عملیات جنگنده‌های سپاه خارج از رینگ پدافندی/ برد بمب‌های یاسین به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافت

تصاویر منتشر شده از اجرای این عملیات توسط جنگنده‌های نیروی هوافضای سپاه نشان می‌دهد که «فیترها» با استفاده از بمب‌های بالدار یاسین که پیش‌تر توسط وزارت دفاع توسعه یافته بود اهداف خود را منهدم کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، هواپیماهای سوخو ۲۲ (Su-22-Fitter) سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

تصاویر منتشر شده از اجرای این عملیات توسط جنگنده‌های نیروی هوافضای سپاه نشان می‌دهد که «فیترها» با استفاده از بمب‌های بالدار یاسین که پیش‌تر توسط وزارت دفاع توسعه یافته بود اهداف خود را منهدم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

همچنین آخرین برد تست این بمب که پیش از این ۶۰ کیلومتر اعلام شده بود، که در این رزمایش به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته که قابلیت اجرای عملیات آفندی در خارج از رینگ‌های پدافندی را به طور کامل میسر کرده است.

بمب یاسین نصب شده روی جنگنده سوخو-۲۲


 

لحظه رهاسازی بمب یاسین


بمب یاسین مردادماه سال گذشته توسط وزارت دفاع رونمایی شده بود و پیش از رونمایی رسمی آن هم، در آیین الحاق جنگنده‌های سوخو-۲۲ به ناوگان نیروی هوافضای سپاه در مردادماه ۱۳۹۷ بعنوان یکی از تسلیحات این جنگنده به نمایش در آمد.

بمب یاسین در ردیف تسلیحات سوخو-۲۲


نیروی هوایی ارتش نیز در هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، این بمب را از فاصله ۶۰ کیلومتری توسط جنگنده F-۷ نیروی هوایی ارتش به سمت یک هدف زمینی پرتاب کرد که پس از طی مسیر پروازی، با موفقیت به هدف خود اصابت کرد.

مزیت استفاده از این بمب که در زمره تسلیحات هواپایه دورایستا محسوب می‌شود، قابلیت اجرای عملیات خارج از رینگ‌های پدافندی دشمن است. به این معنا که جنگنده خودی بدون آنکه در معرض خطر اصابت توسط سامانه های پدافندی برد متوسط دشمن قرار بگیرد، قادر خواهد بود تا هدف خود را منهدم کند.

نحوه عملکرد بمب‌های دورایستا و هدایت شونده مبتنی بر کامپیوتر پروازی است که بر روی آنها قرار دارد و مختصات نقطه هدف توسط اپراتور بر روی آن وارد می‌شود. کامپیوتر پروازی بمب با انجام خودکار محاسبات، سرعت و ارتفاع لازم برای رها کردن (Release) بمب از جنگنده را در اختیار خلبان خواهد گذاشت.

سطوح کنترل پروازی تاشو (بال و بالک) که بر روی قسمت فوقانی این بمب نصب شده است، بمب را قادر خواهد ساخت تا به سمت هدف پروازی دقیق داشته باشد و مسیر خود را اصلاح کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    85 9
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • سرباز IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    55 8
    ایشالا به زودی میذاریمش رو سوخو 34
  • سید IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    15 3
    خدا قوت مرگ بر منافق
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    6 3
    عکس آخری خیلی جالب بود، اینکه به موشک ها گجت های اضافه شونده اضافه میکنید خیلی ایده ی خلاقانه ای بود، پرفکت آفرین.
  • بنیامین محمدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    5 3
    درود خدا در این روز عزیز عرفه بر خدمتگزاران و خادمان ملت ایران،سپاهیان و ارتشیان قهرمان
  • مهدی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    درودبرشرف سپاه پاسداران... قوی قدرتمنداستوار
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    8 1
    لهستان میخواد هواپیماهای روسی مانند سوخو22 را با آمریکائی جایگزین و در نزدیکی با اکرابن مستقر کنه . اگر بشه هواپیماهای قدیمیش را خرید .
  • پرهام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    کاش زمان جنگ به فکرمون میرسید این حرکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس