کد خبر 1100907
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
افزایش ۶۰ درصدی کلاس های مجازی در ترم آینده

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی کلاس های مجازی در ترم آینده دانشگاه ها گفت: نگران پهنای باند اینترنت برای پوشش کلاسهای مجازی هستیم.

به گزارش مشرق، سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران، از بررسی مشکل پهنای باند اینترنت، به عنوان یکی از چالش های اساسی در ترم آینده عنوان کرد و گفت: این موضوع در نشست اخیر معاونان آموزشی دانشگاه های بزرگ کشور مطرح شد و از آنجایی که مسئله پهنای باند اینترنت برای آموزش الکترونیکی سال تحصیلی آینده حائز اهمیت است، موضوع بسیار جدی به شمار می رود.

وی افزود: تجربه نیمسال تحصیلی گذشته، نشان داد که گلوگاه اصلی در استفاده از روش های یادگیری الکترونیکی و مجازی، نبود دسترسی به پهنای باند مناسب از جانب دانشجویان بوده است. در شرایطی که زیر ساخت های ما در دانشگاه ها به خوبی فراهم شده بود، ولی نبود پهنای باند مورد نیاز دانشجویان و کاربران، آنها را در روند آموزش با مشکلات عدیده ای روبرو ساخت.

بیشتر بخوانید:

چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟

آیا همه کودکان باید از «ماسک» استفاده کنند؟

حسینی گفت: به طوریکه در بسیاری از دانشگاه ها، تعداد کلاس های کافی برگزار نشد و برخی کلاس های برگزار شده نیز از کیفیت لازم برخوردار نبود.

وی اظهار داشت: آنچه که برای ترم آتی پیش رو داریم، شامل موارد متعدد می شود؛ اولا اینکه معمولا تعداد دروسی را که در نیمسال اول اضافه می کنیم، در مقایسه با نیمسال دوم بیشتر است. ثانیا، با توجه به تجربه بدست آمده از ترم قبل، قطعا در ترم آینده، با افزایش تعداد کلاس های مجازی روبرو خواهیم بود؛ افزایشی تقریبا ۶۰ درصدی که طبیعتا به روی اشغال پهنای باند، تاثیر مستقیم و البته چشمگیری خواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه در مواجهه با این موضوع و بمنظور کمک به آموزش مجازی، باید تمهیدات لازم و ضروری اندیشیده و نیازها فراهم شود، گفت: تقاضای ما بعنوان دانشگاه های بزرگ از مقامات وزارت علوم این است که در این خصوص باید ضعف ها را ترمیم کرد و پوشش داد. هرچند می دانیم رفع چنین مانعی، باید از دستگاه های خارج از وزارتخانه و وزارت ارتباطات پیگیری شود.

منبع: مهر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس