روند برخورد با خاطیان، از ادامه مسیر سر باز زدند!

در واقع یکی از خاصیت های بد مجلس همین ورودهای احساسی و بدون پشتوانه به برخی پرونده هاست که به سرانجام نمی رسد و سوءاستفاده کنندگان را نیز گستاخ تر از قبل می کند که امیدواریم مجلس یازدهم و در راس آن محمدباقر قالیباف و نصراله پژمان فر رییس کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود کنند و از رفتارهای مشکوک و بی نتیجه این چنینی ممانعت بعمل آورند. چرا که در صورت تکرار چنین برخوردهای سوال برانگیز از سوی نمایندگان مجلس، موجب دلسردی مردم و رویگردانی آنان از اعتماد به قوه مقننه خواهد شد!

یک نکته مهم دیگر؛ تطمیع برخی افراد سپر رسانه ای و اندک کارشناسان موثر و مرتبط با موضوع در افشای پرونده ویلموتس است که جای بحث فراوان دارد. حتی افرادی که خود را دلسوز و امین مردم نشان می دهند اما با دریافت وعده ها و مسئولیت های نان و آبدار در بخش های مختلف فدراسیون ، قید ادامه افشاگری ها را زده و همپای مقصران و خائنین
در پرونده ویلموتس و با فرافکنی و بزرگنمایی بازگشت کفاشیان و محکوم کردن او، رسانه ها و ذهنیت عامه مردم را به سمت دیگری هدایت می کنند!

کسانی که لباس حقانیتشان چشم ها را خیره کرده و لحن و ادبیاتشان در دفاع از عدالت، جامعه را شگفت زده نموده است! با وجود این، همین افراد حتی کلاهشان را قاضی نکرده‌اند و از خود نپرسیده اند که چرا وقتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم محکومیت کفاشیان و ترابیان را به موازات محکومیت بهاروند و فتاحی صادر کرد، فقط حکم دو نفر اول اعمال و اجرا شد و دو نفر بعدی چرا حتی یک روز هم از کار معلق نشدند و حکم در باره آنها اجرا نشد؟! این در حالی بود که حکم هر چهار نفر مذکور توسط قاضی تورک رییس کمیته انضباطی وقت فدراسیون صادر شده بود!

حالا هم که محکومیت کفاشیان (که البته در نوع پرونده سازی او بحث وجود دارد) پایان یافته و بر سر کارش حاضر شده، چرا حساسیت مخالفان او اینقدر زیاد شده و موضوع بازگشت نایب رییس فدراسیون فوتبال، پرونده خیانت آمیز و بزرگ ویلموتس را تحت الشعاع قرار داده است؟

 آیا غیر از این است که تطمیع شدگان پرونده ویلموتس با پایمال کردن حقوق میلیونها هموطن قصد دارند با بزرگنمایی ماجرای کفاشیان و استیضاح خنده دار وزیر ورزش، اذهان عمومی را از پرونده مهدی تاج و ویلموتس پاک کنند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس