کد خبر 1101029
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
چین انگلیس

سفیر چین در انگلیس در یک نشست خبری ضمن انتقاد شدید از مواضع ضد چینی لندن اعلام کرد، برخی سیاستمداران انگلیس مصرانه خواستار ایجاد جنگ سرد با چین هستند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌ها بین چین و غربی‌ها بر سر مسائلی از قبیل قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ و فعالیت شرکت‌های چینی از قبیل هوآوی ادامه دارد، سفیر پکن به انگلیس درباره مواضع ضد چینی این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

چین اقدام غرب درباره هنگ‌کنگ را پاسخ داد

به نوشته اسپوتنیک، «لیو شیائو مینگ» سفیر چین در انگلیس با برگزاری یک نشست خبری در لندن درباره وضعیت کنونی روابط دو کشور و تشدید اخیر تنش‌ها صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل بعیدی نژاد از اختلاف آمریکا و انگلیس

این مقام چینی تشدید تنش‌ها بین روابط دو کشور را به مواضع ضد چینی انگلیس از قبیل ممنوعیت مشارکت شرکت «هوآوی» در زیر ساخت پروژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه و انتقادهای لندن از پکن در رابطه با قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ مرتبط دانست.

لیو شیائو مینگ گفت: «آیا بریتانیا تغییر کرده یا چین؟ چین تغییری نکرده است و این بریتانیا است که تغییر کرده و طرف بریتانیایی باید تمام مسئولیت مشکلات موجود در روابط را بپذیرد».

وی تصریح کرد: «برخی سیاستمداران بریتانیایی همچنان به ذهنیت جنگ سرد چسبیده‌اند، آنها دارند با موضوع ادعایی تهدید چین، بازی می‌کنند و چین را دولت خصم می‌بینند و به جدا شدن کامل از چین تهدید می‌کنند و حتی مصرانه خواستار جنگ جدید با چین هستند».

سفیر چین در انگلیس افزود: «چین نیست که خواستار شروع جنگ سرد جدید است بلکه آنهایی که آن سوی اقیانوس آرام هستند خواهان چنین چیزی هستند».

اظهارات این مقام ارشد چینی خطاب به انگلیس در حالی مطرح شده که پکن اخیرا در اقدامی متقابل در رابطه با هنگ‌کنگ، از لغو توافق استرداد مجرمان با انگلیس، کانادا و نیوزیلند خبر داد 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    والا فعلا این چینه که با ویروس کروناش یه جنگ علیه بشریت توی کل دنیا به وجود آورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس