شلیک موشک‌های سپاه از اعماق زمین

شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

به گزارش مشرق، در دومین روز از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۴، نیروی های هوافضای سپاه با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو، در مقابله با تهدیدات فرضی دشمن را به نمایش گذاشتند.

دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ سپاه که در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه راهبردی هرمز برگزار شد، پهپادهای نیروی هوافضای سپاه با حمله به ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده دشمن، پل فرماندهی این ناو را مورد هدف قرار دادند.

ببینید:

در این مرحله از رزمایش هواپیماهای سوخو-۲۲ سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

انهدام اهداف دشمن فرضی که سختگیرانه و در ابعاد بسیار کوچکتر از اندازه واقعی طراحی شده بودند، با انواع بمب‌های هوشمند از دیگر بخش‌های این مرحله از رزمایش بود.

تمرین جنگ دو نیروی هوافضا و دریایی سپاه در کنار یکدیگر یکی از بخش‌های مهم این رزمایش بود که با ایجاد سامانه‌های فرماندهی، کنترل مشترک، تلفیق تاکتیک‌ها و شیوه‌های رزم دو نیرو، تقابلی غافلگیرکننده با دشمن را به نمایش گذاشتند.

اجرای عملیات رزم موشکی موفق با شلیک دو فروند موشک زمین به زمین هرمز و فاتح، و یک فروند موشک بالستیک به سمت اهداف معین، همچنین اجرای آتش پدافند هوایی نقطه‌ای در این مرحله از رزمایش با موفقیت اجرا شد.

هجوم پهپادهای شاهد ۱۸۱، مهاجر و باور به سمت اهداف دشمن فرضی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده در این مرحله از رزمایش با موفقیت به انجام رسید.

عملیات موشکی سطح به سطح شناوری، ساحل به دریا، اجرای آتش سنگین توپخانه و ادوات، همچنین عملیات مین ریزی آفندی برای قطع خطوط مواصلاتی دشمن در دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ به نمایش درآمد.

اجرای آتش انواع تیربار، آرپی جی و سلاح‌های سبک نیروهای رزمی جهادی در خط و دژهای پیرامون جزایر، بار دیگر عزم راسخ مرزنشینان دریا دل در دفاع از ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، هواپیماهای سوخو ۲۲ (Su-22-Fitter) سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

تصاویر منتشر شده از اجرای این عملیات توسط جنگنده‌های نیروی هوافضای سپاه نشان می‌دهد که «فیترها» با استفاده از بمب‌های بالدار یاسین که پیش‌تر توسط وزارت دفاع توسعه یافته بود اهداف خود را منهدم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

همچنین آخرین برد تست این بمب که پیش از این ۶۰ کیلومتر اعلام شده بود، که در این رزمایش به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته که قابلیت اجرای عملیات آفندی در خارج از رینگ‌های پدافندی را به طور کامل میسر کرده است.

بمب یاسین نصب شده روی جنگنده سوخو-۲۲


 

لحظه رهاسازی بمب یاسین


بمب یاسین مردادماه سال گذشته توسط وزارت دفاع رونمایی شده بود و پیش از رونمایی رسمی آن هم، در آیین الحاق جنگنده‌های سوخو-۲۲ به ناوگان نیروی هوافضای سپاه در مردادماه ۱۳۹۷ بعنوان یکی از تسلیحات این جنگنده به نمایش در آمد.

بمب یاسین در ردیف تسلیحات سوخو-۲۲


نیروی هوایی ارتش نیز در هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، این بمب را از فاصله ۶۰ کیلومتری توسط جنگنده F-۷ نیروی هوایی ارتش به سمت یک هدف زمینی پرتاب کرد که پس از طی مسیر پروازی، با موفقیت به هدف خود اصابت کرد.

مزیت استفاده از این بمب که در زمره تسلیحات هواپایه دورایستا محسوب می‌شود، قابلیت اجرای عملیات خارج از رینگ‌های پدافندی دشمن است. به این معنا که جنگنده خودی بدون آنکه در معرض خطر اصابت توسط سامانه های پدافندی برد متوسط دشمن قرار بگیرد، قادر خواهد بود تا هدف خود را منهدم کند.

نحوه عملکرد بمب‌های دورایستا و هدایت شونده مبتنی بر کامپیوتر پروازی است که بر روی آنها قرار دارد و مختصات نقطه هدف توسط اپراتور بر روی آن وارد می‌شود. کامپیوتر پروازی بمب با انجام خودکار محاسبات، سرعت و ارتفاع لازم برای رها کردن (Release) بمب از جنگنده را در اختیار خلبان خواهد گذاشت.

سطوح کنترل پروازی تاشو (بال و بالک) که بر روی قسمت فوقانی این بمب نصب شده است، بمب را قادر خواهد ساخت تا به سمت هدف پروازی دقیق داشته باشد و مسیر خود را اصلاح کند.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از این خبر از پایش و رصد منطقه رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ به وسیله ماهواره نور داده بود، تصاویر تهیه شده توسط ماهواره نور را منتشر کرد.

بر اساس این تصاویر ماهواره نور توانسته است یک تصویر سراسری را به روش تصویربرداری موزاییکی از پایگاه العدید در قطر که مرکز تجمع تروریست‌های آمریکایی است تهیه کند.

بیشتر بخوانید:

پایگاه هوایی العدید که مرکز نیروهای هوایی تروریست‌های سنتکام محسوب می‌شود، بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا محسوب می‌شود و به گفته منابع مختلف ۱۳ هزار تروریست آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.

روز گذشته نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی گزارش داد که پس از شلیک موشک‌های بالستیک توسط ایران در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴، دو پایگاه نیروهای هوایی سنتکام یعنی «العدید» در قطر و «الظفره» در امارات متحده عربی «برای مدت کوتاهی» در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند و نیروهای آنها به پناهگاه رفتند.

در ادامه تصاویر تهیه شده توسط ماهواره نور را خواهید دید:

مسیر حرکت ماهواره نور


 

********


تهیه تصویر موزاییکی توسط ماهواره نور

********

********

********

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • نصر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    86 31
    خدا قوت .ایشا الله در صحنه های واقعی هم خداوند بزرک نصرت بشما عطا نماید.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    60 15
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • عباس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    38 3
    میبینم یه سری غرب زده احمق میخوان این رزمایشو کوچیک کنن یا تجهیزاتو بدرد نخور جلوه بدن که قطعا برای مغز اینا سنگینه این چیزا اولا که فرمانده های اونا بارها گفتن بزرگترین چالش اونا ابزار های دریایی ایرانه هزارن مین قدرتمند(در کنار مین های قلابی میتونن اونارو زمین گیر کنن) تمام سواحل تا دندان مسلح به موشک های ساحل به دریا(کروز و بالستیک) و حتی موشکای بالستیک از اعماق زمین و به تازگی راکت های هدایت شونده فجر همچین چند صد قایق انتحاری با پر از بمب در کنار اژدر های حوت هچنین پهبادایی بمب افکن رادار گریز که بارها از روی ناو هایی که اونا ادعا میکردن کسی جرعت نداره بالای فضای ناو های ما باشه:/ بالگردها و هواپیما ها هم هستن پدافند خاتم النبیا هم هس اینا فقط تمرین سادس برا ما اونا که از ترس رفتن تو سوراخ موش اشکشونم در اومده:/
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    40 20
    درود خدا بر سپاه اسلام . لعنت بر دشمنان سپاه
  • DE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    24 11
    خدا قوت!
  • عارف IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    19 4
    لذت بردیم
  • 1 IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 48
    تصاویرش خیلی خوبه... کار بچه دوم ابتدایی بوده؟
    • محمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      31 5
      سوختی.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      16 4
      تو یه مورد خیلی خاص هستی ، خییلی کم پیش میاد یه انسان بتونه بدون مغز زندگی کنه
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      18 4
      وقتی ارتش! سایبری منافقین انقدر کم میاره که دیگه حرفی برای گفتن نداره!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      12 5
      پیش دبستانی میری؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    46 5
    ترور کنندگان سردار سلیمانی منتظر ضربه متقابل ایران باشند
  • DE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    16 5
    ایوالله به قدرت ایران با تجهیزات مدرن و مردم با عشق به وطن. خدا قوت خسته نباشید علی یار و یاورتان.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    7 3
    بسیار زیبا
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    13 4
    جزایر باید از زیر دریا با تونل و قطار برقی به سرزمین مادری متصل بشه .......عمق زمین مناسب در نظر گرفته بشه که نتونن از بین ببرنش .....چینی ها هم می تونن کمک کنن ایراد نداره ....
  • فقط بمب اتمی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 2
    آمریکا موشک قاره پیما دارد اگر مادهم بخواهیم موشک قاره پیما داشته باشیم باید کلاهک هسته ای داشته باشیم.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    5 2
    خدا قوت سپاهیان غیور، واقعا ِلذت بردیم و مایه غرور ، دمتون گرم، خدا نگهدارتان
  • DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 2
    موضوع جالب استفاده از مهمات بلاست و کلا نقشه زن در این رزمایشه..یکی از تصویرا هم بعد انفجارش مثل رعد و برق بود...تصویربرداری هم عالی بود..
  • محمد US ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 3
    خداقوت خسته نباشید درمون اول به خدا بعد به شماها گرمه از دولت و مسولین ک آبی گرم نمیشه ازشون ناامید شدیم
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    5 13
    زنده باد Google Earth
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      نمیفهمم چرا باید یک ایرانی اینقدر نسبت به قدرت کشورش بدبین باشه. آیا این بدبینی و دست روی دست گذاشتن منافع ملی رو حفظ میکنه یا افرادی که سراسر زندگیشون برای پیشرفت فناورانه کشور تلاش میکنن آره هنوزم نمیفهمم چرا از شکست های ایران خوشحال میشید
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 3
    خدا قوت عزیزانم
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    دمتون گرم ........ نقطه زن ها را باید بیشتر دقیق تر کرد ..... بخصوص قدرت انفجارشان را تقویت کنند
  • مرادب IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    خداقوت خسته نباشید دلاورمردان روزهای سخت بااین حرکتتان همسایگان خودفروخته حساب کاردستشان میاد
  • ناشناس GE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    خدا قوت ، شمشیر ذوالفقار علی ع از میادین نبرد سردرمی اورد، بخدا توکل کنید و همین امروز دشمن واقعی رو با نوچه های عرب بیشرافتشون رو از پا دربیارید، معطل چه هستید ، ؟ ملت ایران اماده مبارزه هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس