کد خبر 1100831
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
شاخ اینستاگرام محمدامین کریم‌پور

برخی از این به‌اصطلاح شاخ‌ها به دلیل فعالیت‌های مفسدانه، از سوی پلیس ایران و حتی در خارج از کشور به‌وسیله اینترپل دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، با خبر صدور مجوز کارگردانی سینما برای یکی از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی‌که تا پیش از این، کلیپ‌های مبتذل می‌ساخت، بحث حمایت از این عناصر توسط دستگاهای دولتی و حاکمیتی بیش از پیش مطرح شد.

شاخ‌های اینستاگرامی‌اغلب برای مطرح شدن به انواع و اقسام اعمال ساختارشکن و مفسده‌آمیز دست زده و اساس کارشان تأثیر بر روی سبک زندگی مخاطبانشان اعلام شده که در شبکه‌های به‌اصطلاح اجتماعی مانند اینستاگرام مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

هنجارشکنان اینستاگرام چگونه از فیلتر وزارت ارشاد عبور می کنند؟

برخی از این به‌اصطلاح شاخ‌ها به دلیل فعالیت‌های مفسدانه، از سوی پلیس ایران و حتی در خارج از کشور به‌وسیله اینترپل دستگیر شدند.

اما آنچه در این میان، از همه تأسف بارتر به‌نظر می‌رسد، این است که برخی از این به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی ‌توسط رسانه ملی و برنامه‌های به اصطلاح جوانانه‌اش، مطرح شده و راهشان به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باز شده است.

یعنی در واقع با حضورشان در برنامه‌های تلویزیونی، اولین گام‌ها را برای شناساندن خود به کاربران فضای مجازی برداشتند. 

فردی که اخیرا از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مجوز کارگردانی سینما دریافت کرد، قبلاً در برنامه‌هایی مثل «من و شما»، «ایرانیوم» و ویژه برنامه «بوی عیدی» در قاب تلویزیون دیده و معروف شد و سپس در فضای مجازی به ساخت کلیپ‌های مبتذل دست زد و با استفاده از سابقه حضور تلویزیونی به سرعت در فضای مجازی مطرح گردید. فرد دیگری از همین به‌اصطلاح شاخ‌ها با برنامه «خنداننده‌شو» به شهرت رسید و حتی در همین سریال «آخر خط» نیز بازی داشت.

پیش از این نیز بارها از سوی دلسوزان و عناصر متعهد فرهنگی، خیرخواهانه به رسانه ملی هشدار داده شد که برخی برنامه‌ها به جای تکیه بر تخصص‌های دانش‌محور و مهارت‌های تکنولوژیک و مبتکران علمی، متأسفانه به توانایی‌های نمایشی و اکروباتیک (که لااقل در اولویت‌های امروز کشور قرار نمی‌گیرند) می‌پردازند و بدین‌ترتیب، فضای فعالیت را هم برای علائق و تمایلات فن‌آورانه و علمی ‌تنگ می‌کنند و هم برای برنامه‌های بازی محور و سرگرم‌کننده محض عرصه‌های وسیعی می‌گشایند که بیشتر زیبنده جوامع و کشورهای کوچک و مینیاتوری حاشیه جنوبی خلیج ‌فارس هستند که به جز درآمد نفت و استعمار خارجی به موضوع دیگری اساساً فکر نمی‌کنند. نه سرزمین و مردم ما که به فرمایش رهبر معظم انقلاب بایستی در مراحل جهش تولید و جهاد اقتصادی باشند تا در میادین نفس گیر نبرد اقتصادی با دشمن کینه‌ورز و غدّار، پیروز میدان شوند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    34 9
    2030 با قدرت هر چه تمام تر در حال اجرا شدن! هدف سست کردن نهاد خانواد و رواج بی بند و باری و در نهایت حرام زادگی و تبدیل خانواده ی ایرانی به باغ وحش غربی. حالا سکوت کنید 10 سال دیگه نتیجه اش رو ببینید.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      4 3
      واللا استحکامی که نهاد خانواده در امریکا داره در هیچ نقطه ای از جهان حتی نمیشه تصورش کرد. شماها هم یه چیزی شنیدید از این ور اون ور.
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      1 0
      13:09 اره خیلی مستحکمه. آمریکا مهد تمدن و حلال زادگیه اصلا! :/
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    15 3
    رسانه ملی الان رسانه دولتی است برای ملی شدن خودش یک بازبینی کامل در روشهای اداره کردن و مدیریتی نیاز دارد و اولین قدم هم بودجه اش باید از دست دولت خارج شود و مستقل شود تا برای پول درآوردن به هر خفت و جلف بازی تن ندهد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    4 7
    حواستان هست که از دوستتان انتقاد کرده اید ؟!!! هر چند خرق عادت است ولی باز هم ممنون .
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    16 4
    جالبه اکثر کلیپ هایی هم که می سازند همش مبتذل و با دیالوگ های بسیار زننده و هنجار شکنه،وجالبه تو سریال های تلویزیون هم راحت جولان میدن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 0
    مشرق چه تعصبی روی مدیران این سازمان دچار اختلال داری که اگر کوچکترین انتقادی متوجه اینها بشه پیام سانسور میکنی؟ متاسفم براتون
  • یه دوست IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 0
    سوال من از مشرق اینه که شماها اگه واقعا نگرانی فرهنگی دارین پس چرا نتیجه نامه رئیس صدا و‌سیما بعد از افتضاح آخرین قسمت پایتخت۶ رو پیگیری نمی کنین؟! واقعا این سواله که چرا شماها هم در این زمینه سکوت کردین؟! حالا که اهل سکوت هستین و موضوعی به این مشخصی رو بنا به هر دلیل پیگیری نمی کنین پس لطفا خودتون رو اهل دغدغه فرهنگی نشون ندین.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    چه فایده وفتی حقیقت میگیم درمورد این رسانه ی بی صاحب چاپ نمیشه برنامه های صدا وسیما داره بر می گرده به دوران طاغوت کم کم دیدم.رپ هم وارد صدا شده ازبی عرضگی ریس ومعان رسانه که مهم نرین نفش دراطلاع رسانی صدا وسیما دارند--

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس