کد خبر 1100769
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کشتی جنگی

نیروی دریایی انگلیس از بازگشت یک فروند کشتی مین‌روب خود از خلیج فارس و عزیمت به انگلیس پس از ۸ ماه حضور در آب‌های منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی انگلیس روز چهارشنبه از خروج یک فروند کشتی مین روب خود از خلیج فارس و بازگشت به پایگاهش در انگلیس خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نگرانی نیروی دریایی آمریکا از تکرار آتش‌سوزی‌ در ناوها

عواقب سنگین آتش‌سوزی ناو آمریکایی بر ناوگان اقیانوسیه

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی انگلیس» کشتی مین روب «اچ ام اس شورهام»  بعد  از ۸ ماه استقرار در آب‌های خلیج فارس به انگلیس بازگشت. نیروی دریای انگلیس در بیانیه خود اعلام کرده که خدمه این کشتی مین‌روب سه ماه پرکار را در خلیج فارس سپری کرده و به ناوهای آمریکا حاضر در منطقه کمک کردند.

ببینید:

فیلم/ چرا ما ایرانی‌ها به انگلیس می گوییم"خبیث"؟

این کشتی جنگی انگلیسی در مدت استقرار در منطقه در پایگاه نیروی دریایی انگلیس در بحرین مستقر بود. نیروی دریایی انگلیس در ماه‌های گذشته در چند نوبت عملیات مین روبی را با آمریکا و برخی کشورهای منطقه در خلیج فارس برگزار کرد.

چندی قبل نیز ناوگان پنجم دریایی آمریکا حاضر در منطقه همراه با نیروی دریایی انگلیس  یک رزمایش مشترک مین روبی را در خلیج فارس برگزار کردند. در این رزمایش علاوه بر کشتیهای مین روب، بالگردهای «ام ایچ-۵۳»، غواصان و تجهیزات کنترل از راه دور ویژه اعماق دریا ، کشتیهای کلاس «اونجر»  و قایقهای گشتی  حضور داشتند. آمریکا مدعی است که این تمرین‌ها جهت پشتیبانی از حمل و نقل تجاری و تامین امنیت تردد دریایی صورت می‌گیرد.

ایران بارها مخالفت خود را با استقرار قوای خارجی در منطقه اعلام  و تاکید کرده امنیت منطقه باید توسط کشورهای همسایه و بدون حضور بیگانگان تامین شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 10
    تا بعد از انتخابات امریکا هرگز هرگز هرگز و هرگز جنگی بین ایران و امریکا رخ نخواهد داد. حسابی خودتون رو تجهیز کنین چون اگه ترامپ رأی بیاره تکلیف این موش و گربه بازی تموم میشه. بایدن رأی بیاره همه ی موشک هاتون رو جمع کنین چون قرار با امریکا اشتی کنین
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      2 1
      اینم نظرات یه آلبانی نشین یا شاید هم فکرهای داخلیش
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    10 1
    کشتی تاپاله روب برای گاوهای ترامپ بود که رفت تاپاله هاروخالی کنه بیاد!
  • Jalal IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 1
    همه ابرقدرتها می‌دونن که درگیری با ایران یه خودزنی به تمام معنا ست و این ریسک رو نمیکنن که بخوان غلط اضافی بکنن چون یک اشتباه از طرف اونا به سرنگونی ابرقدرتیشون در جهان تمام میشه بخاطر همین از دور فقط واق واق میکنن خصلت سگ ها همینه
    • میم IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 0
      احسنت
  • ناشناس IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 1
    باید کاری کرد یانکیها و روباه پیر از منطقه فرار کنند واسراییل محو گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس