کد خبر 1101489
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

به گزارش مشرق، سیدامیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت: کشورهای دچار پیرجمعیتی در مواجهه با کرونا مشکلات بیشتری دارند. مثلا ایتالیا با جمعیت سالخورده۲۳%بالای۶۵سال،درمقایسه با کره جنوبی جوان تلفات بیشتری متحمل شده. البته افراد جوان هم به ویروس مبتلا و دچار مرگ‌ومیر شده‌اند، اما این بحث اغلب به بیماری‌های زمینه‌ای آنان باز می‌گردد.

علاوه بر ساختار سنی جوامع، آموزش، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی، شرایط مسکن، بیماری‌های زمینه‌ای و میزان سلامت افراد جامعه همگی از عوامل تعیین کننده در میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در کشورهای مختلف است.

پر واضح است که کنترل هر نوع بیماری همه‌گیر به یک سیستم نظارت دائمی‌ مبتنی بر شواهد جمع‌آوری شده در مورد مسائل مربوط به سلامت جمعیت و فراتر از آن نیازمند است که با همکاری نزدیک نهادهای پژوهشی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و دوری کردن از تفکرهای جزیره‌ای ممکن خواهد بود.

معتقدم سیاست‌های پسا کرونا در مورد تأثیر قرنطینه و تعطیلی عمومی باید شامل یک تحلیل کامل و فراتر از شاخص‌های بهداشتی باشد. تا علاوه بر حفظ حداکثری سلامت جامعه، بتواند به عوامل دیگری مانند ساختارهای خانوادگی، خصوصیات فردی مانند وضعیت اقتصادی، اجتماعی، قومیت و ... لحاظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس